
På under fem måneder ble Candy People Norway størst på Instagram innen sin bransje (godteri, brus, snacks) i Norge.
Dette skjedde etter at Tora Lukkassen Olsen (23) ble ansatt i stillingen som «SoMe-koordinator» for Candy People Norway, sommeren 2018.
– Da jeg startet i jobben hos Candy People Norway så hadde ikke selskapet en eneste bruker på Instagram. Nå nærmer vi oss 16.000 følgere og er veldig fornøyd med å knuse målet for 2018 – som var 10.000 følgere. Videre håper vi at vi kan ta igjen Candy People Sverige på Instagram, sier Tora Lukkassen Olsen.
Det svenske morseselskapet har 51.500 følgere.
– Vi har et enormt engasjement blant våre følgere med mange kommentarer, likes og tagginger. Kundene elsker våre varer og vi treffer målgruppen – som er unge voksne – bra. Vi kjører mye konkurranser med bla. utlodding av kinobilletter etc., forklarer Tommy Wikmark, daglig leder i Candy People Norway.

Tora Lukkassen Olsen (23) er ansatt i stillingen som «SoMe-koordinator» for Candy People Norway. Foto: Candy People Norway.
Noe av forklaringen på suksessen er blant annet konkurransene, som skaper engasjement.
– Det å kjøre giveaways/konkurranser både i vår egen kanal, men også gjennom «influencerne» har vært til stor hjelp for å øke fanbasen vår, sier Tora Lukkassen Olsen.
– En stor del av vår suksess ligger nok i bruken av «influencere» og spesielt «microinfluencere», så vi takker disse enormt for stor hjelp. Her har jeg jobbet for å finne de rette menneskene til å være en ambassadør for oss. Det er mye jobb, og store deler av jobbhverdagen er å motivere og snakke med disse for at vi jevnlig skal se produktene våre i deres kanaler.
– Vi har ved flere anledninger også loddet ut kinobilletter til heldige vinnere, og er også med på å sponse ulike eventer og andre gode saker. Før julen 2018 har vi for eksempel sponset en vegansk Facebook-side for å hjelpe til med deres julekalender.

Tora Lukkassen Olsen (t.v.) er nyansatt i Candy People Norway, som «SoMe-koordinator». Her sammen med selger Bjørnar Hoem (midten) og daglig leder Tommy Wikmark (t.h.). Foto: Candy People Norway.
Lukkassen Olsen sier at en stor del av jobben hennes har vært å produsere bilder og tekst til Candy Peoples sosiale medier, og prøve ulike ting for å se hva som fenger følgerne.
– Våre mål ligger ikke bare i et økende følgertall, men enda viktigere har det vært å skape engasjement i kommentarfeltet. Vi har veldig engasjerte følgere som er veldig motiverende for å se at jobben man gjør fungerer, sier hun til KINOMAGASINET.no.
– Hva med Facebook, Twitter, Snapchat?
– Av sosiale medier ligger hovedfokuset vårt på Instagram da det er her vi vil nå vår målgruppe i størst mulig grad. Derfor har jeg lagt inn mest arbeid på Instagram. Instagram er viktig for oss slik at vi kan vise forbrukeren hvilke produkter vi har slik at kundene våre, kinoer, selger mer varer. Vi ønsker selvfølgelig vekst på Facebook også, så det vil bli større prioritert i 2019. Snapchat er også en kanal vi ønsker å bruke i senere tid, her vil vi nå flere som er i rett målgruppe. Men dette er en kanal som tar tid og som man må produsere godt innhold til for at ikke seerne bare skal trykke seg videre. Flere av våre influencere bruker Snapchat til å promotere våre produkter, så vi sniker oss inn i denne kanalen også, forteller Lukkassen Olsen.

Tora Lukkassen Olsen (23) er ansatt i stillingen som «SoMe-koordinator» for Candy People Norway. Foto: Candy People Norway.
Facebook
RSS