• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: 65
    • Anmeldelse: Boy From Heaven
    • Anmeldelse: Agent Max
    • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
  • KINOBRANSJEN
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

FILMLANSERING

Tror Knøttene-Filmen når 150.000 besøkende

The Peanuts Movie heter Snoopy og Charlie Brown: Knøttene-Filmen på norsk. Kinopremiere: 04.12.2015. Finnes i 3D og med Dolby Atmos.
Tror Knøttene-Filmen når 150.000 besøkende
John Berge
4. desember 2015

SNOOPY OG CHARLIE BROWN: KNØTTENE-FILMEN
Regi: Steve Martino
Kinopremiere: 04.12.2015
Distributør: Fox Norway
3D • Dolby Atmos

Researcher Thomas Borge hos Media Direct Norge tror Snoopy og Charlie Brown: Knøttene-Filmen kan nå hele 150.000 besøkende.

– Knøttene er nok mye større i utlandet enn her hjemme så det blir spennende å se hvordan puplikum mottar den, sier homas Borge hos Media Direct Norge til KINOMAGASINET.

Borge mener den nærmeste å sammenligne med er filmen Paddington (16. januar 2015, med 155.000 kinobesøkende), som til tross for å være ganske ukjent leverte et godt resultat.

The Peanuts Movie har fått den norske tittelen Snoopy og Charlie Brown: Knøttene-Filmen. Den kan sees både i 3D og med Dolby Atmos-lyd.

NOSTALGITRIPP

– Knøttene-Filmen er en fin film for de minste og hyggelig nostalgitripp for de voksne. Det er tydelig at man bygger opp en franchise med leker, tøy etc. som er med på å starte på en kommende serie av filmer, sier salgs- og markedsdirektør Jon Einar Sivertsen hos SF Kino.

Han tror på 60-75.000 besøkende på kino.

Markedssjef Marion Røst Heimlund hos Aurora kino IKS medgir at hun er litt usikker på besøkspotiensialet og hvilken film den kan sammenlignes med.

Hun roser distributøren Twentieth Century Fox Norway:

– Det virker som Fox har hatt en klar markedsplan for filmen. Standier og materiell kom ut til kinoene i god tid og vi ble tett fulgt opp i forhold til synliggjøring av dette. Det var nok også et bevist valg at den ble gjort tilgjengelig for publikum allerede på Den store kinodagen. For å skape «word of mouth». Så skal det samtidig sies at den dessverre ikke ble en stor hit på kinodagen, forteller Røst Heimlund.

«KJEMPESØT»

Markedssjef Eli Gjerde hos Trondheim Kino har også troen på den digitalanimerte nye versjonen av «Snoppy» og vennene hans. Hun mener at sjarmen fra tegneseriestripene er godt videreført som helaftens tegnefilm.

– Jeg tror Knøttene kan gjøre det bra, særlig fordi den er tillatt for alle, og passer for alle, også de aller yngste, i motsetning andre familiefilmer vi har på programmet. Den største utfordringen er kanskje at Knøttene i utgangspunktet ikke er så kjent blant de aller yngste, men Fox har har laget en kjempebra kampanje for filmen. Snoopy og gjengen har gjort seg sterkt bemerket, i alle fall blant kinopublikum her i Trondheim i løpet av høsten. Blant foreldre og besteforeldre er Knøttene allerede godt godt kjent, så det vil også være en fordel. Selv synes jeg filmen er kjempesøt, sier Gjerde.

VIL NÅ BARNA

Markedsjef Eva Moe hos Twentieth Century Fox Norway setter nok pris på rosen fra kinobransjen, men vil nødig uttale seg om strategien bak lanseringen eller besøksmålet. Det er forretningshemmligheter, sier Moe.

Noe sier hun dog.

– Kampanjen gått på alle TV-kanaler, landsdekkende utendørskampanje og en del digitale steder – bl.a. Youtube og Filmweb såklart. På NFK og andre kinosider så er vi veldig sterkt tilstede, forteller Moe.

(NB: Se trailere og flere av reklamefilmene nederst i saken.)

– Hvilke tiltak dere har gjort overfor dette med å nå barn?

– Vi har vært målrettet i å nå barna først og fremst, men det er jo en utfordring i Norge, så en kombinasjon av å nå barn og familier har vært målsettingen.

– Besøksmålet vil du ikke si noe om, men hva håper dere på?

– Vi har store forhåpninger til Knøttene våre. Det er en varm og morsom film som tar opp viktige ting som selvfølelse og antimobbing på en helt egen Snoopyesk og humørfylt måte.

– Hvilke andre Blue Sky-filmer matcher dere den mot?

– Vi matcher ikke kun mot Blue Sky, der Istid-filmene dominerer. Men denne bør nå samme publikum som Hjem, Karsten & Petra-filmene, Madagaskarpingvinene etc, sier Fox’ markedssjef.

OM FILMEN

Filmen handler om Charlie Brown som setter ut på et episk og heroisk oppdrag, mens hans beste venn, den elskverdige beaglehunden Snoopy, tar til skyene for å forfølge sin fiende Den Røde Baron.

Filmens stemmebesetning består av blant annet Noah Schnapp som Charlie Brown, og ved hjelp av arkivmaterialer har man klart å gi stemmen til Snoopy og Woodstock til Bill Melendez, som hadde stemmen til disse karakteren i 40 år, fra 1966 til 2006.

I 2006, seks år etter den siste Knøttene-stripen og dødsfallet til serieskaperen Charles M. Schultz, fikk hans sønn Craig Schulz ideen om å lage en ny film om Knøttene.

Denne avholdte tegneserien eksisterte fra 1950 til 2000, med nesten 18.000 publiserte tegneseriestriper.

Knøttene-Filmen er den femte langfilmen basert på tegneserien.

Steve Martino har regissert Snoopy og Charlie Brown: Knøttene-Filmen. STOR KAMPANJE: Markedsjef Eva Moe i Twentieth Century Fox Norway sier dette om Knøttene-Filmen-kampanjen: – Vi har vært målrettet i å nå barna først og fremst! Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Researcher Thomas Borge hos Media Direct Norge. Foto: John Berge
Markedssjef Eli Gjerde hos Trondheim Kino. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
KINOMAGASINET © Steve Martino har regissert Snoopy og Charlie Brown: Knøttene-Filmen.
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
FILMLANSERING
4. desember 2015
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino

Siste saker fra FILMLANSERING

Slik blir Marvel-året 2023

Matias Kjølstad7. februar 2023
Les mer

Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»

John Berge10. januar 2023
Les mer

Endelig er det duket for Avatar-bonanza

John Berge13. desember 2022
Les mer

«Vi håper at det å fortelle disse historiene på det store kinolerretet bidrar til at Alf Prøysen blir aktuell for nye generasjoner eventyrlystne barn.»

John Berge5. desember 2022
Les mer

Tommys voldsnatt

Iver Neset1. desember 2022
Les mer

Varsler tidenes mest omfattende opplegg for skolekino-visninger

John Berge28. november 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Anmeldelse: 65
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Anmeldelse: Boy From Heaven
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival dc animasjon eventyr

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Disney+ sender Oscar-utdelingen
    PRISUTDELING3. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Anmeldelse: The Mandalorian: sesong 3 – episode 1: The Apostate
    ANMELDELSE5. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • Anmeldelse: 65
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Anmeldelse: Boy From Heaven
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Par i krise: Angelina og Brad Pitt
Norskbygd «Tie-fighter» fra Star Wars