
Fra og med 1. oktober vil også publikum merke at både Oslo Kino og Norsk Kino er en saga blott.
Foruten merking av dører og inngangspartier, nye navneskilt og uniformer med det nye navnet – Nordisk Film Kino – vil all annonsering være tydelig preget av den danske isbjørnen og den nye nettadressen, nfkino.no.
Det forteller Espen L. Pedersen, salgs- og markedsdirektør i Nordisk Film Kino, til KINOMAGASINET.
Han sier at selve fasadeskiltene byttes ut senere – rundt årskiftet.
– Det viktigste som skjer 1. oktober er at vi lanserer en ny nettside som er kjempekul. Oslo og Norsk Kinos egne nettsider legges ned, og man blir ledet til nfkino.no. Vi har også nordiskfilmkino.no, men det er mye lengre å huske for publikum, så derfor valgte vi nfkino.no. Det var ikke problem å skaffe de domenene, sier Pedersen til kinobransjens fagblad.
– Hva er bedre med nettsidene?
– Funksjonaliteten på de nye nettsiden er mye bedre. Publikum vil oppleve at de er enklere å bruke. Det er færre klikk til kjøp eller informasjon, og i tillegg er det store nye implementeringen av kinopluss. Den lå kun som isolert nettside tidligere. Her vil det kom en del grunnfunksjonaliteter, som er ferdig utviklet. Hele medlemsdatabasen flyttes også dit. Du vil som medlem, på sikt, kunne logge inn i nettsiden og få en oversikt over medlemsskapet og ha din personlige nettside.
Kinopluss ble lansert i 2008 og har nå over 120.000 medlemmer.
– Vi er godt fornøyd med å satse enda mer på kinopluss. Vi ønsker at det skal være det kuleste bonusprogrammet du kan være medlem i, og skal lansere en del nye kule ting for medlemmene fremover.
– Hvordan er reaksjonen på det nye navnet – Nordisk Film Kino?
– Det er utelukkende positivt. Det er blitt veldig godt tatt imot blant de ansatte og en kundeundersøkelsen vi gjennomførte viste at Nordisk Film er et sterkt varemerke også hos publikum. Vi gleder oss til å lansere det og håper på gode tilbakemeldinger.


Facebook
RSS