• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    • Anmeldelse: Operasjon Nordpolen: Svippen på eventyr
    • Anmeldelse: Ma Rainey’s Black Bottom
    • Anmeldelse: Pinocchio
    • Anmeldelse: Mank (VOD, Netflix)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Videvox med ny signageavtale

Oscar Hovland, daglig leder Videvox, foran skjermer som selskapet benytter til lobbyreklame. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Videvox med ny signageavtale
John Berge
John Berge
25. november 2013

Videvox har inngått en avtale med Oslo Kino og Norsk Kino om signageløsning med integrasjon mot billettsystem, Filmweb og reklamedistribusjon.

Videvox er valgt som leverandør av systemet Cadien LE til alle Oslo Kino og Norsk Kinos kinoer som har eller skal ha lobbysystem.

I avtalen inngår distribusjonsserver, Player og integrasjon mot kinoenes billettsystem for automatisk innholdsgenerering, Filmweb og mot Media Direct Norges reklamedistribusjon.

– De har valgt reklamedistribusjonsløsningen vi har forsøkt på mindre kinoer i landet i to år. Dette er positivt for oss og for kinoreklamemarkedet, ved at vi kan tilby kundene enda bedre løsninger i lobby og lerrett, sier Bjørn Erling Ottersen, administrerende direktør, Media Direct Norge AS, til KINOMAGASINET.

Media Direct Norge har levert reklame over Cadien LE system i snart to år. De har avtaler med ca 80 kinoer. Selskapet eies av Oslo Kino, og begynte reklamelevering til Oslo Kino fra 1. januar 2013.

– Vi ser samarbeidet med Oslo Kino som en viktig milepæl for å kunne tilby markedet et bredere produktspekter for kinoreklame, og skape en fortsatt positiv utvikling av reklamevisning i både sal og lobby i hele Norge, legger han til.

Oscar Hovland, daglig leder Videvox, sier til KINOMAGASINET at foruten Oslo og Norsk Kino, har Kinoalliansen og fire-fem mindre kinoer systemet i drift.

– Det nye er nå er at systemet automatiseres mot reklamedistribusjonen som Media Direct bruker. De har en betraktelig markedsandel. Det er spennende at de får lobby som en del av produktspekteret. Dermed har de en større pallett av reklameprodukter med «follow me to the screen»-tankegangen: reklame fra man går inn døren til man sitter i setet. Slike helautomatiserte systemer er det ikke mange av i verden, vi er alene, og veldig stolte av det, sier Oscar Hovland til KINOMAGASINET.

– For Oslo Kino handler det om å kunne vise film- og reklamemateriell på våre skjermer via et intuitivt og automatisert system. Jo mindre hands-on vi må vare med vårt lobbysystem, desto mer tid kan vi bruke på vår kjernevirksomhet – å vise bra kinofilm med beste mulige kvalitet, uttaler Morten Valestrand, konstituert administrerende direktør og økonomidirektør hos Oslo Kino.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
25. november 2013
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Videvox med 4K-system 20.08.2013
  • Videvox’ mann i London 26.10.2013
  • AAM og Videvox tester ut elektronisk levering 29.10.2013

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nyttårspraten 2021: Sundling-gründeren tror kinoene vil overleve

John Berge7. januar 2021
Les mer

Flere CAPA-ansatte sluttet i 2020. MDN har beholdt alle ansatte.

John Berge30. desember 2020
Les mer

Bra aktivitetsnivå for Skeie i 2020

John Berge18. november 2020
Les mer

Filmweb: Jo mere vi er sammen!

John Berge5. november 2020
Les mer

Stor interesse for fogging fra Fiber Protector

John Berge3. november 2020
Les mer

Nå droppes Kinospillet for godt

John Berge19. august 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Trailer: Godzilla vs. Kong
    TRAILER24. januar 2021
  • Nå kommer «koronafilmen»
    FILMPRODUKSJON24. januar 2021
  • Ingen fred å få for A Quiet Place Part II
    KORONAVIRUSET23. januar 2021
  • Nå har også «Morbius» fått ny dato
    FILMLANSERING22. januar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • En lang rekke storfilmer utsettes enda en gang. No Time to Die og Fast & Furious 9 trolig først på kinoene høsten 2021.
    KORONAVIRUSET13. januar 2021
  • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    ANMELDELSE27. desember 2020
  • Edelh Lena Ingebrigtsen sier farvel til kinobransjen og blir museumsdirektør
    NYTT OM NAVN5. januar 2021
  • Femten toppfilmer fra 2020 fra anmelder Christian Høkaas
    TOPPLISTER30. desember 2020
  • Trailer: Godzilla vs. Kong
    TRAILER24. januar 2021
  • Nå kommer «koronafilmen»
    FILMPRODUKSJON24. januar 2021
  • Ingen fred å få for A Quiet Place Part II
    KORONAVIRUSET23. januar 2021
  • Nå har også «Morbius» fått ny dato
    FILMLANSERING22. januar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

MovieTransit lanseres internasjonalt
Unique Cinema Systems vant NOC-runden