• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    • Anmeldelse: Rutete Ninja 2
    • Anmeldelse: Memory
    • Anmeldelse: Doctor Strange in the Multiverse of Madness
    • Anmeldelse: Mini-Zlatan og verdens beste onkel
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 5•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Ja, vi elsker Høgskulen i Volda!
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Hvordan komme i gang igjen med arrangementer
    • Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
  • Facebook

  • RSS

FILMLANSERING

Girer opp til «Pacific Rim»

Girer opp til «Pacific Rim»
John Berge
18. juli 2013

Giullermo del Toro har lenge vært fascinert av janpansk «Kaiju» og «Mecha» kultur og filmen baserer seg på mye av denne mytologien. De mystiske «Kaiju»-monstrene angriper fra dypet av Stillehavet og sprer massive ødeleggelser og død. Menneskeheten svarer med globalt samarbeid og bygger høyteknologiske og supersterke «Jaeger»-roboter og for å forsvare menneskeheten.

Av skuespillere finner vi Charlie Hunnam (fra TV-serien «Sons of Anarchy») og Idris Elba («Thor, Prometheus, The Wire, Luther»), japanske Rinko Kikuchi («The Brothers Bloom») og nykommer Mana Ashida. I tillegg til Charlie Day («Horrible Bosses»), Ron Perlman («Hellboy»-filmene) og Clifton Collins Jr. Av andre skuespillere kan vi nevne britene Burn Gorman («Game of Thrones»), Robert Kazinsky («Red Tails»), Max Martini, Larry Joe Campbell, Diego Klattenhoff og Brad William Henke.

Spesieleffektene er laget av Oscar-vinnerne og effekt- kunstnerne ved ILM.

Forhåndvisninger via VGs filmklubb og en utendørsvisning ved Akershus festning i Oslo vil forhåpentligvis skape nysgjerrighet og lyst blant målgruppen, menn mellom 15 til 35 år, for å se Guillermo del Toros nye storfilm.

Pacific Rim har norgespremiere 2. august, men allerede fra torsdag 18. juli får de første, ivrige publikummere muligheten til å se filmen utendørs. Da ikke i 3D-utgave, med 2D grunnet utendørsvisningen, men i samarbeid med Oslo Kino setter distributøren SF Norge AS opp stoler, og deler ut regnponchoer (om det blir regn).

I tillegg settes den opp mandag 22. juli i VGs filmklubb i de fem største norske byene. Lignende utendørsarrangement har vært gjort tidligere år, og VGs (og Dagbladets) filmklubber er vel etablerte med mange medlemmer. Her får medlemmene se filmene gratis, men utendørsvisningen er noe publikum må betale for. Det blir også en Norway Cup-visning av filmen på Symra i forkant av premieren.

– Vi er så stolte av filmen, så jo flere som ser den, jo bedre er det, forteller markedskonsulent Marie-Louise Alvær hos SF Norge AS til KINOMAGASINET.

Hun sier at filmen er utrolig godt mottatt i USA, og har høye ratinger hos f.eks IMDb.com og RottenTomatoes.com. (Hhv. 7,9 av 10 og 71 %)

– Vi er opptatt av at folk skal begynne å bli kjent med filmen. Endelig kommer det noe helt nytt, «fresht» og spennende fra USA. Det er gøy å få etablert kjennskap til filmen på denne måten, før premieren, så folk kommer seg til kinoene, sier Alvær.

Hun lover full kinodistribusjon og anbefaler 3D-versjonen.

– Effektene er så fantastiske. Det er en film som løfter 3D-effektene til nye høyder. Et «must-see» i 3D. Vi regner med en besøksprosent på filmen i 3D på over 70 prosent.

I USA hadde filmen, som Warner og Legendary står bak, premiere fredag 12. juli. Med et produksjonsbudsjett på hele 190 millioner dollar er dette en bokstavelig stor satsning fra studioet. Mye står på spill. Etter premierehelgen i USA ble omsetningstallene 37,3 millioner dollar, som er på linje med Oblivions første helg, men langt unna sommer blockbusteren World War Z (med 66,4 millioner), ifølge BoxOfficeMojo.com.

Ifølge den velrenomerte nettsiden, som analyserer kinobesøk til den minste detalj, var det fryktet svake åpningstall for Pacific Rim, noe forhåndsundersøkelser kunne tyde på. Tallene ble ikke helt forferdelige, men heller ikke gode nok, skriver nettstedet. I sin analyse peker de på at regissør Guillermo Del Toro ikke er kjent nok til å brukes som salgsargument og fordi filmen mangler etablerte stjener, så ble hovedmarkedsføringen på kampen mellom roboter vs monstre. Det funker bra overfor «fanboys», mener analytikeren hos nettstedet, men det begrenser appellen overfor et generelt publikum.

Samtidig med USA-premieren hadde filmen også premiere i 38 andre land. Der tjente den in 53 millioner dollar. Dette er ca 50 % av det internasjonale markedet, melder Warner Bros.

I Norge har filmen elleve års aldersgrense.

Men SF Norges markedsansvarlig for filmen er klar på målgruppen:

– Det er en film som passer alle aldre, men vi ser at det er menn mellom 15 til 35 år som er hovedmålgruppen, sier Marie-Louise Alvær.

– Hvordan blir markedsføringen ellers?

– Det blir mye interaktivt, vi snakker med det levende materialet vi har. De kaijuene og universet er så fascinerende og spennende at vi vil vise mest mulig levende bilder. Vi er på alle de store kanalene: TV-kampanje, utendørskampanje, det er en stor satsing.

– Og hva er målet?

– At det blir den mest populære filmen i sommer i målgruppen. At den vil bli opplevd som den mest spennende og nyskapende filmen i sommer.

Markedskonsulent Marie-Louise Alvær hos SF Norge AS. Foto: SF Norge AS. (Gjengitt med tillatelse.) Markedskonsulent Marie-Louise Alvær hos SF Norge AS. Foto: SF Norge AS. (Gjengitt med tillatelse.)
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
FILMLANSERING
18. juli 2013
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Mye spennende på Comic-Con 2013 07.07.2013

Siste saker fra FILMLANSERING

Fortsatt fantastisk fra J.K. Rowling

John Berge5. april 2022
Les mer

Slik ble Lange flate ballær III-åpningen

John Berge4. april 2022
Les mer

Ønsker gjerne anmeldelser av Lange flate ballær III. Men ville ikke pressevise filmen i forkant: «En ressurskrevende del av en lansering som sjelden tjener en komedie», sier produsent Veslemøy Ruud Zwart.

John Berge31. mars 2022
Les mer

Harald Zwart er klar med Lange flate ballær III: «I midten av filmene er det et stort hjerte»

Jørgen Søderberg Jansen24. mars 2022
Les mer

Braksuksess for The Batman

Per Mork7. mars 2022
Les mer

Trekker lansering av russiske filmer til støtte for Ukraina

John Berge1. mars 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Bjørn Harald L. Sønsthagen, Endre Snildal, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen, Lars Johnsrud, Marcus Patai, Matias Kjølstad, Magnus Meling, Preben Lillebø Rongve og Torunn Sola.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    ANMELDELSE17. mai 2022
  • Anmeldelse: Rutete Ninja 2
    ANMELDELSE14. mai 2022
  • KINOMAGASINETs vårutgave
    KINOBRANSJEN13. mai 2022
  • Trailer: Krigsseileren
    TRAILER11. mai 2022

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film action Kinobransjen Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel Fremhevet Netflix skrekk spenning thriller Star Wars superhelt komedie Festival eventyr krim grøsser spillefilm

© 2013-2022 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Villmenn
    ANMELDELSE21. april 2022
  • Anmeldelse: Mini-Zlatan og verdens beste onkel
    ANMELDELSE4. mai 2022
  • Trailer: Krigsseileren
    TRAILER11. mai 2022
  • Kampen om kinogodtet fortsetter. Noen norske kinosjefer ønsker å nekte kundene å ta med medbragt.
    KINOBRANSJEN22. april 2022
  • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    ANMELDELSE17. mai 2022
  • Anmeldelse: Rutete Ninja 2
    ANMELDELSE14. mai 2022
  • KINOMAGASINETs vårutgave
    KINOBRANSJEN13. mai 2022
  • Trailer: Krigsseileren
    TRAILER11. mai 2022
  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper - YTS FREE - The official YTS YIFY Movies Torrents magnet website. says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper | Erzurumdanhaber.com says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • Massasje escorte thai escorte oslo | escorte massasje real escorte date – Realxpressionz says:

    […] som så skulle bringe ordrene videre til de norske…

  • Alexandr says:

    He Makes Money Online WITHOUT Traffic? Most people believe that…

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Spennende og skummelt med sommerlansering
«Pornopung» åpnet svakt