• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
    • Anmeldelse: La elva leve
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

NYTT OM NAVN

Ken er Filmwebs nye produktsjef

Ken Håkegård er produktsjef i Filmweb. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
Ken er Filmwebs nye produktsjef
John Berge
12. november 2015

DRAMMEN: Det er en svært erfaren journalist med elleve års erfaring fra NRK som nylig begynte i den nyopprettede stillingen som produktsjef i Filmweb.

Ken Håkegård introduserte seg selv for kinobransjen under Den norske kinokonferansen i Drammen torsdag 12. november 2015.

Han har bakgrunn både fra NRK P3, NRK Super, Klikk.no og Tidsskriftet for den norske legeforening.

At han elsker film er en selvfølgelighet!

– Jeg har hatt et langt brukerforhold til Filmweb. Det er en merkevare som jeg har fulgt med på, sier Ken til KINOMAGASINET.

NETTAVHENGIG

Han beskriver seg som «en nettfyr» gjennom 15 år.

– I 2001 fikk jeg ansvaret for å bygge opp filmtilbudet til P3 på nett. Upunkt kalte vi det, men det er det jo ingen som husker nå, sier altaværingen med glimt i øyet.

– NRK – er det ikke et sted man jobber hele livet?

– Hehe. Jeg tenkte: «Enten så blir jeg her livet ut eller så drar jeg ut for å lære mer»! Å starte i Filmweb er tematisk sett som å komme hjem.

NYE FILMWEB

Nå skal visjonen for fremtidens Filmweb finpusses. Ken Håkegård jobber tett sammen med toppledelsen om dette: administrerende direktør Harald L. Sæther og markedsdirektør Frode Soleim.

– Hva skal dere fokusere på?

– Vi har mange merkevarer og et oppsett som aldri har blitt tatt helt ned og bygd opp igjen. Det viktigste er kinoprogrammet, filminformasjon og være relevant for publikum.

FILMAPP

En annen merkesak for den nye produktsjefen er en nasjonal filmapplikasjon, som han mener mangler i markedet.

Dette tok han også opp i presentasjonen overfor bransjemenneskene i salen under kinokonferansen. Der fokuserte han mye på den enorme økningen i bruken av mobile enheter. I oktober 2015 var hele 60 prosent av trafikken på Filmweb via mobil og/eller nettbrett.

– Hva gjelder en app så er jeg klar over at en del av utfordingen er å få med alle de store, men vi får se hva som er mulig i fase 1. Vi skal utrede konseptet. Da må vi lære av de beste og ta med faktorer som beacons, geolokasjon, personalisering og en mer effektiv kjøpsprosess for kinobilletter.

BEDRE VISUELT OG MER TV

Produktsjefen lover også en komplett visuell redesign av alle flater i 2016.

– Vi må sørge for at tjenestene ser enhetlig og bra ut.

I tillegg blir det enda mer Filmweb-TV.

– Vi har en veldig flink kar i Michael Reed som gjør en god figur på TV.

– Vi skal også finne vår posisjon i innholdssfæren, eller content marketing, som alle snakker om for tiden.

Produktsjef Ken Håkegård i aksjon under Filmwebs presentasjon på Den norske kinokonferansen 2015 torsdag 12. november hos KinoCity Drammen. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
NYTT OM NAVN
12. november 2015
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Filmweb: Mer web-TV for ungdommen 22.08.2014
  • Filmweb fornøyde med CineEurope 27.06.2014
  • Eline er Filmwebs kommunikasjonskonsulent 03.04.2014
  • Filmweb sponser Kosmoramafestivalen 14.03.2014
  • «Filmweb jobber sammen med alle» 05.02.2014
  • Filmweb analyserer filmåret 2013 16.01.2014
  • Bennett slo Filmweb i anbudskonkurranse 09.01.2014
  • Filmweb: Stort potensial for mer billettsalg 06.01.2014
  • SF Kino blir ikke med i Kinoklubb Norge 10.11.2015
  • Kinoklubb Norge starter på nyåret 2016 10.11.2015
  • Kinoklubb Norge utsettes 28.04.2015
  • Elisabeth Brinch leder Kinoklubb Norge 13.01.2015
  • Skal starte «kinoklubb» for folk over 40 30.10.2014
  • Lager 20-30 nettsider i året 29.04.2014
  • «Bransjen mer spennende enn noensinne» 27.10.2014

Siste saker fra NYTT OM NAVN

Nå blir det ledig kinosjefjobb i Kristiansand

John Berge30. november 2022
Les mer

Ny kinosjef i Lakselv

admin14. oktober 2022
Les mer

Nærmere 100 søkte på jobben. Svenske Karin fikk den.

John Berge7. oktober 2022
Les mer

«I am no longer your father!» Darth Vader-stemmeskuespilleren takker for seg

Matias Kjølstad26. september 2022
Les mer

Nå er det Robert som skal gi råd

John Berge5. juli 2022
Les mer

Bruce Willis er syk og pensjonerer seg fra skuespillerkarrieren

John Berge30. mars 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • KINOMAGASINET 8•2022
    MAGASINET5. januar 2023
  • De lystige skurkene i Sherwood-skogen
    FILMHISTORIKK16. januar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Stående ovasjon for Mr. Kino
Lalita skal forbedre NFKs Kinopluss-system