• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Fabelmans
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

MDN og Filmweb samarbeider om annonsetilbud

Adm. dir. Ronny Lieblein i Media Direct Norge (MDN). Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
MDN og Filmweb samarbeider om annonsetilbud
John Berge
18. mai 2017

– Vi skal ikke selge hverandres produkter, men vi skal tilby og anbefale hverandres produkter, da de komplimenterer hverandre.

Det sier adm. dir. Ronny Lieblein i Media Direct Norge (MDN) til KINOMAGASINET.

18. mai fortalte MDN og Filmweb at de går sammen om en digitalreklame-satsing.

Dette kaller de (overfor potensielle annonsører) «Kinoreisen». Denne reisen består reklame både på web, mobil, app – og på kinolerret. Sistnevnte sørger MDN som kjent for, og Filmweb benytter sine flater til de øvrige.

– Filmweb har dette produktet i dag, og vi har vårt produkt. Den beste måten å kjøpe kinoreklame på, er å utvide med digitale medier, og kjøpe de samme pakkene hos Filmweb og MDN, sier Lieblein.

– Håper dere å få et mer variert utvalg av annonsører?

– Vi er ute etter merkevareannonsørene: de store nasjonale som benytter både Filmweb og kinoreklame i tradisjonell form. Dette konserptet gjør kinoreklame større, og bringer det videre i den moderne tid. Dette gjør bare kinoreklame enda mer effektivt, mener MDN-sjefen.

– De som er inne på Filmweb legger fra seg spor. Disse menneskene har sett en f.eks Alien-trailer, og disse kan vi treffe igjen via sosial medier via løsninger fra Filmweb. Da kan de lage de samme filmpakkene, f.eks. rettet mot ungdom og voksne, som vi også tilbyr.

– Har dere drøftet samarbeidet i lang tid?

– Dette skjedde kjapt, da vi har sammefallende interesse, i å bygge kino og kinoreklame som en større merkevare. Det vi tenker er at vi ser at kinoreklame er kjempebra for tiden vi vil se fremover fordi det er viktig at vi fortsetter å utvikle oss. Det er viktig at vi ikke bare legger oss ned og koser oss, men henger med, selv om vi gjør det veldig bra akkurat nå.

– Dere eies 100 prosent av Nordisk Film Egmont og Filmweb har samme majoritetseier. Har eieren bedt om dette?

– Nei, det er ingen føringer fra eiere. Det er vi som har sett at Filmweb har gode produkter som sammenfaller med våre, og vi ser at vi begge tjener på dette. Det gangner kinoene at vi er relevante og følger med i tiden.

Adm. dir. Ronny Lieblein i Media Direct Norge (MDN). Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©

– Konkurrenten CAPA Kinoreklame tilbyr «proximity», med sending til folks mobiler inne på kinoene. Er det noe dere også skal begynne med?

– Vi er ikke fri fra noen tanke. Både CAPA og Media Direct ser på nye produkter, og måter å tjene penger på og tilfører kinoene penger.

– Hva med reklame på skjermene i foajene?

– Kinoene styrer selv innholdet på skjermene. Det er en politiske beslutning hvorvidt det skal være reklame der eller ei. De fleste velger å ikke ikke ha annonser der, men kjører filmtrailere, kioskreklame og slike ting. At noen flater er ikke salgbare, har jeg ikke noen bestemt meningb om, men det kan være greit at det er kinorelaterte ting i foajeen. Men selvfølgelig kan disse skjermene være en markedplass også, for rent tekniske er det ikke noe problem.

Fra Filmweb heter det følgende (iht. en pressemelding:)

– Med denne satsingen skal vi levere et bredere og enda mer treffsikkert reklamebudskap enn tidligere. Produktet innebærer også at vi når kunden langt flere ganger gjennom å koble kinolerret med digitale flater. Dette er en satsing vi har stor tro på, sier adm. dir. Harald Løbak Sæther i Filmweb AS.

Selskapet sier at det er opptil to millioner uniker brukere på portalen Filmweb pr. måned.

Administrende direktør Harald Løbak Sæther i Filmweb. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©

Kino var en vinner i mediemarkedet i 2016. Totalt ble det solgt 13,1 millioner kinobilletter i Norge i fjor. Man må tilbake til 1983 for å finne et år med flere solgte kinobilletter. Også i reklamemarkedet var kino en vinner i fjor. Ifølge Mediebyråforeningens tall økte reklameomsetningen på kino med 46,3 prosent fra 2015 til 2016.

Også reklameåret 2017 har startet godt for kino som mediekanal. Etter årets fire første måneder kan kino som reklamebærer vise til en økning på 29,1 prosent sammenlignet med tilsvarende periode i 2016.

– Vi har hatt en svært god start på det nye året. Reklamesalget var svært godt i 2016. Alt tyder på en solid vekst også inneværende år. Da er det fint med nye og digitale reklame-produkter som «Kinoreisen», sier Ronny Lieblein.

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
18. mai 2017
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden
  • MDN laget ny vignettfilm i 4DX-formatet 10.03.2017
  • Kinorekord knust etter 33 år 02.01.2017
  • 2016 – det store endringsåret for MDN og selskapets nye sjef 22.12.2016
  • Kinoreklame utsolgt ut året hos MDN og CAPA 30.11.2016
  • MDNs nye filmekspert 12.09.2016
  • Fortsatt vekst for kinoreklame 07.03.2016
  • MDN valgte Advertising Accord 24.02.2016
  • Ekstremvekst for kinoreklame 25.09.2015
  • MDN og CAPA samler reklamebransjen 04.08.2015
  • Leserinnlegg: Kinoreklame på offensiven 29.06.2015

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Trailer: Evil Dead Rise
    TRAILER5. januar 2023
  • Anmeldelse: La elva leve
    ANMELDELSE16. januar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

En sunn nøtt å knekke fra Candy People
Ros til nye nøttemikser fra Consuming.no