• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
    • Anmeldelse: La elva leve
    • Anmeldelse: M3GAN
    • Anmeldelse: Utama
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

FILMLANSERING

Fox håper Exodus blir stor

JERNBANETORGET I OSLO: Exodus: Gods and Kings får oppmerksomhet med en egen minipyramide. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Fox håper Exodus blir stor
John Berge
17. desember 2014

– Kampanjen for Exodus: Gods and Kings er stor på alle måter. Det er en blockbuster julekampanje med pyramiden på Jernbanetorget på Oslo S som ekstra «stopp-effekt».

Det forteller Tore Fredrik Dreyer, Managing Director hos 20th Century Fox Norway AS, til KINOMAGASINET.

19. desember var det norgespremiere på Ridley Scott-filmen.

– Hva er besøksmålet deres på filmen?

– Dette er en film som aspirerer til et stort publikum og Ridleys filmer generelt er populære i Norge. Med andre ord skal dette være en film med stort besøk både i åpningshelgen fra 19. desember gjennom hele julen og videre utover nyåret, svarer Dreyer.

– Hvordan har dere lagt opp kampanjen?

– Ute på kinoene har vi hatt flere runder med artwork fra filmen og i Oslo og Bergen deler vi ut replika av sverdet Moses og Ramses bruker. Det er kun laget 133 stykker av disse i verden, så dette er en skikkelig godbit for den som er så heldig å få det.

– KM har lagt merke til pyramiden på Oslo S-plassen. Dere har ofte hatt større montasjer for filmlanseringer der. Fortell litt om hvordan dere tenker rundt dette.

– Pyramiden og slike større installasjoner handler om å skape en stopp-effekt. Mye tyder på at dette har fungert. Jernbanetorget er et av få steder i byrommet hvor man virkelig kan leke seg med større montasjer, og vi har hatt et godt samarbeid med JC Decaux til gode kreative ideer til utforming.

– Kan filmen appellere til de personlige kristne, som igjen kan føre til kinobesøk fra eventuelle grupper som går sjeldnere på kino?

– Det mener vi absolutt. Dette er en historie «alle» kjenner. Vi klarer ikke å se noen grunn til at denne filmen ikke skal appellere til hele befolkningen fra 12-15 år og oppover til 90 – og julen er kinotid!

– Hvor viktige er anmeldelsene og word-of-mouth på denne filmen?

– WOM er alltid viktig. Gode anmeldeleser forsterker generell oppfatning i befolkningen og virker som en positiv katalysator, men WOM er viktigst. Spesielt gjelder dette for den yngste delen av befolkningen. Vi ser også at kunnskapen hos publikum gjør at mange skriver ganske så omfattende om filmer og at dette gjør at WOM og vanlige anmeldelser sklir litt inn i hverandre.

– Hvordan har responsen vært fra kinosjefene?

– Kinosjefene har vært meget positive til Exodus. Vi viste filmen på forrige filmtreff og har kun fått positive tilbakemeldinger. Hele Norge lanserer Exodus 19. desember.

– Hva synes du selv om filmen?

– Ridley gav «sverd og sandaler-sjangeren» en ny mulighet med Gladiatoren. 14 år etter leverer han en film i samme sjanger, som på mange måter er enda større. Vi er også veldig fornøyde med å kunne levere en stor filmopplevelse som ikke er en oppfølger.

Tore Fredrik Dreyer, direktør for Twentieth Century Fox Norge. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
FILMLANSERING
17. desember 2014
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Anmeldelse: Exodus: Gods and Kings 17.12.2014
  • Ung Fox-sjef med visjoner 12.07.2013
  • Nytt storslagent Ridley Scott-epos 17.12.2014

Siste saker fra FILMLANSERING

Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»

John Berge10. januar 2023
Les mer

Endelig er det duket for Avatar-bonanza

John Berge13. desember 2022
Les mer

«Vi håper at det å fortelle disse historiene på det store kinolerretet bidrar til at Alf Prøysen blir aktuell for nye generasjoner eventyrlystne barn.»

John Berge5. desember 2022
Les mer

Tommys voldsnatt

Iver Neset1. desember 2022
Les mer

Varsler tidenes mest omfattende opplegg for skolekino-visninger

John Berge28. november 2022
Les mer

Dette sier anmelderne om Vikingulven

John Berge18. november 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter
    STATISTIKK23. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Festival Skrekkfilm animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter
    STATISTIKK23. januar 2023
  • 15 toppfilmer fra 2022 fra anmelder Christian Høkaas
    TOPPLISTER29. desember 2022
  • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    JB FORLAG7. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter
    STATISTIKK23. januar 2023
  • zelma says:

    Waiting patiently for you to come home and fuck me!…

  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Her er den norske filmvåren 2015
To kinosjefer om Exodus