
Videvox har inngått en avtale med Oslo Kino og Norsk Kino om signageløsning med integrasjon mot billettsystem, Filmweb og reklamedistribusjon.
Videvox er valgt som leverandør av systemet Cadien LE til alle Oslo Kino og Norsk Kinos kinoer som har eller skal ha lobbysystem.
I avtalen inngår distribusjonsserver, Player og integrasjon mot kinoenes billettsystem for automatisk innholdsgenerering, Filmweb og mot Media Direct Norges reklamedistribusjon.
– De har valgt reklamedistribusjonsløsningen vi har forsøkt på mindre kinoer i landet i to år. Dette er positivt for oss og for kinoreklamemarkedet, ved at vi kan tilby kundene enda bedre løsninger i lobby og lerrett, sier Bjørn Erling Ottersen, administrerende direktør, Media Direct Norge AS, til KINOMAGASINET.
Media Direct Norge har levert reklame over Cadien LE system i snart to år. De har avtaler med ca 80 kinoer. Selskapet eies av Oslo Kino, og begynte reklamelevering til Oslo Kino fra 1. januar 2013.
– Vi ser samarbeidet med Oslo Kino som en viktig milepæl for å kunne tilby markedet et bredere produktspekter for kinoreklame, og skape en fortsatt positiv utvikling av reklamevisning i både sal og lobby i hele Norge, legger han til.
Oscar Hovland, daglig leder Videvox, sier til KINOMAGASINET at foruten Oslo og Norsk Kino, har Kinoalliansen og fire-fem mindre kinoer systemet i drift.
– Det nye er nå er at systemet automatiseres mot reklamedistribusjonen som Media Direct bruker. De har en betraktelig markedsandel. Det er spennende at de får lobby som en del av produktspekteret. Dermed har de en større pallett av reklameprodukter med «follow me to the screen»-tankegangen: reklame fra man går inn døren til man sitter i setet. Slike helautomatiserte systemer er det ikke mange av i verden, vi er alene, og veldig stolte av det, sier Oscar Hovland til KINOMAGASINET.
– For Oslo Kino handler det om å kunne vise film- og reklamemateriell på våre skjermer via et intuitivt og automatisert system. Jo mindre hands-on vi må vare med vårt lobbysystem, desto mer tid kan vi bruke på vår kjernevirksomhet – å vise bra kinofilm med beste mulige kvalitet, uttaler Morten Valestrand, konstituert administrerende direktør og økonomidirektør hos Oslo Kino.
Facebook
RSS