• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Raya og den siste dragen (KINO & VOD)
    • Anmeldelse: The Racer
    • Anmeldelse: Sannheten
    • Anmeldelse: Sommeren ’85
    • Anmeldelse: Sound of Metal
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Her er de to godteriguttene

Here are two Candy People: Tommy Wikmark (t.v.) og Bjørnar Hoem er hhv. daglig leder og key account selger hos nystartede Candy People Norge AS. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Her er de to godteriguttene
John Berge
John Berge
13. januar 2016



Flavo er en saga blott. Nå skal godterisalget til mange av kinoene i Norge ivaretas av Candy People.

 Det svenskeide firmaet har hyret eks-Flavo-sjef Tommy Wikmark til å bygge opp firmaet i Norge.

I disse dager er han og kollega Bjørnar Hoem (også eks-Flavo) på frierferd rundt til kinoer og kinokjeder.

Under det nylige Oslo-besøket hadde de presentasjoner for både SF Kino (allerede Candy People-kunde) og Nordisk Film Kino (som de håper å få som kunde.)



Kinobransjens fagblad møtte duoen på Filmens hus for en prat om sukker og deilige kalorier.

Tommy Wikmark sier at bruddet med Flavo, som er eid av Sundlings, har vært smertefritt.

Han forteller at Candy People har kjøpt ut Sundlings fra avtalen om levering av varer til kioskleverandøren Location.



Mens Sundlings nå skal betjene den norske bransjen fra Sverige, med fokus på popcorn og snacks, vil Candy People ha fokus på godteri. 



– Sundlings er best på dette området! mener Wikmark bestemt.

For kioskene på kinoene vil det bli like praktisk som før, hevdes det, da varene kommer på samme pall.

Men, sier Wikmark, det blir enda flere varer å velge i mellom.

Årsaken til det er at Candy People også er produsent av godteri, med mange egne merkevarer.



– De har en egen fabrikk hvor de bruker vann fra Årefjellene. Det er bare tre timer unna Trondheim hvor vi holder til, forteller Wikmark.



Candy People er en gigant – også internasjonalt. De har kontorer i Sydney i Australia, Dallas i USA, Dubai og Shangai. Selskapet har også godterileveransene til IKEA på verdensbasis, med unntak av i Skandinavia, pussig nok.



– Candy People har lenge ønsket å etablere seg i Norge. De følte at tiden var inne og med folk de kjente. Da jeg drev Flavo hadde vi også produkter fra Candy People, forteller Wikmark videre.


Som da han drev Flavo er omkvedet at kinoene er viktigst.



– Vi kopierer filosofien vi hadde da vi drev Flavo. Vi skal ha eksklusive ting som bare kinokioskene har. F.eks Minions, som nå 46 kinoer har, og ingen andre kiosker eller bensinstasjoner.



– Vi skal jobbe mot kiosk og bensinstasjoner også og Candy People har en del varer inne hos disse, blant annet hos Statoil.



Men det viktigste for godterigutta er dette, ifølge Wikmark:



– Hvordan skal kinoene tjene mer penger på kioskene? Innovasjon er nøkkelord! Der skal vi bistå.

KINOMAGASINET © Fra arkivet – den gang da: Fra venstre: adm. direktør Tommy Wikmark i Flavo, toppsjef og eier, Per Sundlings, i det svenske morselskapet Sundlings HAB og salgs- og markedssjef Janne Falk avbildet under CineEurope 2015. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
13. januar 2016
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Tommy Hanson Wikmark forlater Flavo 24.09.2015
  • Nå eier Sundlings hele Flavo 22.12.2014
  • Flavo på tur til Chicago 09.06.2014
  • Flavo på CinemaCon 14.03.2014
  • Flavo om drømmen om god butikk 04.01.2014
  • Flavo vil være lojale mot kinoene 22.08.2013

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer

Skeie 2021: «Veldig travelt»



John Berge26. januar 2021
Les mer

Nyttårspraten 2021: Sundling-gründeren tror kinoene vil overleve

John Berge7. januar 2021
Les mer

Flere CAPA-ansatte sluttet i 2020. MDN har beholdt alle ansatte.

John Berge30. desember 2020
Les mer

Bra aktivitetsnivå for Skeie i 2020

John Berge18. november 2020
Les mer

Filmweb: Jo mere vi er sammen!

John Berge5. november 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Derfor nekter de fleste norske kinoer å vise den nye Disney-filmen
    KINOBRANSJEN6. mars 2021
  • Anmeldelse: Raya og den siste dragen (KINO & VOD)
    ANMELDELSE5. mars 2021
  • Disney-sjefen sier det ikke finnes en «vei tilbake» til hvordan filmdistribusjon var tidligere
    KORONAVIRUSET4. mars 2021
  • Stor amerikansk kinokjede har bedt om konkursbeskyttelse
    KORONAVIRUSET3. mars 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Sannheten
    ANMELDELSE10. februar 2021
  • Ny, norsk versjon av «Tre nøtter til Askepott»
    FILMPRODUKSJON18. februar 2021
  • Her er de nye trailerne vist under Super Bowl 2021
    TRAILER8. februar 2021
  • Nytt kinoteknisk selskap skal jobbe sammen med Kulturmeglerne
    NYTT OM NAVN9. februar 2021
  • Derfor nekter de fleste norske kinoer å vise den nye Disney-filmen
    KINOBRANSJEN6. mars 2021
  • Anmeldelse: Raya og den siste dragen (KINO & VOD)
    ANMELDELSE5. mars 2021
  • Disney-sjefen sier det ikke finnes en «vei tilbake» til hvordan filmdistribusjon var tidligere
    KORONAVIRUSET4. mars 2021
  • Stor amerikansk kinokjede har bedt om konkursbeskyttelse
    KORONAVIRUSET3. mars 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Sørger for renere kinoer
Zwart-film fikk Sølvpris