• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    • Anmeldelse: The Dam
    • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    • En trygg og blodig oppfølger: Scream VI
  • KINOBRANSJEN
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Markedsfører Nordisk Film Kino

Oslo Kino og Norsk Kinos nettsider vil nå lede til nfkino.no.
Markedsfører Nordisk Film Kino
John Berge
30. september 2014

Fra og med 1. oktober vil også publikum merke at både Oslo Kino og Norsk Kino er en saga blott.

Foruten merking av dører og inngangspartier, nye navneskilt og uniformer med det nye navnet – Nordisk Film Kino – vil all annonsering være tydelig preget av den danske isbjørnen og den nye nettadressen, nfkino.no.

Det forteller Espen L. Pedersen, salgs- og markedsdirektør i Nordisk Film Kino, til KINOMAGASINET.

Han sier at selve fasadeskiltene byttes ut senere – rundt årskiftet.

– Det viktigste som skjer 1. oktober er at vi lanserer en ny nettside som er kjempekul. Oslo og Norsk Kinos egne nettsider legges ned, og man blir ledet til nfkino.no. Vi har også nordiskfilmkino.no, men det er mye lengre å huske for publikum, så derfor valgte vi nfkino.no. Det var ikke problem å skaffe de domenene, sier Pedersen til kinobransjens fagblad.

– Hva er bedre med nettsidene?

– Funksjonaliteten på de nye nettsiden er mye bedre. Publikum vil oppleve at de er enklere å bruke. Det er færre klikk til kjøp eller informasjon, og i tillegg er det store nye implementeringen av kinopluss. Den lå kun som isolert nettside tidligere. Her vil det kom en del grunnfunksjonaliteter, som er ferdig utviklet. Hele medlemsdatabasen flyttes også dit. Du vil som medlem, på sikt, kunne logge inn i nettsiden og få en oversikt over medlemsskapet og ha din personlige nettside.

Kinopluss ble lansert i 2008 og har nå over 120.000 medlemmer.

– Vi er godt fornøyd med å satse enda mer på kinopluss. Vi ønsker at det skal være det kuleste bonusprogrammet du kan være medlem i, og skal lansere en del nye kule ting for medlemmene fremover.

– Hvordan er reaksjonen på det nye navnet – Nordisk Film Kino?

– Det er utelukkende positivt. Det er blitt veldig godt tatt imot blant de ansatte og en kundeundersøkelsen vi gjennomførte viste at Nordisk Film er et sterkt varemerke også hos publikum. Vi gleder oss til å lansere det og håper på gode tilbakemeldinger.

De ansatte har fått nye klær med det nye firmanavnet De ansatte har fått nye klær med det nye firmanavnet, Nordisk Film Kino. Foto: Nordisk Film Kino. (Gjengitt med tillatelse.)
SOMMERKINO: Nordisk Film Kino (NFK) markedsfører sin egen Sommerkino-kampanje. Her utenfor Ringen Kino i Oslo Salgs- og markedssdirektør Espen Pedersen i Nordisk Film Kino. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
30. september 2014
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Det nye navnet blir Nordisk Film Kino 15.09.2014

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Filmdistributørene hedret Vega Scene 

admin16. mars 2023
Les mer

Kinoklubben har nådd en stor milepæl

John Berge13. februar 2023
Les mer

Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023

John Berge7. januar 2023
Les mer

Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal

John Berge2. desember 2022
Les mer

ODEON slo kinodagrekorden fra 2019

John Berge7. november 2022
Les mer

Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.

John Berge5. november 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    ANMELDELSE25. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival dc animasjon eventyr

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Nye Lord of the Rings-filmer i sikte
    FILMPRODUKSJON26. februar 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Trailer: Sulis 1907
    TRAILER28. februar 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    ANMELDELSE25. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Fram Kino vil kjøpe kinolokalene
Direktøren sopte gulvet i kinokiosken