• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: 65
    • Anmeldelse: Boy From Heaven
    • Anmeldelse: Agent Max
    • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
  • KINOBRANSJEN
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

MDN og CAPA samarbeider om «Gullfilmen»

27 ÅR I LEDELSEN: Tidligere adm. direktør i Media Direct Norge AS (MDN): Bjørn Erling Ottersen. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
MDN og CAPA samarbeider om «Gullfilmen»
John Berge
17. mars 2015

Kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame går sammen om å etablere «Gullfilmen». Her skal årets beste reklamefilm på kino kåres.

Det melder selskapene i en pressemelding tirsdag 17. mars 2015.

Kåring av første kvartalsvinner – «Sølvfilmen» – vil skje allerede i april 2015.

Først på nyåret 2016 vil historiens første «Gullfilm» bli kåret.

Det er kun norskproduserte filmer, eller filmer produsert av utenlandske selskaper målrettet helt og fullt mot det norske markedet, som vil bli vurdert av jurymedlemmene. Filmene skal være lansert i løpet av et av de fire kvartalene hvert år. Den skal ha blitt vist på norske kinoer, formidlet av CAPA og/eller MDN.

– Her skal juryen finne de filmene som treffer målgruppen best på kino, med glitrende produksjonskvalitet, basert på en god ide, og gjerne en flott historie. Den vil bli kvalitativt vurdert av juryen, sier adm. dir. Bjørn Erling Ottersen i Media Direct Norge AS.

Kvartalsvinnerne vil få heder og ære for sine respektive «Sølvfilmer». Annonsøren som blir kåret til vinner av «Gullfilmen», vil bli premiert med reklameeksponering på kino fra Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame.

– Målsettingen med reklamefilm-kåringen er å sette større fokus på ide og produksjon av målrettet reklamefilm på kino. Samtidig er det viktig at vi skal hedre de som hedres bør. Det er mange flinke reklamefilm-produsenter, kommunikasjonsbyråer og kino-annonsører i Norge, og enda flere skal det bli, sier Ottersen.

Juryleder for den første utgaven av «Gullfilmen» blir Lasse Gimnes, daglig leder i GimCom AS. Med seg i juryen får han adm. dir. Bjørn Erling Ottersen i Media Direct Norge AS, kommersiell direktør Gareth Williams i CAPA Kinoreklame, Marketing & Associate Director Ingvar Sandvik i TNS Gallup, adm. dir. Geir Kjærnes i mediebyrået In Sight AS, adm. dir. Jannicke Haugen i Nordisk Film Kino, samt tidligere profilsjef i TV 2, nå strategisk rådgiver og partner i Breakfast, Ole Eliassen.

Reklamemarkedet i kino i Norge var ifølge IRMs estimater på 132 millioner kroner i 2014.

15. januar 2015 meldte Kampanje at mediebyråene i 2014 brukte mindre på kinoreklame, hele 22,4 prosent mindre enn i 2013, i alt 48,3 millioner kroner.

– Markedet er delt mellom to aktører der vi står for rundt 45 prosent og konkurrenten vår står for resten. I og med at det ikke finnes noe riksprodukt for kino, er det blitt tyngre å kjøpe kinoreklame nå. Kino har nok også ufortjent kommet i bakgrunnen i den digitale veksten. Vi har en større utfordring med å forfekte vår fortreffelighet kontra andre digitale kanaler. Da må vi gjøre en bedre salgsjobb, uttalte CAPA-direktør Jan Tore Kristiansen til Kampanje.

Men nå er det 2015 og nye muligheter.

– Vi har nå startet et svært spennende kino-år, med en bredde og en attraktiv kvalitet på innholdet som er imponerende. Både det norske og det internasjonale innholdet på norske kinoer i år er ekstra spennende. Det kan bli et rekordår på kino, sier Gareth Williams i CAPA Kinoreklame, i pressemeldingen.

Jan Tore Kristiansen er direktør i CAPA. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte saker
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
17. mars 2015
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte saker
  • Media Direct Norges nye researcher 03.02.2015
  • Fra Media Direct til Oslo Kino 22.06.2014
  • Fra minst til størst innen kinoreklame 27.02.2014
  • Leserinnlegg: Storskjermen på trend-listen 03.02.2015

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Anmeldelse: 65
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Anmeldelse: Boy From Heaven
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival dc animasjon eventyr

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Disney+ sender Oscar-utdelingen
    PRISUTDELING3. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Anmeldelse: The Mandalorian: sesong 3 – episode 1: The Apostate
    ANMELDELSE5. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • Anmeldelse: 65
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Anmeldelse: Boy From Heaven
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Location med nettbutikk
Travle dager for Kino & AV Teknikk AS