
Det er klart for «Star Trek Into Darkness», med kinopremiere 10. mai. Vi har slått av en prat om lanseringen med UIP Norway.
– Hva er målet på antall besøkende på Star Trek Into Darkness?
– Vi håper på en stor økning i besøkstall fra forrige film. J.J. Abrams gjenoppfant Star Trek for et bredere publikum, og dette universet har nå fått veldig mange nye fans, forteller presseansvarlig Bård Eion Flaen til KINOMAGASINET.
Den forrige filmen, Star Trek (2009), ble sett av nærmere 70.000 på norske kinoer. Den tjente inn 385 millioner dollar på verdensbasis.
– Hvordan er markedsføringen lagt opp, hvor er fokuset?
– Hovedfokuset er på TV, online og utendørs, svarer Eion Flaen, og avrunder med en helgehilsen «Live long and prosper ;)»
PS: Filmen lanseres med det nye lydsystemet Dolby Atmos, som kan høres i noen få norske kinoer, SF Kino i Sandvika og SF Kino Stavanger.
Facebook
RSS