
Spesielt én peker seg ut, mener Guttorm Petterson.
I et intervju med Aftenposten (bak betalingsmur) – som fokuserer på suksessen for No Time to Die – peker direktør Guttorm Petterson fra kinoenes bransjeorganisasjonen Film og Kino på «tre norske håp videre» for å kunne sikre en solid norsk kinohøst.
– Nordsjøen bør bli sett av en halv million eller mer. Tre nøtter til Askepott bør opp i 300.000–400.000. Kampen om Narvik har premiere 1. juledag, men kan gå opp i et par hundre tusen før året er omme, sier Petterson til avisen.
Geir Kamsvåg, redaktør for Cinema, er enig. Han mener Nordsjøen frir til mye av det samme kinopublikumet som velger å gå på kino for å se den nye James Bond-filmen.
– Med store filmer fremover som Nordsjøen, ser det veldig bra ut for kinoene, sier Kamsvåg, som også prøver seg som spåmann. Han tror Aksel-dokumentaren kan bli sett av nærmere 50.000 på kino.
– Denne dokumentaren tror jeg kan bli sett av 40.000–50.000, fremholder Kamsvåg.
Facebook
RSS