• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Dam
    • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    • En trygg og blodig oppfølger: Scream VI
    • Anmeldelse: Saint Omer
    • Anmeldelse: The Mandalorian: sesong 3 – episode 1: The Apostate
  • KINOBRANSJEN
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

4DX

MDN laget ny vignettfilm i 4DX-formatet

Glimt fra Media Direct Norges nye vignettfilm med 4DX-effekter.
MDN laget ny vignettfilm i 4DX-formatet
John Berge
10. mars 2017

Ikke bare vises en ny, norsk reklamefilm med 4DX-effekter på Ringen kino. Også reklamefilmselskapet Media Direct Norge (MDN) har laget ny vignettlogo med det samme.

– Hvordan får dere kodet slike filmer?

– Vi har inngått et samarbeid med 4DX-leverandøren, CJ 4DPLEX i Sør-Korea, forteller Ove Henrik Hals, kinoreklameprodusent hos MDN, til KINOMAGASINET.

– CJ 4DPLEX har kodet våre reklamefilmer på den måten at effektene (Bevegelse i stolene, vind, vannsprut, osv) starter samtidig som reklamefilmen (DCP-pakken) spilles av. Så det er to forskjellige systemer i sving her.

Reklamefilm med effekter på 4DX-kinoen



– Hvordan bestemte dere for hva som skulle brukes av effekter i den nye vignettfilmen for dere selv?

– Vi bestemte at vi ville være med på dette for å vise hva man kan bruke 4DX til. Vi vil vise at kinoreklame er et moderne media og Infinitum ville være med hele tiden. De valgte den av reklamene sine som tar i bruk effektene i kinosalen best. Et perfekt valg, der seeren får føle reklamen på kroppen. Vi som seere blir med inn i reklamen på en helt annen måte enn vanlig med disse 4DX-effektene.

Ove Henrik Hals er kinoreklameprodusent hos Media Direct Norge (MDN). Foto: MDN.

– Fordelen vår var at vi kunne lage en vignett for Media Direct Norge med 4DX-effektene i bakhodet. Det unike med 4DX er er at man kan oppleve alt som kameramannen opplever, og dette ville vi utnytte.

– For å ta i bruk effektene som vi visste var mulig i kinosalen, plasserte vi dermed kameramannen opp i himmelen og sendte han avgårde. Der kunne vi få utnytte vind i ansiktet, snø, torden og tåke. Deretter kastet vi seeren ned gjennom skyene og ned i langs havet for å utnytte vanneffektene. Vi la spesielt merke til en effekt som heter «vannstorm» og bygde scenen litt opp til den. Med den effekten kjøres det på med mye vind og vann fra sidene. På slutten puttet vi logoen vår inn i en såpeboble som sprekker. Samtidig som dette kommer det ekte såpebolber ut i salen fra sidene. Dette ble derfor en fin måte for å illustrere mulighetene.

– Med dette vil vi ha frem at reklame på kino har en unik posisjon når det gjelder å nå frem til seeren gjennom opplevelsen. Vi er ikke bare bakgrunnsstøy ved siden av den faktiske historien. Når reklamene ruller på det store lerretet på kino er det reklamen som er i fokus, sier Ove Henrik Hals.

SE MDNS NYE VIGNETTFILM HER (for å se den med 4DX, besøk Ringen kino i Oslo):

SE INFINITUMS NYE REKLAMEFILM HER (for å se den med 4DX, besøk Ringen kino i Oslo):

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
4DX
10. mars 2017
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden
  • Slik opplevde jeg å se en film i 4DX 10.03.2017
  • Reklamefilm med effekter på 4DX-kinoen 10.03.2017
  • Bransjeekspert om 4DX: Tror det treffer ungdomsgruppen 09.03.2017
  • 4DX-kinosal elleve måneder etter beslutningen 09.03.2017
  • Her bygges Nordens første 4DX-kino 28.02.2017
  • 4DX-kino til Oslo 16.01.2017
  • 2016 – det store endringsåret for MDN og selskapets nye sjef 22.12.2016
  • Kinoreklame utsolgt ut året hos MDN og CAPA 30.11.2016
  • MDNs nye filmekspert 12.09.2016
  • Effektiv kinofagdag i regi av MDN og CAPA 01.09.2016
  • Ny avtale mellom KA og MDN 12.11.2015
  • MDN og CAPA i felles front 03.06.2015

Siste saker fra 4DX

Nordisk Film Kino bekrefter sin tredje 4DX-sal

John Berge14. juni 2019
Les mer

Vil bygge 4DX-sal i Tønsberg

John Berge22. januar 2019
Les mer

Lagunen kino får 4DX-sal

John Berge7. september 2018
Les mer

Nordisk Film Biografer med to nye 4DX-saler

John Berge6. mars 2018
Les mer

400 4DX-kinosaler på verdensbasis

John Berge17. oktober 2017
Les mer

4DX-salen i Oslo er på verdenstoppen

John Berge21. september 2017
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Kinosjefene hedret sine 2022-favoritter
    FILMPRIS16. mars 2023
  • Anmeldelse: The Dam
    ANMELDELSE15. mars 2023
  • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    ANMELDELSE15. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Pur film-magi fra Sam: Empire of Light
    ANMELDELSE20. februar 2023
  • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    ANMELDELSE15. mars 2023
  • 20 år med elleve norske filmer som solgte over 500.000 kinobilletter
    STATISTIKK21. februar 2023
  • Anmeldelse: The Dam
    ANMELDELSE15. mars 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Kinosjefene hedret sine 2022-favoritter
    FILMPRIS16. mars 2023
  • Anmeldelse: The Dam
    ANMELDELSE15. mars 2023
  • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    ANMELDELSE15. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Slik opplevde jeg å se en film i 4DX
Første 4DX-helg på Ringen kino er nesten utsolgt