• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Fabelmans
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Fra 0 til snart 16.000 Instagram-følgere på under ett halvt år

Fra 0 til snart 16.000 Instagram-følgere på under ett halvt år
John Berge
31. desember 2018

På under fem måneder ble Candy People Norway størst på Instagram innen sin bransje (godteri, brus, snacks) i Norge.

Dette skjedde etter at Tora Lukkassen Olsen (23) ble ansatt i stillingen som «SoMe-koordinator» for Candy People Norway, sommeren 2018.

– Da jeg startet i jobben hos Candy People Norway så hadde ikke selskapet en eneste bruker på Instagram. Nå nærmer vi oss 16.000 følgere og er veldig fornøyd med å knuse målet for 2018 – som var 10.000 følgere. Videre håper vi at vi kan ta igjen Candy People Sverige på Instagram, sier Tora Lukkassen Olsen.

Det svenske morseselskapet har 51.500 følgere.

– Vi har et enormt engasjement blant våre følgere med mange kommentarer, likes og tagginger. Kundene elsker våre varer og vi treffer målgruppen – som er unge voksne – bra. Vi kjører mye konkurranser med bla. utlodding av kinobilletter etc., forklarer Tommy Wikmark, daglig leder i Candy People Norway.

Tora Lukkassen Olsen (23) er ansatt i stillingen som «SoMe-koordinator» for Candy People Norway. Foto: Candy People Norway.

Noe av forklaringen på suksessen er blant annet konkurransene, som skaper engasjement.

– Det å kjøre giveaways/konkurranser både i vår egen kanal, men også gjennom «influencerne» har vært til stor hjelp for å øke fanbasen vår, sier Tora Lukkassen Olsen.

– En stor del av vår suksess ligger nok i bruken av «influencere» og spesielt «microinfluencere», så vi takker disse enormt for stor hjelp. Her har jeg jobbet for å finne de rette menneskene til å være en ambassadør for oss. Det er mye jobb, og store deler av jobbhverdagen er å motivere og snakke med disse for at vi jevnlig skal se produktene våre i deres kanaler.

– Vi har ved flere anledninger også loddet ut kinobilletter til heldige vinnere, og er også med på å sponse ulike eventer og andre gode saker. Før julen 2018 har vi for eksempel sponset en vegansk Facebook-side for å hjelpe til med deres julekalender.

Tora Lukkassen Olsen (t.v.) er nyansatt i Candy People Norway, som «SoMe-koordinator». Her sammen med selger Bjørnar Hoem (midten) og daglig leder Tommy Wikmark (t.h.). Foto: Candy People Norway.

Lukkassen Olsen sier at en stor del av jobben hennes har vært å produsere bilder og tekst til Candy Peoples sosiale medier, og prøve ulike ting for å se hva som fenger følgerne.

– Våre mål ligger ikke bare i et økende følgertall, men enda viktigere har det vært å skape engasjement i kommentarfeltet. Vi har veldig engasjerte følgere som er veldig motiverende for å se at jobben man gjør fungerer, sier hun til KINOMAGASINET.no.

– Hva med Facebook, Twitter, Snapchat?

– Av sosiale medier ligger hovedfokuset vårt på Instagram da det er her vi vil nå vår målgruppe i størst mulig grad. Derfor har jeg lagt inn mest arbeid på Instagram. Instagram er viktig for oss slik at vi kan vise forbrukeren hvilke produkter vi har slik at kundene våre, kinoer, selger mer varer. Vi ønsker selvfølgelig vekst på Facebook også, så det vil bli større prioritert i 2019. Snapchat er også en kanal vi ønsker å bruke i senere tid, her vil vi nå flere som er i rett målgruppe. Men dette er en kanal som tar tid og som man må produsere godt innhold til for at ikke seerne bare skal trykke seg videre. Flere av våre influencere bruker Snapchat til å promotere våre produkter, så vi sniker oss inn i denne kanalen også, forteller Lukkassen Olsen.

Tora Lukkassen Olsen (23) er ansatt i stillingen som «SoMe-koordinator» for Candy People Norway. Foto: Candy People Norway.

 

 

Se dette innlegget på Instagram

 

Det er lov å unne seg noe godt på LILLELØRDAG også ? Vi bare ELSKER Peacemerke med cola smak ✨? Hva unner du DEG i dag? . . . #cola #peacemerke #lakris #candypeople #peace #natur #kino

Et innlegg delt av Candy People Norway (@candypeoplenor) Aug. 22, 2018 kl. 3:06 PDT

 

Se dette innlegget på Instagram

 

? S-MERKE GIVEAWAY ? Vi ønsker at FLERE av våre venner skal ha mulighet for å vinne, og skal trekke HELE 5 følgere som HVER får en valgfri S-merke skum kartong ??? . . ? For å delta ? 1. Følg candypeoplenor ? 2. Tagg noen som elsker godteri ? 3. Kommenter hvilket skum du ønsker å vinne ? . Avsluttes 1. September ?? . . #smerke #candypeople #skum #eple #lakris #salt #surt #konkurranse #giveaway #candy #coop #kino

Et innlegg delt av Candy People Norway (@candypeoplenor) Aug. 24, 2018 kl. 1:06 PDT

 

Se dette innlegget på Instagram

 

Ikke GLEM å delta i vår SPENNENDE konkurranse på forrige post ? HUSK å følg oss, og gjett den nye smaken ? HINT HINT: peacemerket er grønt ?? #candypeople #peacemerke #jordbær #cola #? #nyhet #ny #fjell #natur

Et innlegg delt av Candy People Norway (@candypeoplenor) Sep. 5, 2018 kl. 12:41 PDT

Om godteri, sosiale medier og kinoopplevelsen

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
31. desember 2018
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden
  • ​Ny storsatsing på smågodt gleder Candy People 12.04.2018
  • Matvareblogg omtaler Candy People-nyheter 20.03.2017
  • Candy People er årets svenske eksportgaselle 21.03.2017
  • En sunn nøtt å knekke fra Candy People 15.05.2017
  • Høstnyheter 2017 fra Candy People: Italienske sjokoladeegg og amerikansk-inspirert peanøttsjokolade uten GMO og palmeolje 20.09.2017
  • Candy People-sjefen fortviler over økt sukkeravgift 20.12.2017
  • Candy People Norway utvider med ny selger 08.01.2018
  • Sunt og søtt i skjønn forening fra Candy People 19.02.2018
  • Location: Fremhev kinokioskens fordeler 24.08.2017
  • De het Diva da de startet. 20 år etter er Location på hele kino-Norges lepper. 07.05.2018
  • Hjertnes: Billettluke og Location-kiosk 10.08.2018

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

PRO AV MAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. PRO AV MAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

Siste nyheter

  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»
    FILMLANSERING10. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Anmeldelse: Utama
    ANMELDELSE10. januar 2023
  • James Cameron om forskjellen på kino vs. hjemmekino
    REGISSØRINTERVJU30. januar 2023
  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Nå skal også Unique selge kinostoler
Filmgrail til Danmark og England