• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Rutete Ninja 2
    • Anmeldelse: Memory
    • Anmeldelse: Doctor Strange in the Multiverse of Madness
    • Anmeldelse: Mini-Zlatan og verdens beste onkel
    • Anmeldelse: Villmenn
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 5•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Ja, vi elsker Høgskulen i Volda!
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Hvordan komme i gang igjen med arrangementer
    • Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
  • Facebook

  • RSS

FILMLANSERING

Tror Knøttene-Filmen når 150.000 besøkende

The Peanuts Movie heter Snoopy og Charlie Brown: Knøttene-Filmen på norsk. Kinopremiere: 04.12.2015. Finnes i 3D og med Dolby Atmos.
Tror Knøttene-Filmen når 150.000 besøkende
John Berge
4. desember 2015

SNOOPY OG CHARLIE BROWN: KNØTTENE-FILMEN
Regi: Steve Martino
Kinopremiere: 04.12.2015
Distributør: Fox Norway
3D • Dolby Atmos

Researcher Thomas Borge hos Media Direct Norge tror Snoopy og Charlie Brown: Knøttene-Filmen kan nå hele 150.000 besøkende.

– Knøttene er nok mye større i utlandet enn her hjemme så det blir spennende å se hvordan puplikum mottar den, sier homas Borge hos Media Direct Norge til KINOMAGASINET.

Borge mener den nærmeste å sammenligne med er filmen Paddington (16. januar 2015, med 155.000 kinobesøkende), som til tross for å være ganske ukjent leverte et godt resultat.

The Peanuts Movie har fått den norske tittelen Snoopy og Charlie Brown: Knøttene-Filmen. Den kan sees både i 3D og med Dolby Atmos-lyd.

NOSTALGITRIPP

– Knøttene-Filmen er en fin film for de minste og hyggelig nostalgitripp for de voksne. Det er tydelig at man bygger opp en franchise med leker, tøy etc. som er med på å starte på en kommende serie av filmer, sier salgs- og markedsdirektør Jon Einar Sivertsen hos SF Kino.

Han tror på 60-75.000 besøkende på kino.

Markedssjef Marion Røst Heimlund hos Aurora kino IKS medgir at hun er litt usikker på besøkspotiensialet og hvilken film den kan sammenlignes med.

Hun roser distributøren Twentieth Century Fox Norway:

– Det virker som Fox har hatt en klar markedsplan for filmen. Standier og materiell kom ut til kinoene i god tid og vi ble tett fulgt opp i forhold til synliggjøring av dette. Det var nok også et bevist valg at den ble gjort tilgjengelig for publikum allerede på Den store kinodagen. For å skape «word of mouth». Så skal det samtidig sies at den dessverre ikke ble en stor hit på kinodagen, forteller Røst Heimlund.

«KJEMPESØT»

Markedssjef Eli Gjerde hos Trondheim Kino har også troen på den digitalanimerte nye versjonen av «Snoppy» og vennene hans. Hun mener at sjarmen fra tegneseriestripene er godt videreført som helaftens tegnefilm.

– Jeg tror Knøttene kan gjøre det bra, særlig fordi den er tillatt for alle, og passer for alle, også de aller yngste, i motsetning andre familiefilmer vi har på programmet. Den største utfordringen er kanskje at Knøttene i utgangspunktet ikke er så kjent blant de aller yngste, men Fox har har laget en kjempebra kampanje for filmen. Snoopy og gjengen har gjort seg sterkt bemerket, i alle fall blant kinopublikum her i Trondheim i løpet av høsten. Blant foreldre og besteforeldre er Knøttene allerede godt godt kjent, så det vil også være en fordel. Selv synes jeg filmen er kjempesøt, sier Gjerde.

VIL NÅ BARNA

Markedsjef Eva Moe hos Twentieth Century Fox Norway setter nok pris på rosen fra kinobransjen, men vil nødig uttale seg om strategien bak lanseringen eller besøksmålet. Det er forretningshemmligheter, sier Moe.

Noe sier hun dog.

– Kampanjen gått på alle TV-kanaler, landsdekkende utendørskampanje og en del digitale steder – bl.a. Youtube og Filmweb såklart. På NFK og andre kinosider så er vi veldig sterkt tilstede, forteller Moe.

(NB: Se trailere og flere av reklamefilmene nederst i saken.)

– Hvilke tiltak dere har gjort overfor dette med å nå barn?

– Vi har vært målrettet i å nå barna først og fremst, men det er jo en utfordring i Norge, så en kombinasjon av å nå barn og familier har vært målsettingen.

– Besøksmålet vil du ikke si noe om, men hva håper dere på?

– Vi har store forhåpninger til Knøttene våre. Det er en varm og morsom film som tar opp viktige ting som selvfølelse og antimobbing på en helt egen Snoopyesk og humørfylt måte.

– Hvilke andre Blue Sky-filmer matcher dere den mot?

– Vi matcher ikke kun mot Blue Sky, der Istid-filmene dominerer. Men denne bør nå samme publikum som Hjem, Karsten & Petra-filmene, Madagaskarpingvinene etc, sier Fox’ markedssjef.

OM FILMEN

Filmen handler om Charlie Brown som setter ut på et episk og heroisk oppdrag, mens hans beste venn, den elskverdige beaglehunden Snoopy, tar til skyene for å forfølge sin fiende Den Røde Baron.

Filmens stemmebesetning består av blant annet Noah Schnapp som Charlie Brown, og ved hjelp av arkivmaterialer har man klart å gi stemmen til Snoopy og Woodstock til Bill Melendez, som hadde stemmen til disse karakteren i 40 år, fra 1966 til 2006.

I 2006, seks år etter den siste Knøttene-stripen og dødsfallet til serieskaperen Charles M. Schultz, fikk hans sønn Craig Schulz ideen om å lage en ny film om Knøttene.

Denne avholdte tegneserien eksisterte fra 1950 til 2000, med nesten 18.000 publiserte tegneseriestriper.

Knøttene-Filmen er den femte langfilmen basert på tegneserien.

Steve Martino har regissert Snoopy og Charlie Brown: Knøttene-Filmen. STOR KAMPANJE: Markedsjef Eva Moe i Twentieth Century Fox Norway sier dette om Knøttene-Filmen-kampanjen: – Vi har vært målrettet i å nå barna først og fremst! Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Researcher Thomas Borge hos Media Direct Norge. Foto: John Berge
Markedssjef Eli Gjerde hos Trondheim Kino. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
KINOMAGASINET © Steve Martino har regissert Snoopy og Charlie Brown: Knøttene-Filmen.
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
FILMLANSERING
4. desember 2015
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino

Siste saker fra FILMLANSERING

Fortsatt fantastisk fra J.K. Rowling

John Berge5. april 2022
Les mer

Slik ble Lange flate ballær III-åpningen

John Berge4. april 2022
Les mer

Ønsker gjerne anmeldelser av Lange flate ballær III. Men ville ikke pressevise filmen i forkant: «En ressurskrevende del av en lansering som sjelden tjener en komedie», sier produsent Veslemøy Ruud Zwart.

John Berge31. mars 2022
Les mer

Harald Zwart er klar med Lange flate ballær III: «I midten av filmene er det et stort hjerte»

Jørgen Søderberg Jansen24. mars 2022
Les mer

Braksuksess for The Batman

Per Mork7. mars 2022
Les mer

Trekker lansering av russiske filmer til støtte for Ukraina

John Berge1. mars 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Bjørn Harald L. Sønsthagen, Endre Snildal, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen, Lars Johnsrud, Marcus Patai, Matias Kjølstad, Magnus Meling, Preben Lillebø Rongve og Torunn Sola.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Anmeldelse: Rutete Ninja 2
    ANMELDELSE14. mai 2022
  • KINOMAGASINETs vårutgave
    KINOBRANSJEN13. mai 2022
  • Trailer: Krigsseileren
    TRAILER11. mai 2022
  • Anmeldelse: Memory
    ANMELDELSE10. mai 2022

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film action Kinobransjen Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel Fremhevet Netflix skrekk spenning thriller Star Wars superhelt komedie Festival eventyr krim grøsser spillefilm

© 2013-2022 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Villmenn
    ANMELDELSE21. april 2022
  • Trailer: Thor: Love and Thunder
    TRAILER18. april 2022
  • Anmeldelse: Mini-Zlatan og verdens beste onkel
    ANMELDELSE4. mai 2022
  • Trailer: Krigsseileren
    TRAILER11. mai 2022
  • Anmeldelse: Rutete Ninja 2
    ANMELDELSE14. mai 2022
  • KINOMAGASINETs vårutgave
    KINOBRANSJEN13. mai 2022
  • Trailer: Krigsseileren
    TRAILER11. mai 2022
  • Anmeldelse: Memory
    ANMELDELSE10. mai 2022
  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper - YTS FREE - The official YTS YIFY Movies Torrents magnet website. says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper | Erzurumdanhaber.com says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • Massasje escorte thai escorte oslo | escorte massasje real escorte date – Realxpressionz says:

    […] som så skulle bringe ordrene videre til de norske…

  • Alexandr says:

    He Makes Money Online WITHOUT Traffic? Most people believe that…

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Par i krise: Angelina og Brad Pitt
Norskbygd «Tie-fighter» fra Star Wars