
Fredag 2. august er det duket for norgespremiere på «Monsteruniversitetet» («Monsters University»). Hos Disney i Norge er forventningene store. Akkurat som satsingen.
Det forteller Inger Warendorph, som er Executive Director/Branch Manager Motion Picture Norway for The Walt Disney Company Nordic, til KINOMAGASINET.
– Det er store forventninger og stor satsing – som alltid på våre Pixar-filmer, sier hun til kinobransjens fagblad.
Warendorph forteller at 146 byer/steder i landet lanserer filmen – og 23 av disse setter også opp originalen (dvs. den amerikanske versjonen med dialog og engelsk tekst).
– Vi har alltid tilbud til kinoene om å kjøre originalversjonene. Det som er nytt denne gangen er at vi også har tekstet den. Hvordan det kommer til å slå ut blir jo spennende å se. Det er stort sett i de største byene hvor det er noe besøk på originalversjonene.
– Vi har en stor landsdekkende markedskampanje som innebærer en omfattende TV-kampanje, nettannonsering og utendørs i de største byene, sier den norske Disney kinosjefen videre.
– Forhåpninger om besøket?
– Vi håper selvfølgelig på et stort besøk. Den første filmen var en kjempesuksess, men det er over ti år siden. Hvor mange av dagens yngre kinogjengere som har et forhold til Mike og Sully, eller gjerne vil bli kjent med de blir spennende å se.
På verdensbasis har Monsters University per 31. juli tjent inn nærmere 600 millioner dollar.

Facebook
RSS