
– Jeg synes den ble så fiiiin. Den «nailer» dette med kinomagien!
Det uttalte Linn Barholt, til daglig Head of Cinema Relations hos CAPA Kinoreklame AS, under dag én av Den norske kinokonferansen 2020.
Da hadde hun nettopp vist frem råklippet til en reklamefilm som blir kjernen av bransjekampanjen for å ønske folk tilbake til norske kinoer.
Kampanjen skal etter planen starte i november 2020.
– Med alle forbehold om at verden ikke går til helvete innen den tid, sa Barholt som leder kampanjegruppen for den nye, nasjonale kampanjen.
Filmen viser kjærestepar som drar på kino. Men alt skjer med baklengs film.
Filmen «Velkommen tilbake på kino» skal være tidløs og kunne brukes ut 2021. Aktuelle kinofilmer skal «henges» på reklamefilmen.

Linn Barholt redegjør for målgruppen for kampanjen. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
Barholt oppfordret alle kinoene i Norge til å vise filmen så mye som mulig på kinoene, men også i egne mediekanaler.
– Uavhengig av korona, så så vi en nedgang i kinobesøksfrekvensen blant ungdom. Det var på tide å gjøre noe ekstra for å få ungdommene tilbake til kinoene, fortalte Barholt.
– Vi vil at de skal øke kunnskapsnivået og assosisjonene til kino, og kampanjen skal bygge på kinomagi-følelsen.

Linn Barholt redegjør for markedsføringsplanene. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
PS! Reklamebyrået Anorak fikk tilslaget på å lage kampanjen. NFI stilte som krav for å utbetale støtte at kampanjen skulle lages av et profesjonelt byrå.

Linn Barholt oppfordret også kinoene å legge litt annonsekroner i spredning av reklamefilmen når den blir offentliggjort. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
KINOMAGASINET skrev om kampanjen allerede 20. august. Få mer detaljer her:
En ny, nasjonal reklamekampanje har som mål å lokke folk tilbake til kinoene
Facebook
RSS