
BARCELONA: Nordiske ganer er nå klare for smakstilsatt, søtt popcorn, mener Flavo og Sundlingsgjengen.
Den norske og svenske toppledelsen er selvsagt på plass under kinobransjens storstevne i Spania.
Inne i den hektiske messehallen traff KINOMAGASINET på toppsjef og eier, Per Sundlings, samt hans salgs- og markedssjef Janne Falk og adm. direktør Tommy Wikmark hos den norske avleggeren, Flavo.
Der kan trioen fortelle at selskapet snart er klare til lansering av popcorn med smak. Dette er svært populært på det amerikanske kinomarkedet og det er en lang rekke utstillere som gir bransjefolket smaksprøver på dette.
– Vi har hatt en prosjekt med nytt utstyr for å smakssette popcorn med søte smaker, tilpasset det nordiske markedet, forteller Janne Falk.
– Det er bare fantasien som setter grenser. Ostepopcorn med brunost? Det er mulig, sier Per Sundlings og ler. – Eller Gin & Tonic, skyter Falk inn.
Men smakstilsatt, søtt popcorn er krevende å lage på selve kinoene. Krydder er tilgjengelig i dag. Men her snakker vi altså om mer klebrige smaker.
Derfor kan Sundlings og deres norske datterselskap Flavo avsløre at fra høsten 2015 lanserer de fire nye ferdigpakkede varianter, med smakene: karamell, cheddar, jordbær og en blanding av karamell og cheddar.
– Vi vet at dette er de mestselgende i USA. Men de har en skandinavisk «touch», som ikke er så «tung» og mektig, forteller trioen.
Som ellers storkoser seg i Barcelona.
– Vi er er her på CineEurope 2015 for å være med våre leverandører, hvorav Cretors, med popcornmaskinene, er blant de viktigste. Og kundene våre på nøytral mark. Her er det ikke forskjell på nordmenn og svensker. Her er vi alle skandinaver, sier de blide guttene.
Facebook
RSS