• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
    • Anmeldelse: La elva leve
    • Anmeldelse: M3GAN
    • Anmeldelse: Utama
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Sørger for renere kinoer

Espen Johan Vogt, daglig leder, styreleder og majoritetseier i Fiber Protector AS og Terje Gabrielsen, Business Development Manager avbildet i kontorlokalene til selskapet i Bærum. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Sørger for renere kinoer
John Berge
6. januar 2016

Fiber Protector Norge AS
Org nr 975 862 097
Daglig leder: Espen Johan Vogt
Adresse: Grini Næringspark 1, 1361 ØSTERÅS
Stiftelsesdato: 19.10.1995

Største aksjonær: Vogt Holding AS

11,2 mill. kroner i omsetning i 2014

Nettside: Fiberprotector.com

Kilde: BRREG.no

Med faste avtaler med de to kinogigantene Nordisk Film Kino og SF Kino er Fiber ProTector Norge AS nå også på hugget overfor andre kinoer i Norge.

– Aurora kino i Tromsø skal fikses før filmfestivalen i 2016, og vi har oppdrag hos Hamar og Ullensaker Kino, forteller Terje Gabrielsen, Business Development Manager. Gabrielsen er et kjent ansikt for mange i kinobransjen, med bakgrunn fra Skeie som salgssjef de siste femten årene.

– Kinoene sliter med store utfordringer i forhold til renhold og varighet på interiører, forklarer Espen Johan Vogt, daglig leder, styreleder og majoritetseier i Fiber Protector AS.

KINOMAGASINET ble nylig invitert til firmaets hovedkontor på Grini Næringspark i Bærum kommune utenfor Oslo.

Vogt forklarer at Fiber ProTector Norges salgspitch overfor kinoene er at de kan redusere intervallene for service og øke levetiden på stoler og tepper.

– Problemet er ofte kvaliteten på renholdstjenestene. Generelt velger kinoene bra kvalitet på tepper og stoler. Men hvordan de tar vare på tepper og møbler, er en annen sak, sier Vogt.

Han startet selskapet 19. oktober 1995 – og for et par år siden begynte Fiber ProTector også med virksomhet i USA.

Selskapet har en lang, lang kundeliste, men i korte trekk står kjente firma innenfor hotell, reiseliv og transport for mange av oppdragene.

Fiber Protector jobber også med selskaper i bransjene offshore, skip, sykehus, institusjoner, butikker, kontorlokaler og ikke minst konsertsaler, konserthus og kinoer.

Produktene leveres til alle verdensdeler, og mye til Sør-Korea, Singapore, New Zealand, Sør-Afrika, Midt-Østen, Irland, Storbritannia, Irland, KIna, USA og Mexico, med flere stede!

Hovedproduktet er det Vogt beskriver som en unik spray, som beskytter fibrene på produktene. Sprayen danner en usynlig molekylær hinne rundt fibrene. Veskæ, støv og smuss skal da ikke trenge inn. Behandlingen beskytter også mot solstråler (UV) og fysisk slitasje.

Og: sprayen endrer ikke pustegenskaper til tekstiler, tepper, eller brannteknisk egenskaper, understrekes det.

– Hvordan kan dere hevde at dere er så mye bedre enn andre konkurrenter?

– Det er mange som tilbyr slik beskyttelse. Vi tester alle av disse. Vår formel er IP-beskyttet og utviklet av noen av verdens beste kjemikere. Det som har gitt oss mye kunder er all testdokumentasjonen vi har på dette og selvsagt attestene fra kundene, forteller Espen Johan Vogt.

Selskapet påstår at vedlikeholdet etter behandling kun krever varmt vann og ikke sterke kjemikalier, og mener en behandling gir 50-100 % økt levetid.

Terje Gabrielsen – som fortsatt og stadig er «på landeveien» for å besøke kunder – gir et eksempel med Colosseum Kino i Oslo, hvor stolene nå er 18 år gamle.

– Det er lang tid på den mest belastede salen i Norge, men de holder seg etter bra rens og impregnering, og fast vedlikehold annet hvert år, mener Gabrielsen.

Terje Gabrielsen. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
6. januar 2016
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Fiber Protector fikser fiber 09.12.2015
  • Gabrielsen fra Skeie til Fiber Protector 08.06.2015
  • Her er Skeies nye kinomann 17.08.2015

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter
    STATISTIKK23. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Festival Skrekkfilm animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • De beste filmene med innslag av casino og pengespill
    FILMHISTORIKK29. desember 2022
  • Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»
    FILMLANSERING10. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter
    STATISTIKK23. januar 2023
  • zelma says:

    Waiting patiently for you to come home and fuck me!…

  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Philips om det norske kinomarkedet
Her er de to godteriguttene