
DRAMMEN: Tre trettenårige jenter fra elvebyen Drammen er ikke i tvil: De vet hva de vil se på kino og de gjør det fordi de vil se nye filmer og være sosiale.
Oda Moen (13), Karina Annand (13) og Elida Taraku (13) er i foajeområdet hos KinoCity – Drammen Kino AS – og kjøper seg billetter til en ettermiddagsvisning av Pitch Perfect 3.
– Kan dere gå på kino så tidlig, klokken er jo knapt to på ettermiddagen …
– Jo, da. Vi fikk avspasering fra skolen, sier trioen og smiler bredt.
– Hvor ofte går dere på kino?
– Hm …
Jentene tenker seg litt om.
– En gang i måneden kanskje … Men denne uken blir det flere ganger. Vi skal se den nye Maze Runner-filmen til helgen.

Hos KinoCity Drammen for å se Pitch Perfect 3: (fra venstre): trettenåringene Oda Moen, Karina Annand og Elida Taraku. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no
– Hva slags filmer er dere mest interessert i å se?
– Jentefilmer, og action!
– Hvordan får dere med dere hva som vises på kino?
– Det er jo reklame utendørs overalt, i byen, og så legger vi merke til reklamen på YouTube og Instagram.
– Jeg regner med at dere ser mye filmer på strømmetjenester også?
– Å, ja, veldig mye. Jeg så alle episodene av Hunger Games-filmene i helgen, sier Karina Annand.
Alle jentene fremhever Netflix som den mest brukte VOD-leverandøren.
– Hva er det gøyeste med å gå på kino?
– Det er å finne på noe sammen med vennene sine.
– Hva synes dere om prisene?
– Nå kostet billettene 120 kroner pr. stk. For et års tid siden mener vi å huske at de kostet 100 kroner.

Hos KinoCity Drammen for å se Pitch Perfect 3: (fra venstre): trettenåringene Oda Moen, Karina Annand og Elida Taraku. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no

For å hente seg ut billetter i luken hos KinoCity i Drammen. (Fra venstre): trettenåringene Oda Moen, Karina Annand og Elida Taraku. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no

Dyrt, men tar seg råd, er konklusjonen tenåringene gir om prisene. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no
Facebook
RSS