
Publikum i den nye 4DX-kinoen i Oslo får også se en reklamefilm med effekter.
Før filmopplevelsen starter får publikum først en demofilm for selve 4DX-systemet.
Deretter kommer kinoreklamen og blant disse er det en ny film som bokstavelig talt spruter løs!
Infinitum, som eier og drifter pantesystemet, er Nordens første annonsør på 4DX-lerrettet.
– Det er utrolig gøy for oss å være først ute i Norge med reklamefilm på et helt nytt format. Filmen vi viser har et viktig budskap, og vi håper det nye formatet gir et ekstra inntrykk på folk i kinosalen. Vi gleder oss til å følge utviklingen, sier Randi Haavik Varberg, direktør for informasjon og marked i Infinitum.
– På sikt kan dette reklameformatet bli stort og viktig, men det vil tiden vise. For oss er det viktig å ligge langt fremme når det gjelder innovasjon og muligheter. Så vil vi se hva som virkelig tar av, og hva som ikke tar helt av. Slikt er vanskelig å spå, sier administrerende direktør Ronny Lieblein hos reklamesalgsselskapet Media Direct Norge.
– Dette er et prøveprosjekt – og vi vil nå høste erfaringer. Så får vi se utviklingen her. Blir dette en suksess, så er det stor sannsynlighet for at vi øker antall kinoer hvor vi kan tilby nettopp reklame i 4DX, sier han videre.
– Det betyr nye muligheter og virkemidler for annonsører. Dette blir en helt ny kinoopplevelse. Her er det muligheter for å oppleve effekter som for eksempel vind, regn, lyn, lukter og bevegende seter. Vi er stolte av å være først i Norden og Nord-Europa med en slik reklamemulighet på kino, sier Ronny Lieblein.
Basert på en pressemelding.
Facebook
RSS