• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
    • Anmeldelse: La elva leve
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Markedsførte seg på Gulltaggen

Fra venstre: Caroline Kjeldsen, seniorrådgiver riksreklame, Thomas Borge, researcher og Ronny Lieblein, salgs- og markedssjef riksreklame. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Markedsførte seg på Gulltaggen
John Berge
29. april 2015

OSLO: Nordisk Film Kino og søsterselskapet Media Direct Norge benyttet det store Gulltaggen-arrangementet på Colosseum Kino til egen markedsføring.

Der traff vi Hans-Petter Martinsen, salgsansvarlig for bedriftsmarkedet hos Nordisk Film Kino, samt Ronny Lieblein, salgs- og markedssjef riksreklame, Caroline Kjeldsen, seniorrådgiver riksreklame og Thomas Borge, researcher.

– Ja, reklame for reklametilbudet må vel til, sier vi, vel vitende om synkende kinoreklametall.

– I første kvartal i år er det oppgang i forhold til 2014, repliserer Caroline Kjeldsen kjapt.

– Vi selger kinobesøkende. Det betyr at mindre gode filmer, gir mindre fokus på kino, som betyr mindre kinobesøk og mindre omsetning. Men dette året forventer man mye bra besøk, det betyr at vi er bra posisjonert, sier Ronny Lieblein.

– Vi er med på Gulltaggen fordi vi ble invitert av Nordisk Film Kino og vi ønsker å setter kinoreklame på kartet. Vi har et bra samarbeid med Nordisk Film Kino, selvfølgelig. Her treffer vi mediefolk og potensielle annonsører.

– Både konseptet med bedriftsvisninger og kinoreklame er viktig å få frem – det totale produktet, sier Hans-Petter Martinsen.

Hele standen er dekorert med SPECTRE, den nye James Bond-filmen som får premiere 6. november 2015.

– Det er veldig mange annonsører som ønsker å ligge foran James Bond. Det er en stor snakkis i bransjen! Det er klart at mange varemerker ønsker å bli assosiert med ulike type filmer, men også med den type mennesker som går på kino for å se spesifikkke filmer. Det er et stort volum folk som går på kino.

– Så at SPECTRE ble valgt som standdekorasjon er ikke tilfeldig?

– Hehe, nei, det er Nordisk Film som fronter det og har valgt det, svarer Ronny Lieblein.

salgsansvarlig for bedriftsmarkedet hos Nordisk Film Kino. Foto: John Berge Bente Elisabeth Holm (t.v.), kinosjef Colosseum og Gimle kino sammen med Hans-Petter Martinsen, salgsansvarlig for bedriftsmarkedet hos Nordisk Film Kino. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
29. april 2015
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • MDN gir Røde Kors gratis kinoreklame 29.04.2015
  • MDN og CAPA samarbeider om «Gullfilmen» 17.03.2015
  • Media Direct Norges nye researcher 03.02.2015
  • Fra Media Direct til Oslo Kino 22.06.2014
  • Leserinnlegg: Storskjermen på trend-listen 03.02.2015
  • CAPA-direktøren: «Steintøft annonsemarked» 29.08.2014
  • Kinoreklame vekker oppsikt 13.06.2014
  • Samkjører kinoreklame i seks land 02.05.2014
  • Fra minst til størst innen kinoreklame 27.02.2014
  • Irriterende kinoreklame i fokus 22.09.2013

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023
  • Film & Kino-sjefen tror på enda bedre kinotider
    STATISTIKK3. januar 2023
  • Anmeldelse: M3GAN
    ANMELDELSE12. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

MDN gir Røde Kors gratis kinoreklame
Kinosnopets talsmann i Vegas