• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    • Anmeldelse: Operasjon Nordpolen: Svippen på eventyr
    • Anmeldelse: Ma Rainey’s Black Bottom
    • Anmeldelse: Pinocchio
    • Anmeldelse: Mank (VOD, Netflix)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Tenet-aktig reklamefilm skal lokke kinokundene tilbake

Linn Barholt, Head of Cinema Relations hos CAPA Kinoreklame AS, leder arbeidet med en ny, nasjonal kinokampanje. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
Tenet-aktig reklamefilm skal lokke kinokundene tilbake
John Berge
John Berge
26. oktober 2020

– Jeg synes den ble så fiiiin. Den «nailer» dette med kinomagien!

Det uttalte Linn Barholt, til daglig Head of Cinema Relations hos CAPA Kinoreklame AS, under dag én av Den norske kinokonferansen 2020.

Da hadde hun nettopp vist frem råklippet til en reklamefilm som blir kjernen av bransjekampanjen for å ønske folk tilbake til norske kinoer.

Kampanjen skal etter planen starte i november 2020.

– Med alle forbehold om at verden ikke går til helvete innen den tid, sa Barholt som leder kampanjegruppen for den nye, nasjonale kampanjen.

Filmen viser kjærestepar som drar på kino. Men alt skjer med baklengs film.

Filmen «Velkommen tilbake på kino» skal være tidløs og kunne brukes ut 2021. Aktuelle kinofilmer skal «henges» på reklamefilmen.

Linn Barholt redegjør for målgruppen for kampanjen. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©

Barholt oppfordret alle kinoene i Norge til å vise filmen så mye som mulig på kinoene, men også i egne mediekanaler.

– Uavhengig av korona, så så vi en nedgang i kinobesøksfrekvensen blant ungdom. Det var på tide å gjøre noe ekstra for å få ungdommene tilbake til kinoene, fortalte Barholt.

– Vi vil at de skal øke kunnskapsnivået og assosisjonene til kino, og kampanjen skal bygge på kinomagi-følelsen.

Linn Barholt redegjør for markedsføringsplanene. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©

 

PS! Reklamebyrået Anorak fikk tilslaget på å lage kampanjen. NFI stilte som krav for å utbetale støtte at kampanjen skulle lages av et profesjonelt byrå.

Linn Barholt oppfordret også kinoene å legge litt annonsekroner i spredning av reklamefilmen når den blir offentliggjort. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©

KINOMAGASINET skrev om kampanjen allerede 20. august. Få mer detaljer her:

En ny, nasjonal reklamekampanje har som mål å lokke folk tilbake til kinoene

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
26. oktober 2020
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Nesten halvparten av de spurte ønsker nye filmer rett hjemme

John Berge15. desember 2020
Les mer

Nolan tordner mot Warner Bros.

John Berge8. desember 2020
Les mer

KinoNor utvider med et nytt medlem på Sunnmøre

John Berge7. desember 2020
Les mer

Ny avtale krymper kinovinduet

John Berge17. november 2020
Les mer

Slik var DSK hos kinoer landet rundt

John Berge13. november 2020
Les mer

Mest kompensasjon til de to privateide kinogigantene

John Berge13. november 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Femten toppfilmer fra 2020 fra anmelder Torbjørn Grav
    TOPPLISTER19. januar 2021
  • Klart for «John Wick»-film nummer fire og fem
    FILMPRODUKSJON19. januar 2021
  • «Godzilla vs. Kong» tramper nærmere
    FILMLANSERING18. januar 2021
  • Liam Neeson kinotopper på ny: – Det finnes muligheter selv i et marked nede for telling
    18. januar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • En lang rekke storfilmer utsettes enda en gang. No Time to Die og Fast & Furious 9 trolig først på kinoene høsten 2021.
    KORONAVIRUSET13. januar 2021
  • Edelh Lena Ingebrigtsen sier farvel til kinobransjen og blir museumsdirektør
    NYTT OM NAVN5. januar 2021
  • ODEON-sjef mener at deler av nedstengningen er absurd og mangler begrunnelse
    KORONAVIRUSET23. desember 2020
  • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    ANMELDELSE27. desember 2020
  • Femten toppfilmer fra 2020 fra anmelder Torbjørn Grav
    TOPPLISTER19. januar 2021
  • Klart for «John Wick»-film nummer fire og fem
    FILMPRODUKSJON19. januar 2021
  • «Godzilla vs. Kong» tramper nærmere
    FILMLANSERING18. januar 2021
  • Liam Neeson kinotopper på ny: – Det finnes muligheter selv i et marked nede for telling
    18. januar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Bond kan fortsatt gå rett på en strømmetjeneste hvis Apple kjøper MGM
Kinobransjen hedret sine egne