• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Fabelmans
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Kino-sølvfilmpris til Grandiosa

Grandiosa-filmen «Ekte kjærlighet» ble den første kvartalsvinneren i den nye reklamefilm på kino-konkurransen sti
Kino-sølvfilmpris til Grandiosa
John Berge
20. april 2015

Kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame har gått sammen om å etablere «Gullfilmen». Dette gjør de for å få mer oppmerksomhet rundt det å vise reklamefilm på kino. Prisen skal kåre årets beste reklamefilm på kino. Kåring av første kvartalsvinner – «Sølvfilmen» - skjedde i april 2015. Oå nyåret 2016 vil historiens første «Gullfilm» bli kåret.

Kåringen av de beste reklamefilmene skal skje gjennom hele 2015. Stabburets nye Grandiosa-film er vinneren av den første kvartalskåringen.

Det er kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame som står bak etableringen av «Gullfilmen».

Totalt skal det kåres fire sølvfilmer før tidenes første «Gullfilm» vil bli kåret på nyåret i 2016.

Stabburet er den første av fire annonsører som er kvalifisert til å kjempe om «Gullfilmen».

Grandiosa-filmen fikk altså tidenes første sølvfilm da filmen gikk til topps i kvartalskåringen av reklamefilmer som blir vist på kino i Norge.

Stabburet vant med reklamefilmen «Ekte kjærlighet».

Det var fire filmer som kjempet om seieren for første kvartal 2015 og juryen mente altså at Grandiosa-filmen var den aller beste. Bak filmen står TRY Reklamebyrå/Apt, med Motion Blur og Harald Zwart på laget.

– Filmen går både på TV og på kino. Stabburet og Grandiosa fortsetter sin suksess med «Ekte kjærlighet». Folkelig og god kinoreklame som går rett hjem i de fleste målgrupper, sier juryleder Lasse Gimnes, daglig leder i GimCom AS.

Juryen bemerker at filmen inkluderer masse følelser og en klar merkevarestrategi. Den er salgsutløsende og har en høy produksjonskvalitet. Dessuten er den kledelig enkel og vekker positive assosiasjoner – samt skaper lyst til å spise nettopp pizza Grandiosa.

– Målsettingen med reklamefilm-kåringen er å sette større fokus på ide og produksjon av målrettet reklamefilm på kino, sier jurymedlem og adm. dir. Bjørn Erling Ottersen i Media Direct Norge.

Det er kun norskproduserte filmer, eller filmer produsert av utenlandske selskaper målrettet helt og fullt mot det norske markedet, som blir vurdert av jurymedlemmene. Filmene skal være lansert i løpet av et av de fire kvartalene hvert år. Den skal ha blitt vist på norske kinoer, formidlet av CAPA og/eller MDN.

Juryen består av følgende bransjepersoner. Lasse Gimnes, daglig leder i GimCom AS, Bjørn Erling Ottersen, adm. dir. i Media Direct Norge AS, Gareth Williams, kommersiell direktør i CAPA Kinoreklame, Ingvar Sandvik, Marketing & Associate Director i TNS Gallup, Geir Kjærnes, adm. dir. i mediebyrået In Sight AS, Jannicke Haugen, adm. dir. i Nordisk Film Kino samt tidligere profilsjef i TV 2, nå strategisk rådgiver og partner i Breakfast, Ole Eliassen.

Stabburet Grandiosa Ekte kjærlighet from Media Direct Norge on Vimeo.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
20. april 2015
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • MDN og CAPA samarbeider om «Gullfilmen» 17.03.2015
  • Media Direct Norges nye researcher 03.02.2015
  • Fra Media Direct til Oslo Kino 22.06.2014
  • CAPA med sjarmoffensiv 30.01.2015
  • Den nye CAPA-sjefen er i gang 09.10.2014
  • Her er den nye direktøren i CAPA 01.09.2014
  • CAPA-direktøren: «Steintøft annonsemarked» 29.08.2014
  • Har staket ut kursen videre for Capa 14.02.2014

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»
    FILMLANSERING10. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Anmeldelse: Utama
    ANMELDELSE10. januar 2023
  • James Cameron om forskjellen på kino vs. hjemmekino
    REGISSØRINTERVJU30. januar 2023
  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Travle dager for Kino & AV Teknikk AS
MDN gir Røde Kors gratis kinoreklame