
To drømmer om Dolby Atmos, en annen om mer salg til næringslivet og en tredje skal lansere et nytt CRM-program.
Tom Andersen, kinosjef ved Filmsenteret Charlie i Porsgrunn, sier til KINOMAGASINET at han skal bli bedre på å selge forestillinger til næringslivet og redusere noen driftsutgifter.
Kinodirektør Petter Benestad hos Kristiansand Kino Holding AS har ingen nyttårsforsett verken for kinoen eller for seg selv.
– Men vi jobber hele tiden med å forbedre produktet vårt, både i forhold til kvalitet og service. Vi har ingen store investeringsplaner i 2014, men vi skal lansere et nytt CRM-program som vi håper skal gi positive resultater i form av økt besøk og og større omsetning i kinokioskene, forteller Benestad til KINOMAGASINET.
– Nyttårsforsettet er å bli enda bedre på det vi er gode på, nemlig service og kundebehandling, sier Steinar Johansen hos KinoCity i Drammen.
– Når gjestene kommenterer til de ansatte at det er så hyggelig og koselig å komme på kinoen, både med omgivelser og hyggelig betjening, da er det inspirerende. Vi har akkurat hatt oppussing av kinoen, så den ser «fresh» og fin ut og det skal vi bare ta vare på videre. Forhåpentligvis skal vi investere i nytt lydsystem i minst en av salene neste år, det er mitt øverste mål. Og i tillegg håper vi på en stor eksponeringsskjerm ut mot Bragernes Torg så vi blir virkelig synlige i sentrumsbildet.
Jørgen Søderberg Jansen er kinosjef i Fredrikstad.
Han sier at «alle i bransjen snakker om Dolby Atmos».
– Det er selvfølgelig det som står øverst på ønskelisten for 2014, sammen med større kiosk og at man starter innspillingen av Lange flate ballær III. Da hadde vi garantert fått nok penger til å installere Atmos, sier han med et smil.
Facebook
RSS