• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    • Anmeldelse: Operasjon Nordpolen: Svippen på eventyr
    • Anmeldelse: Ma Rainey’s Black Bottom
    • Anmeldelse: Pinocchio
    • Anmeldelse: Mank (VOD, Netflix)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

4DX

Reklamefilm med effekter på 4DX-kinoen

Kinosjef Marianne Cestari Zecca hos Nordisk Film Kino på Ringen i Oslo. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
Reklamefilm med effekter på 4DX-kinoen
John Berge
John Berge
10. mars 2017

Publikum i den nye 4DX-kinoen i Oslo får også se en reklamefilm med effekter.

Før filmopplevelsen starter får publikum først en demofilm for selve 4DX-systemet.

Deretter kommer kinoreklamen og blant disse er det en ny film som bokstavelig talt spruter løs!

Infinitum, som eier og drifter pantesystemet, er Nordens første annonsør på 4DX-lerrettet.

– Det er utrolig gøy for oss å være først ute i Norge med reklamefilm på et helt nytt format. Filmen vi viser har et viktig budskap, og vi håper det nye formatet gir et ekstra inntrykk på folk i kinosalen. Vi gleder oss til å følge utviklingen, sier Randi Haavik Varberg, direktør for informasjon og marked i Infinitum.

– På sikt kan dette reklameformatet bli stort og viktig, men det vil tiden vise. For oss er det viktig å ligge langt fremme når det gjelder innovasjon og muligheter. Så vil vi se hva som virkelig tar av, og hva som ikke tar helt av. Slikt er vanskelig å spå, sier administrerende direktør Ronny Lieblein hos reklamesalgsselskapet Media Direct Norge.

– Dette er et prøveprosjekt – og vi vil nå høste erfaringer. Så får vi se utviklingen her. Blir dette en suksess, så er det stor sannsynlighet for at vi øker antall kinoer hvor vi kan tilby nettopp reklame i 4DX, sier han videre.

– Det betyr nye muligheter og virkemidler for annonsører. Dette blir en helt ny kinoopplevelse. Her er det muligheter for å oppleve effekter som for eksempel vind, regn, lyn, lukter og bevegende seter. Vi er stolte av å være først i Norden og Nord-Europa med en slik reklamemulighet på kino, sier Ronny Lieblein.

Basert på en pressemelding.

 

Relaterte saker
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
4DX
10. mars 2017
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte saker

Siste saker fra 4DX

Nordisk Film Kino bekrefter sin tredje 4DX-sal

John Berge14. juni 2019
Les mer

Vil bygge 4DX-sal i Tønsberg

John Berge22. januar 2019
Les mer

Lagunen kino får 4DX-sal

John Berge7. september 2018
Les mer

Nordisk Film Biografer med to nye 4DX-saler

John Berge6. mars 2018
Les mer

400 4DX-kinosaler på verdensbasis

John Berge17. oktober 2017
Les mer

4DX-salen i Oslo er på verdenstoppen

John Berge21. september 2017
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Ingen fred å få for A Quiet Place Part II
    KORONAVIRUSET23. januar 2021
  • Nå har også «Morbius» fått ny dato
    FILMLANSERING22. januar 2021
  • Nolan har trolig forlatt Warner for alltid
    FILMDISTRIBUSJON22. januar 2021
  • Da er det offisielt: Den 25. offisielle James Bond-filmen er utsatt for fjerde gang.
    KORONAVIRUSET22. januar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • En lang rekke storfilmer utsettes enda en gang. No Time to Die og Fast & Furious 9 trolig først på kinoene høsten 2021.
    KORONAVIRUSET13. januar 2021
  • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    ANMELDELSE27. desember 2020
  • Edelh Lena Ingebrigtsen sier farvel til kinobransjen og blir museumsdirektør
    NYTT OM NAVN5. januar 2021
  • Femten toppfilmer fra 2020 fra anmelder Christian Høkaas
    TOPPLISTER30. desember 2020
  • Ingen fred å få for A Quiet Place Part II
    KORONAVIRUSET23. januar 2021
  • Nå har også «Morbius» fått ny dato
    FILMLANSERING22. januar 2021
  • Nolan har trolig forlatt Warner for alltid
    FILMDISTRIBUSJON22. januar 2021
  • Da er det offisielt: Den 25. offisielle James Bond-filmen er utsatt for fjerde gang.
    KORONAVIRUSET22. januar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Bransjeekspert om 4DX: Tror det treffer ungdomsgruppen
Slik opplevde jeg å se en film i 4DX