
Med Nicole Kidman i front har AMC Theatres, som eier ODEON, lansert en verdensomspennende reklame- og profileringskampanje.
Poenget er å minne publikum om det som kinobransjen har påstått i årevis, nemlig at film er best på kino.
I ODEONs kampanje er slagordet «WE MAKE MOVIES BETTER».
Det er laget i alt fire korte reklamefilmer med den australske skuespilleren som skal understreke budskapet. (Se de alle under.)
De kalles Belong, Stories, Magic og Lift.
Hos ODEONs ni kinoer, samt kinoene i Bergen, Stavanger og Sandnes, så møter man heretter de ansatte ikledd nye arbeidsklær med deres nye motto: «WE MAKE MOVIES BETTER».
– Dette prosjektet skal vare i flere år fremover, forteller Jens A. Myren, Marketing Manager – Norway, i ODEON kino.
Slagordet og mottoene bak det vil prege hele kjedens profil.
Konseptet «WE MAKE MOVIES BETTER» inkluderer nemlig alt som gjør det til en god opplevelse å gå på kino. Den store skjermen og den flotte lyden, komfortable lenestoler å synke ned i, rekkevidden og servicen, jevn og enkel billettbestilling og fremfor alt den enormt gode følelsen av å dele en opplevelse med andre.
– Perioden siden våren 2020 har selvfølgelig vært en vanskelig tid for kinoer over hele verden, men nå ser vi endelig lyset i tunnelen og har et fantastisk filmtilbud for resten av 2021 og 2022 som vi vil fremheve ved hjelp av vår nye plattform WE MAKE MOVIES BETTER, sier Jens A. Myren.

Nicole Kidman er ODEONs nye frontfigur for den nye kampanjen. Foto: AMC.
Her kan du se ODEONs nye reklamefilmer. Ja, de er forskjellige, selv om «preview»-bildet er identisk på alle:
LES OGSÅ:
Nå har ODEON kino fått ny markedssjef med ansvar for alle kinoene
PS! Det er også en nasjonal kinokampanje i regi av Film & Kino & andre aktører i bransjen. Les mer om den her:
En ny, nasjonal reklamekampanje har som mål å lokke folk tilbake til kinoene
Rødgrønne partier vil se på muligheten for lovfestet nasjonalt kinovindu
Facebook
RSS