• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Annette
    • Anmeldelse: Thor: Love and Thunder
    • Anmeldelse: The Black Phone
    • Anmeldelse: Jurassic World: Dominion
    • Anmeldelse: Filmtyven
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 5•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Ja, vi elsker Høgskulen i Volda!
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Hvordan komme i gang igjen med arrangementer
    • Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

SF Kino vil selge kinogodt så dyrt som mulig

SF Kino-direktør Ivar Halstvedt under Den norske kinokonferansen 2016. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.
SF Kino vil selge kinogodt så dyrt som mulig
John Berge
10. november 2016

Den norske kinokonferansen 2016

07.11.2016 - 10.11.2016, Hamar Kino
Arrangør: Film & Kino

KINOMAGASINETs dekning er støttet av Skeie.

HAMAR: SF Kino-direktør Ivar Halstvedt sier at kjeden setter kioskprisene «så stivt som mulig».

– Vi vil prise det så stivt som vi klarer. Ingen kommer på kino fordi det er billig, sa Halstvedt om kinogodtet under sitt foredrag på Den norske kinokonferansen 2016.

Temaet var «kiosksalg på store kinoer».

Her ble det satt fokus på nettopp salg av kioskvarer, og hva som er aktuelle trender innen norsk kinodrift på området.

– Vi er heldige og vante til at folk kjøper uansett pris. Til og med våre billigste tilbud er ikke billige for de som er veldig prisbevisste, medgikk Halstvedt.

NYOPPUSSET KIOSK: SF Kino Skien fikk en ansiktsløfting i 2015. Foto: SF Kino Skien.

NYOPPUSSET KIOSK: SF Kino Skien fikk en ansiktsløfting i 2015. Foto: SF Kino Skien.

Og fortalte at SF Kino nå har forlatt mye av det han kalte «kjøp 3, betal for 2»-tilbudsdriverne, men i stedet vil si til kundene: «Kjøp dette produktet».

– Vi måtte gjøre det. Vi så at det hadde salgseffekt på attraktive tilbud, men vi tapte for mye på marginsiden. Den er særdeles viktig. Det er en stolthet for oss å levere økonomisk «excellence». Vi har nå mange av de samme produktene, men ikke lenger rabatten som viktigste driver. Vi har økt topplinjen på disse produktene med 40 prosent i forhold til før.

Haltsvedt sa videre at kampanjetilbudene ikke var «viktig nok verken for oss eller kundene», og at SF Kino nå er veldig fornøyd med margin- og salgsøkning.

– Vi har justert prisene til det markedet tåler og fjernet produkter som har vært hyllevarmere.

Han viste så frem de nye kioskløsningene i Sandvika, Lillestrøm og Ski. Snittsalget er økt med ti prosent og marginen er opp to prosentpoeng, fortalte SF-direktøren.

Kjeden har fjernet fysiske hindre, som glass og dører, og åpnet opp kioskene. Målet er økt salg. Det drives årlig salgstrening av personalet i regi av Location Norway AS.

– Vi har prøvd å plassere varene der de bør være: popcorn og drikke først, og hva vi ønsker å selge kundene. De billige produktene kommer til slutten av veien gjennom kiosken – som lollipop og småprodukter – ved kassene.

I en paneldebatt like etterpå medgikk Halstvedt at han tidligere har bygd «shop-in-shop»-kiosker, men at han nå ikke aner hvorfor han gjorde det. Nå er det kun åpne løsninger som teller.

Halstvedt ble spurt av debattleder Corinne Thibaut fra Coca-Cola om hva som da var et akseptabelt prisnivå på kioskvarer.

– Det finner vi ut med prøving og feiling. Vi ser at noen priser er for høye, men vi går bare til grensen, og ikke over, sa Halstvedt.

Kinobransjen kaller kundene som tar med seg eget godteri og drikke på kino for «smuglere».

Ifølge Coca-Cola er det rundt 42 prosent av de norske kinokundene som ikke handler hos kinoene når de besøker kinoene for å se film. Dette viste en undersøkelse selskapet foretok i 2014.

Corinne Thibaut sa også at mange kunder er mer prisbevisste. «Hvorfor skal jeg betale 15 kroner for en Cola i nabobutikken og over 30 her?» ga hun som eksempel.

En annen klar trend er at kundene ønsker selvbetjeningsløsninger, f.eks. av egenkomponert drikke eller å skuffe i popcornet selv.

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Vis kommentarer (1)
KINOBRANSJEN
10. november 2016
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden
  • Nytt unikt Harkness-lerret hos SF Kino Lillestrøm 01.11.2016

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Nå skal kinofilmdistributørene selv sette aldersgrensene

admin10. juni 2022
Les mer

Kinoalliansen har startet kinoteknisk selskap

John Berge3. juni 2022
Les mer

KINOMAGASINETs vårutgave

admin13. mai 2022
Les mer

Dramatisk kinonedgang, men Lange flate ballær 3 løfter ellers svakt norsk kinofilmbesøk

admin10. mai 2022
Les mer

Kampen om kinogodtet fortsetter. Noen norske kinosjefer ønsker å nekte kundene å ta med medbragt.

John Berge22. april 2022
Les mer

70-årig bransjeveteran takker for seg med ny lærebok

John Berge19. januar 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Bjørn Harald L. Sønsthagen, Endre Snildal, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen, Lars Johnsrud, Marcus Patai, Matias Kjølstad, Magnus Meling, Preben Lillebø Rongve og Torunn Sola.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Et skuespillerliv er over: Anne Heche død
    DØDSFALL13. august 2022
  • Magiske Olivia er borte
    DØDSFALL11. august 2022
  • NFD i gang med sin første post-korona kinofilmlansering: Kamelen på tur opp og turné med Si ingenting
    FILMLANSERING10. august 2022
  • Warner mer kinovennlige. Men digital-lanseringene skal fortsatt skje kjapt.
    FILMDISTRIBUSJON9. august 2022

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film action Kinobransjen Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel Fremhevet skrekk Netflix spenning Star Wars thriller superhelt komedie Festival eventyr krim grøsser dc

© 2013-2022 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Stadig nye muligheter til å bli kinosjef
    LEDIG JOBB26. juli 2022
  • Ny a-ha-film kinoklar
    FILMLANSERING5. august 2022
  • De største filmnyhetene fra San Diego Comic Con 2022
    FILMPRODUKSJON29. juli 2022
  • «Noen ganger er det så enkelt at det koker ned til hva ville vi ha dratt for å se på kino»
    FESTIVAL15. juli 2022
  • Et skuespillerliv er over: Anne Heche død
    DØDSFALL13. august 2022
  • Magiske Olivia er borte
    DØDSFALL11. august 2022
  • NFD i gang med sin første post-korona kinofilmlansering: Kamelen på tur opp og turné med Si ingenting
    FILMLANSERING10. august 2022
  • Warner mer kinovennlige. Men digital-lanseringene skal fortsatt skje kjapt.
    FILMDISTRIBUSJON9. august 2022
  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper - YTS FREE - The official YTS YIFY Movies Torrents magnet website. says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper | Erzurumdanhaber.com says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • Massasje escorte thai escorte oslo | escorte massasje real escorte date – Realxpressionz says:

    […] som så skulle bringe ordrene videre til de norske…

  • Alexandr says:

    He Makes Money Online WITHOUT Traffic? Most people believe that…

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Viktigheten av trailerkjøring
Ny rapportserver kommer i 2018