• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: How to Blow Up a Pipeline
    • Starten på slutten av en endeløs motorvei: Fast & Furious 10
    • Anmeldelse: R.M.N
    • Anmeldelse: Corsage: Ubeskrivelig hjerteskjærende
    • Anmeldelse: Guardians of the Galaxy Vol. 3
  • KINOBRANSJEN
    • Gir seg etter femten år på Ski kino
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 7•2022
    • KINOMAGASINET 6•2022
    • KINOMAGASINET 5•2022
    • KINOMAGASINET 4•2022
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

FILMLANSERING

Fox håper Exodus blir stor

JERNBANETORGET I OSLO: Exodus: Gods and Kings får oppmerksomhet med en egen minipyramide. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Fox håper Exodus blir stor
John Berge
17. desember 2014

– Kampanjen for Exodus: Gods and Kings er stor på alle måter. Det er en blockbuster julekampanje med pyramiden på Jernbanetorget på Oslo S som ekstra «stopp-effekt».

Det forteller Tore Fredrik Dreyer, Managing Director hos 20th Century Fox Norway AS, til KINOMAGASINET.

19. desember var det norgespremiere på Ridley Scott-filmen.

– Hva er besøksmålet deres på filmen?

– Dette er en film som aspirerer til et stort publikum og Ridleys filmer generelt er populære i Norge. Med andre ord skal dette være en film med stort besøk både i åpningshelgen fra 19. desember gjennom hele julen og videre utover nyåret, svarer Dreyer.

– Hvordan har dere lagt opp kampanjen?

– Ute på kinoene har vi hatt flere runder med artwork fra filmen og i Oslo og Bergen deler vi ut replika av sverdet Moses og Ramses bruker. Det er kun laget 133 stykker av disse i verden, så dette er en skikkelig godbit for den som er så heldig å få det.

– KM har lagt merke til pyramiden på Oslo S-plassen. Dere har ofte hatt større montasjer for filmlanseringer der. Fortell litt om hvordan dere tenker rundt dette.

– Pyramiden og slike større installasjoner handler om å skape en stopp-effekt. Mye tyder på at dette har fungert. Jernbanetorget er et av få steder i byrommet hvor man virkelig kan leke seg med større montasjer, og vi har hatt et godt samarbeid med JC Decaux til gode kreative ideer til utforming.

– Kan filmen appellere til de personlige kristne, som igjen kan føre til kinobesøk fra eventuelle grupper som går sjeldnere på kino?

– Det mener vi absolutt. Dette er en historie «alle» kjenner. Vi klarer ikke å se noen grunn til at denne filmen ikke skal appellere til hele befolkningen fra 12-15 år og oppover til 90 – og julen er kinotid!

– Hvor viktige er anmeldelsene og word-of-mouth på denne filmen?

– WOM er alltid viktig. Gode anmeldeleser forsterker generell oppfatning i befolkningen og virker som en positiv katalysator, men WOM er viktigst. Spesielt gjelder dette for den yngste delen av befolkningen. Vi ser også at kunnskapen hos publikum gjør at mange skriver ganske så omfattende om filmer og at dette gjør at WOM og vanlige anmeldelser sklir litt inn i hverandre.

– Hvordan har responsen vært fra kinosjefene?

– Kinosjefene har vært meget positive til Exodus. Vi viste filmen på forrige filmtreff og har kun fått positive tilbakemeldinger. Hele Norge lanserer Exodus 19. desember.

– Hva synes du selv om filmen?

– Ridley gav «sverd og sandaler-sjangeren» en ny mulighet med Gladiatoren. 14 år etter leverer han en film i samme sjanger, som på mange måter er enda større. Vi er også veldig fornøyde med å kunne levere en stor filmopplevelse som ikke er en oppfølger.

Tore Fredrik Dreyer, direktør for Twentieth Century Fox Norge. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
FILMLANSERING
17. desember 2014
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Anmeldelse: Exodus: Gods and Kings 17.12.2014
  • Ung Fox-sjef med visjoner 12.07.2013
  • Nytt storslagent Ridley Scott-epos 17.12.2014

Siste saker fra FILMLANSERING

Tok ingen sjanser denne gang. Økte aldersgrensen

admin20. april 2023
Les mer

Ond oppstandelse

Jon Smeland Olsen18. april 2023
Les mer

Slik blir Marvel-året 2023

Matias Kjølstad7. februar 2023
Les mer

Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»

John Berge10. januar 2023
Les mer

Endelig er det duket for Avatar-bonanza

John Berge13. desember 2022
Les mer

«Vi håper at det å fortelle disse historiene på det store kinolerretet bidrar til at Alf Prøysen blir aktuell for nye generasjoner eventyrlystne barn.»

John Berge5. desember 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • En oppsummering av Cannes 2023
    FESTIVAL27. mai 2023
  • En ny havfrue, for en ny tid
    FILMOMTALE24. mai 2023
  • Anmeldelse: How to Blow Up a Pipeline
    ANMELDELSE23. mai 2023
  • Trailer: Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One
    TRAILER19. mai 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama Kinobransjen film action Disney Magasinet Digitalt abonnement skrekk Marvel Fremhevet Netflix thriller spenning Star Wars Skrekkfilm superhelt komedie Festival dc grøsser animasjon

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Heng på – Stallone tar en ny «Cliffhanger»
    FILMPRODUKSJON2. mai 2023
  • Fort & farlig: Fast & Furious 10
    FILMOMTALE12. mai 2023
  • Anmeldelse: Guardians of the Galaxy Vol. 3
    ANMELDELSE2. mai 2023
  • Viva El Duderino! Et kjært tilbakeblikk på The Big Lebowski
    FILMHISTORIKK15. mai 2023
  • En oppsummering av Cannes 2023
    FESTIVAL27. mai 2023
  • En ny havfrue, for en ny tid
    FILMOMTALE24. mai 2023
  • Anmeldelse: How to Blow Up a Pipeline
    ANMELDELSE23. mai 2023
  • Trailer: Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One
    TRAILER19. mai 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Her er den norske filmvåren 2015
To kinosjefer om Exodus