• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Det finnes ingen djevel
    • Anmeldelse: Blackbird
    • Anmeldelse: Wrong Turn: The Foundation
    • Anmeldelse: Spionens kone
    • Anmeldelse: Finny & Leah – Den hemmelige øya
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
  • Facebook

  • RSS

FILMLANSERING

Fox håper Exodus blir stor

JERNBANETORGET I OSLO: Exodus: Gods and Kings får oppmerksomhet med en egen minipyramide. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Fox håper Exodus blir stor
John Berge
John Berge
17. desember 2014

– Kampanjen for Exodus: Gods and Kings er stor på alle måter. Det er en blockbuster julekampanje med pyramiden på Jernbanetorget på Oslo S som ekstra «stopp-effekt».

Det forteller Tore Fredrik Dreyer, Managing Director hos 20th Century Fox Norway AS, til KINOMAGASINET.

19. desember var det norgespremiere på Ridley Scott-filmen.

– Hva er besøksmålet deres på filmen?

– Dette er en film som aspirerer til et stort publikum og Ridleys filmer generelt er populære i Norge. Med andre ord skal dette være en film med stort besøk både i åpningshelgen fra 19. desember gjennom hele julen og videre utover nyåret, svarer Dreyer.

– Hvordan har dere lagt opp kampanjen?

– Ute på kinoene har vi hatt flere runder med artwork fra filmen og i Oslo og Bergen deler vi ut replika av sverdet Moses og Ramses bruker. Det er kun laget 133 stykker av disse i verden, så dette er en skikkelig godbit for den som er så heldig å få det.

– KM har lagt merke til pyramiden på Oslo S-plassen. Dere har ofte hatt større montasjer for filmlanseringer der. Fortell litt om hvordan dere tenker rundt dette.

– Pyramiden og slike større installasjoner handler om å skape en stopp-effekt. Mye tyder på at dette har fungert. Jernbanetorget er et av få steder i byrommet hvor man virkelig kan leke seg med større montasjer, og vi har hatt et godt samarbeid med JC Decaux til gode kreative ideer til utforming.

– Kan filmen appellere til de personlige kristne, som igjen kan føre til kinobesøk fra eventuelle grupper som går sjeldnere på kino?

– Det mener vi absolutt. Dette er en historie «alle» kjenner. Vi klarer ikke å se noen grunn til at denne filmen ikke skal appellere til hele befolkningen fra 12-15 år og oppover til 90 – og julen er kinotid!

– Hvor viktige er anmeldelsene og word-of-mouth på denne filmen?

– WOM er alltid viktig. Gode anmeldeleser forsterker generell oppfatning i befolkningen og virker som en positiv katalysator, men WOM er viktigst. Spesielt gjelder dette for den yngste delen av befolkningen. Vi ser også at kunnskapen hos publikum gjør at mange skriver ganske så omfattende om filmer og at dette gjør at WOM og vanlige anmeldelser sklir litt inn i hverandre.

– Hvordan har responsen vært fra kinosjefene?

– Kinosjefene har vært meget positive til Exodus. Vi viste filmen på forrige filmtreff og har kun fått positive tilbakemeldinger. Hele Norge lanserer Exodus 19. desember.

– Hva synes du selv om filmen?

– Ridley gav «sverd og sandaler-sjangeren» en ny mulighet med Gladiatoren. 14 år etter leverer han en film i samme sjanger, som på mange måter er enda større. Vi er også veldig fornøyde med å kunne levere en stor filmopplevelse som ikke er en oppfølger.

Tore Fredrik Dreyer, direktør for Twentieth Century Fox Norge. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
FILMLANSERING
17. desember 2014
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Anmeldelse: Exodus: Gods and Kings 17.12.2014
  • Ung Fox-sjef med visjoner 12.07.2013
  • Nytt storslagent Ridley Scott-epos 17.12.2014

Siste saker fra FILMLANSERING

Paramount utsetter fremtiden enda en gang

John Berge12. april 2021
Les mer

Bond-filmen skal nå kinolanseres den siste dagen i september 2021

John Berge26. februar 2021
Les mer

Ny Disney-film direkte på Disney+ samme dag som på norske kinoer

John Berge25. februar 2021
Les mer

Nå krymper også Paramount kinovinduet

John Berge25. februar 2021
Les mer

Kinolansering av Black Widow fortsatt prioritet nummer én

 for Disney

John Berge12. februar 2021
Les mer

Vidunderlige nyheter. Nå kommer Wonder Woman 1984 endelig på kino.

John Berge10. februar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Go west! Vi tar en titt på westernfilm-sjangeren
    FILMHISTORIKK21. april 2021
  • Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten
    KINOLEVERANDØR21. april 2021
  • Anmeldelse: Det finnes ingen djevel
    ANMELDELSE20. april 2021
  • Seks nye norske dokumentarer til Haugesund
    FESTIVAL20. april 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm Oscar animasjon

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Disney med ny nesestyver overfor kinoene
    KINOBRANSJEN24. mars 2021
  • Warner Bros. går tilbake til kinoene i 2022
    KINOBRANSJEN25. mars 2021
  • Ny trailer: Fast & Furious 9
    TRAILER16. april 2021
  • Anmeldelse: Finny & Leah – Den hemmelige øya
    ANMELDELSE26. mars 2021
  • Go west! Vi tar en titt på westernfilm-sjangeren
    FILMHISTORIKK21. april 2021
  • Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten
    KINOLEVERANDØR21. april 2021
  • Anmeldelse: Det finnes ingen djevel
    ANMELDELSE20. april 2021
  • Seks nye norske dokumentarer til Haugesund
    FESTIVAL20. april 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Her er den norske filmvåren 2015
To kinosjefer om Exodus