
Den nye markedsdirektøren i landets største kinokjede er 31 år gamle Erlend Bøksle fra Bygdøy i Oslo. Han gleder seg over å ha fått et større ansvar.
Den nye direktøren kan – sin unge alder til tross – skilte med fem års bakgrunn fra Nordisk Film Kino: først som salgsleder Oslo Kino i 2010, deretter som markedskonsulent i årene 2011 til 2013, og siden da og frem til 25. januar 2016, som event- og digital Markedsansvarlig Nordisk Film Kino.
Erlend Bøksle er bachelorutdannet innen Kultur & Ledelse ved Handelshøyskolen BI. Før 2010 startet han et eget selskap sammen med studiekompiser. Der jobbet de med markedsføring mot musikkfestivaler og kulturarrangementer.
– Får du flere medarbeidere på markedsavdelingen nå som du er blitt sjef?
– Foreløpig er vi fem ansatte, inkludert meg selv.
– Hvem skal overta dine oppgaver som event- og digitalmarkedansvarlig?
– Jeg kommer fremdeles til å jobbe med digitalmarkedsføring og arrangementene, men vi vil strukturere det litt annerledes enn tidligere.
– Hva blir den store forskjellen som direktør og jobben du har utført de foregående år?
– Det blir naturlig et større ansvar for strategi, herunder markedskommunikasjon, budsjett og kommunikasjonsaktivitet i selskapet. I tillegg gleder jeg meg veldig til å motivere og lede hele den flinke gjengen i markedsavdelingen og å fortsette, samt videreutvikle det gode samarbeidet med distributører og samarbeidspartnere.
– Hva er bakteppet for at du nå trer frem som markedsdirektør?
– Vi ønsker å styrke fokus på markedskommunikasjon og rendyrke dette som et eget fag. Vi vil med disse endringene også øke fokus på salg og drift for å styrke organisasjonens evne til å levere den gode gjesteopplevelsen.
– Hva skal Nordisk Film Kino gjøre bedre?
– Styrke fokus på markedskommunikasjon og sette enda mer fokus på gjesteopplevelsen. Markedsavdelingen vil i tillegg jobbe videre med å øke og optimalisere Kinopluss og å bli enda bedre digitalt.
– Hva har dere ikke vært gode nok på?
– Vi kan alltid bli bedre på alt.

Facebook
RSS