
ODEON kinos nye markedssjef
Navn: Jens Myren
Fødselsdato: 29.11.1991
Stilling: Markedssjef, ODEON kino
Jens Myren, med bakgrunn som deltidsansatt fra Fredrikstad kino og studier og jobb innen markedsføring i Norge og Australia, er ODEON kinos nye markedssjef.
– Hva er dine viktigste egenskaper i jobben?
– Som markedssjef vil jeg bruke analyse for å skape en bedre forståelse for kinomarkedet og tilhørende trender. Dette vil igjen føre til et bedre produkt og forståelse for kinogåere og deres opplevelse.
– Fortell oss litt om din utdannings- og yrkesbakgrunn og hvordan du havnet i kinobransjen!
– Jeg startet på Fredrikstad kino da jeg var 15 år gjennom utveksling på videregående skole. Jeg fikk meg en deltidsstilling der som jeg ikke ville si opp på tross av utdanningen og andre relevante stillinger. Så har jeg tatt Bachelor i Økonomi og Administrasjon – HIOF og Master i markedsføring hos Griffith University, Brisbane Australia. Jeg har jobbet for firmaet Treffer, med oppsett av materiell med fokus på leadsgenerering / kundehenvendelser for kunder. I Treffer hadde jeg hovedansvar for Google Ads der jeg også satt opp landingssider og annet markedsmateriell basert på nøye analyse og image.
– Hvilken film er den beste du har sett?
– Gladiator.
– Hvor mange filmer ser du i uken?
– Dette er veldig varierende på årstider og nå, Korona. Vanligvis er jeg på kino tre-fire ganger i måneden og ser lite filmer hjemme. Nå ligger det på rundt 0,5-1 film i uken ettersom det ikke har vært like mange nyutgivelser.
– Hvilke filmer gleder du deg til å se i 2021?
– Jeg gleder meg til å se Marvel-filmene, Dune og James Bond.
– Hva er fordelen og minus med kino og det samme med hjemmekino?
– Fordelen med kino er hele opplevelsen, med lyd, bilde og selve kinobygningen. Man ser får med seg plakater, kinoprops og kommer i god stemning. På hjemmekino har man jo fordelen med å være litt mer privat i eget hjem.
– Hvilke utfordringer står kinobransjen overfor?
– Direkte lanseringer i strømmetjenester, men heldigvis har kinoer større fordeler som lyd, bilde og opplevelsen. Det blir vår jobb å formidle dette budskapet til kundene, der man drar på kino for å oppleve filmmagi.
– Hva er ditt beste kinominne?
– Den første kinofilmen jeg så var Tarzan, som er en opplevelse jeg aldri vil glemme. Duften av nypoppet popcorn, kinorekvisitter / plakater og den store opplevelsen med kino.
– Hva blir folk mest overrasket over å få vite om deg?
– Det må være et bredt spekter av interesser, der jeg kan beskrive meg selv som en «nerd», treningsinteressert og kulturinteressert. Du kan finne meg på en heavy metall konsert like godt som klassisk musikk.
– Hva slags hobbyer har du?
– Film, trening, reise, musikk og spill
– Hva gjør deg glad?
– Sosiale opplevelser og når det skjer ting. Jeg holder meg lite i ro.
Facebook
RSS