
OSLO: Nordisk Film Kino og søsterselskapet Media Direct Norge benyttet det store Gulltaggen-arrangementet på Colosseum Kino til egen markedsføring.
Der traff vi Hans-Petter Martinsen, salgsansvarlig for bedriftsmarkedet hos Nordisk Film Kino, samt Ronny Lieblein, salgs- og markedssjef riksreklame, Caroline Kjeldsen, seniorrådgiver riksreklame og Thomas Borge, researcher.
– Ja, reklame for reklametilbudet må vel til, sier vi, vel vitende om synkende kinoreklametall.
– I første kvartal i år er det oppgang i forhold til 2014, repliserer Caroline Kjeldsen kjapt.
– Vi selger kinobesøkende. Det betyr at mindre gode filmer, gir mindre fokus på kino, som betyr mindre kinobesøk og mindre omsetning. Men dette året forventer man mye bra besøk, det betyr at vi er bra posisjonert, sier Ronny Lieblein.
– Vi er med på Gulltaggen fordi vi ble invitert av Nordisk Film Kino og vi ønsker å setter kinoreklame på kartet. Vi har et bra samarbeid med Nordisk Film Kino, selvfølgelig. Her treffer vi mediefolk og potensielle annonsører.
– Både konseptet med bedriftsvisninger og kinoreklame er viktig å få frem – det totale produktet, sier Hans-Petter Martinsen.
Hele standen er dekorert med SPECTRE, den nye James Bond-filmen som får premiere 6. november 2015.
– Det er veldig mange annonsører som ønsker å ligge foran James Bond. Det er en stor snakkis i bransjen! Det er klart at mange varemerker ønsker å bli assosiert med ulike type filmer, men også med den type mennesker som går på kino for å se spesifikkke filmer. Det er et stort volum folk som går på kino.
– Så at SPECTRE ble valgt som standdekorasjon er ikke tilfeldig?
– Hehe, nei, det er Nordisk Film som fronter det og har valgt det, svarer Ronny Lieblein.

Facebook
RSS