
TRONDHEIM: Ett år siden starten er det bare fryd og gammen hva angår Locations nettbutikk. Vi har besøkt kioskleverandøren på hjemmebane.
– Nettbutikken fungerer kjempebra. Vi har stor vekst, spesielt på det vi forteller kundene om. Det handler om å få frem varespekteret, forteller markedssjef Christian Heger til KINOMAGASINET, som nylig besøkte landets ledende kioskleverandør til kinobransjen.
– Folk er vant til å sende bestilling via e-post, men benytter stadig flere innloggingen til nettbutikken og bestiller derfra, forteller han.
Location-veteran, driftskoordinator Hanne Siri Kristensen, sier at det per mars 2016 er 75 brukere.
– Tankegangen bak nettbutikken var å forenkle best prosessen for oss og kundene. Men jeg hadde ikke forespeilet meg så bra vekst. At det skulle bli så stort, så fort.
– Vi hadde lenge snakket om å lage nettbutikk. Men noen kunder sender fortsatt e-post. Jeg forsøker å konvertere de til nettbutikken.
– Hva selger mest?
– I det siste: barneseter. Vi kjøper de av Sundlings og forhandler for dem i Norge. Dette er noe mange ønsker, ikke bare kinoer, men også kulturhus.
– Hva fremhever du?
– At nå er alt samlet på et sted. Det er veldig enkelt. Vi har alt det som trengs for å drive kiosken.
Hanne Siri Kristensen – som med tolv års erfaring i Location er selskapets lengst ansatte – har opplevd store endringer de siste årene.
Fra å være ni ansatte, har Location nå kun fire.
Selskapet endret seg fra å drive kioskene selv, til å være grossist overfor kinoene som enten er modul- eller innkjøpspartnere.
– Endringer skjer og det har vært positivt! Vi har prøvd oss på nye ting og det har vært bra. Jeg trives veldig godt, sier Hanne Siri.

Facebook
RSS