• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Bullet Train
    • Anmeldelse: Annette
    • Anmeldelse: Thor: Love and Thunder
    • Anmeldelse: The Black Phone
    • Anmeldelse: Jurassic World: Dominion
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 5•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Ja, vi elsker Høgskulen i Volda!
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Hvordan komme i gang igjen med arrangementer
    • Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

MDN og CAPA i felles front

ETTER PRESENTASJONEN:Ronny Lieblein, salgs- og markedssjef riksreklame hos Media Direct Norge (MDN) og Linn Barholt, filmekspert hos CAPA Kinoreklame AS. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
MDN og CAPA i felles front
John Berge
3. juni 2015

STAVANGER: Ronny Lieblein fra MDN og Linn Barholt fra CAPA lovte kinoene at reklamefilmene også heretter skal holde seg innenfor lovens grenser.

De to konkurrentene innen riksdekkende kinoreklame snakker faktisk ganske mye sammen, fortalte den uvanlige duoen på scenen på filmtreffet tirsdag 2. juni 2015.

– Vi har felles interesse av å fremme reklamekanalen kino kontra andre medier, så vi står sammen on dette. Det er også riktig slik at det i størst mulig grad blir en nasjonal standard for kinoreklame, sa Ronny Lieblein henvendt til kinosjefene i salen.

– Det er viktig for våre annonsører at de vet det er trygt å vise reklame på kino. Heldigvis er annonsørene forsiktige med å lage støtende reklamer. De fleste har egnede reklamer for alle og få er rettet mot barn, la han til.

Lieblein beskrev også verktøyet Filmmonitor, som er et statistikkverktøy med forbrukerundersøkelser, som foretas etter filmpremierer. Disse statistiske dataene er nyttige i forbindelse med planlegging av hvilke reklamefilmer som passer til hvilke filmer.

Foruten den nye Lov om beskyttelse av mindreårige mot skadelige bildeprogram, finnes det også noe som heter Matvarebransjens faglige utvalg (MFU), med sine regler. Også disse etterfølges, lovte MDN og CAPA. Her er fokuset på at fett, sukker, salt-innholdige matvarer ikke skal rettes mot barn. Coca-Cola kan her være et eksempel.

– I praksis betyr det at vi skal gå til annonsørene. Mens Coca-Cola tidligere har kjøpt full distribusjon, kan de ikke det nå. Da må vi selge mer av de andre pakkene, sa Linn Barholt.

De ulike «pakkene» har også MDN og CAPA felles. De har pakker beregnet på voksne, ungdom, familier og barn.

– Vi har alltid gjort dette arbeidet. Vi gjør det bare enda nøyere nå, understreket de to.

– Vi vurderer alle reklamefilmer som vises på kino. Når vi er usikre på aldersgrensen, så får vi hjelp av Film & Kino og Medietilsynet. Da skal du som kinosjef føle deg trygg på at reklamene er godt innenfor regelverket, sa Barholt og poengerte at det er en trebarnspappa som dobbeltsjekker alle reklamene før de godkjennes.

I tillegg lover Bug og Unique Cinema Systems at det nye systemet «smart trailering» skal sørge for at ingen reklamefilmtabber vil oppstå i fremtiden. Mer om dette i en kommende, separat artikkel.

salgs- og markedssjef riksreklame hos Media Direct Norge (MDN) og Linn Barholt UNDER PRESENTASJONEN: Linn Barholt, filmekspert hos CAPA Kinoreklame AS og Ronny Lieblein, salgs- og markedssjef riksreklame hos Media Direct Norge (MDN). Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
3. juni 2015
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • MDN gir Røde Kors gratis kinoreklame 29.04.2015
  • MDN og CAPA samarbeider om «Gullfilmen» 17.03.2015
  • Media Direct beklager feilvisning 27.05.2015
  • Media Direct Norge fra Drammen til Oslo 12.05.2015
  • Media Direct Norges nye researcher 03.02.2015
  • Fra Media Direct til Oslo Kino 22.06.2014
  • CAPA med sjarmoffensiv 30.01.2015
  • Den nye CAPA-sjefen er i gang 09.10.2014
  • Her er den nye direktøren i CAPA 01.09.2014
  • CAPA-direktøren: «Steintøft annonsemarked» 29.08.2014
  • Ny giv for CAPA 14.03.2014
  • Har staket ut kursen videre for Capa 14.02.2014

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer

Skeie 2021: «Veldig travelt»



John Berge26. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Bjørn Harald L. Sønsthagen, Endre Snildal, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen, Lars Johnsrud, Marcus Patai, Matias Kjølstad, Magnus Meling, Preben Lillebø Rongve og Torunn Sola.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Anmeldelse: Bullet Train
    ANMELDELSE17. august 2022
  • MGM til Warner Bros. Discovery
    FILMDISTRIBUSJON16. august 2022
  • «Eksplosive besøkstall» hos Harstad kino
    KINODRIFT16. august 2022
  • Trailer: Storm
    TRAILER16. august 2022

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film action Kinobransjen Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel Fremhevet skrekk Netflix spenning Star Wars thriller superhelt komedie Festival eventyr krim grøsser dc

© 2013-2022 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Stadig nye muligheter til å bli kinosjef
    LEDIG JOBB26. juli 2022
  • Ny a-ha-film kinoklar
    FILMLANSERING5. august 2022
  • De største filmnyhetene fra San Diego Comic Con 2022
    FILMPRODUKSJON29. juli 2022
  • «Full steam ahead» for Krigsseileren
    FILMLANSERING5. august 2022
  • Anmeldelse: Bullet Train
    ANMELDELSE17. august 2022
  • MGM til Warner Bros. Discovery
    FILMDISTRIBUSJON16. august 2022
  • «Eksplosive besøkstall» hos Harstad kino
    KINODRIFT16. august 2022
  • Trailer: Storm
    TRAILER16. august 2022
  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper - YTS FREE - The official YTS YIFY Movies Torrents magnet website. says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper | Erzurumdanhaber.com says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • Massasje escorte thai escorte oslo | escorte massasje real escorte date – Realxpressionz says:

    […] som så skulle bringe ordrene videre til de norske…

  • Alexandr says:

    He Makes Money Online WITHOUT Traffic? Most people believe that…

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Media Direct beklager feilvisning
Bug og UCS tilbyr forenklet trailervisning