• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    • Anmeldelse: Operasjon Nordpolen: Svippen på eventyr
    • Anmeldelse: Ma Rainey’s Black Bottom
    • Anmeldelse: Pinocchio
    • Anmeldelse: Mank (VOD, Netflix)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Lager 20-30 nettsider i året

Adm. dir. Harald L. Sæther og markedsdirektør Frode Soleim i Filmweb. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Lager 20-30 nettsider i året
John Berge
John Berge
29. april 2014

Filmweb er for forbrukerne kjent som Norges største filmnettsted, men for bransjen er firmaet også en leverandør av kinoenes egne nettsider.

Via Filmweb lenkes aktuelle kinofilmer som kjent opp mot visningstedene rundt om kring i landet, slik at det er enkelt for forbrukerne å kjøpe billetter.

Et viktig produkt fra Filmweb er å lage nettopp kinoenes egne nettsider.

I den senere tid har Filmweb laget de nye nettsidene med såkalt responsivt design for Edda kino, Bølgen kino, eTeateret, Storstova og Rana kino. Disse kinoene bruker et nytt malverk med responsiv design, slik at nettsidene fungerer på alle platformer – PC/Mac, nettbrett og mobil.

Markedsdirektør Frode Soleim i Filmweb forteller til KINOMAGASINET at Filmweb har laget nettsider for over hundre kinoer, og at det hvert år lages ca 20-30 nye og/eller oppdaterte.

– Vi får ofte henvendelser fra kinoer, som gjerne vil ha bedre nettsider. De kan ha sett andre kinoer fått finere sider, så vil de også ha det, sier Soleim.

– Nettsider varer ikke evig, man må fornye de av og til. Det er viktig å følge med. Nå er det spesielt dette med tilpasning til nettbrett og mobil, i tillegg til vanlig PC-baserte nettsider, som er viktig. Et sted mellom 30-40 % av besøket kommer fra mobile enheter og det er kinoene nødt til å følge med på, forteller Filmwebs markedsdirektør.

En mobiltilpasset kjøpsprossess er også essensielt å ha på plass.

Nettsidene fra Filmweb er uavhengig av billettsystem. Det finnes fem ulike: DX, SF Kino, Newman, Ticket og iTicket.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
29. april 2014
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Eline er Filmwebs kommunikasjonskonsulent 03.04.2014
  • «Filmweb jobber sammen med alle» 05.02.2014
  • Filmweb: Stort potensial for mer billettsalg 06.01.2014
  • Filmweb analyserer filmåret 2013 16.01.2014
  • Filmweb sponser Kosmoramafestivalen 14.03.2014
  • Bennett slo Filmweb i anbudskonkurranse 09.01.2014

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nyttårspraten 2021: Sundling-gründeren tror kinoene vil overleve

John Berge7. januar 2021
Les mer

Flere CAPA-ansatte sluttet i 2020. MDN har beholdt alle ansatte.

John Berge30. desember 2020
Les mer

Bra aktivitetsnivå for Skeie i 2020

John Berge18. november 2020
Les mer

Filmweb: Jo mere vi er sammen!

John Berge5. november 2020
Les mer

Stor interesse for fogging fra Fiber Protector

John Berge3. november 2020
Les mer

Nå droppes Kinospillet for godt

John Berge19. august 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Trailer: Godzilla vs. Kong
    TRAILER24. januar 2021
  • Nå kommer «koronafilmen»
    FILMPRODUKSJON24. januar 2021
  • Ingen fred å få for A Quiet Place Part II
    KORONAVIRUSET23. januar 2021
  • Nå har også «Morbius» fått ny dato
    FILMLANSERING22. januar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • En lang rekke storfilmer utsettes enda en gang. No Time to Die og Fast & Furious 9 trolig først på kinoene høsten 2021.
    KORONAVIRUSET13. januar 2021
  • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    ANMELDELSE27. desember 2020
  • Edelh Lena Ingebrigtsen sier farvel til kinobransjen og blir museumsdirektør
    NYTT OM NAVN5. januar 2021
  • Femten toppfilmer fra 2020 fra anmelder Christian Høkaas
    TOPPLISTER30. desember 2020
  • Trailer: Godzilla vs. Kong
    TRAILER24. januar 2021
  • Nå kommer «koronafilmen»
    FILMPRODUKSJON24. januar 2021
  • Ingen fred å få for A Quiet Place Part II
    KORONAVIRUSET23. januar 2021
  • Nå har også «Morbius» fått ny dato
    FILMLANSERING22. januar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

The Lollipop Team
Samkjører kinoreklame i seks land