
fluxSignage lar deg enkelt sette opp spillelister med digitalt innhold som umiddelbart vises på dine skjermer.
Du velger selv hva hver enkelt skjerm skal vise til hvilken tid. fluxSignage spiller av alle normale medietyper (video, websider, bilder, flash etc). Den kan også vise mer avanserte applikasjoner.
Trailerapplikasjonen viser aktuelle trailere for kinoen som fluxSignage er installert i. Da vises trailere for filmer som er på dagens kinoprogram samt trailere for de neste 3 ukers kinoprogram. Filmer med premiere frem i tid vises også med premieredato. Trailerapplikasjonen viser dessuten trailere med aldersbegrenset innhold først etter angitt tidspunkt slik at man unngår å vise upassende innhold til yngre. Alt dette gjøres automatisk og krever ikke administrasjon fra kinoen.
Liknende applikasjoner er tilgjengelig, blant annet for kinoprogram.
Kilde: UCS
SANDVIKA: Ni norske kinoer bruker nå den store touchskjermbaserte FluxBox. Nå satses det også på FluxLobby.
Unique Cinema Systems (UCS) og Fluxloop inviterte KINOMAGASINET til SF Kino i Sandvika i Bærum kommune utenfor Oslo for å ta begge systemene i nærmere øyesyn.
fluxSignage/FluxLobby er en komplett lobby-løsning til kinoene. Den beskrives som en enkel og effektiv digital informasjonsløsning. Her kan man vise informasjon, trailere, tilbud, kinoprogram e.l. på skjermer til kundene. Ved hjelp av en backofficeløsning kan kinoen enkelt kan monitorere og oppdatere innhold via en nettleser.
Prøitz viser KINOMAGASINET hvordan dette foregår i praksis via en lekker designet og grafisk initutiv administrasjonsnettside.
Direktør Róbert Sigfússon i Unique Cinema Systems sier følgende:
– Samarbeidet mellom oss i UCS og Fluxloop er hensiktsmessig. UCS styrke er at vi snart er representert hos alle kinoer i Norge, og vår TMS-system Rosetta, kan tilby lobbyløsningen fullintegrert, forteller Sigfusson til kinobransjens fagblad.
– TMS-systemet Rosetta har gjennomgått en voldsom utvikling siden 2008. I dag har man et system som i større grad overvåker og styrer flere funksjoner ved kinens drift, som for eksempel lobby, sier Sigfússon.
– fluxSignage/FluxLobby kan gjøre mange automatiserte ting. Man henter automatisk ned kinoprogrammet, med tilhørende trailere de neste tre ukene, og legger på informasjon som premieredato lokalt på kinoen. Man kan dessuten vise forskjellig innhold f.eks basert på aldersgrense til forskjellig tid på døgnet, alt automatisk. Det er ekstremt enkelt å få inn innhold og lage spillelister, supplerer Prøitz.
FluxLobby er per nå installert i SF kino Sandvika. Der kjøres en 4-kanals / 4 skjerms løsning. 1 med kinoprogram, 1 med plakater, 1 med trailere og 1 med kiosk/egenreklame. Capa har dessuten fluxLobby i Prinsen kino i Trondheim også.
– Vi er i samtaler med flere kinoer om FluxLobby. Nå har vi fått på plass et produkt sammen med SF, som er tilpasset SF, og som vi nå lanserer overfor bransjen via å presentere nyheten hos KINOMAGASINET.
– Det er veldig stor interesse for produktet og brukerterskelen er lav, poengterer UCS-direktøren.
FluxBoxen som består av to 65″ Samsung LED-TV-er vendt på hodet – finnes blant annet hos Aurora kino i Tromsø, Trondheim, Bergen, Lillestrøm, Drammen, med flere steder.
Boxen kombinerer interaktivitet og involvering med annonsørene. Ved hjelp av to kameraer kan det også anlyseres hvem som ser på reklamene av kjønn og aldersgruppe. Ved å trykke på skjermen kan publikum selv f.eks. velge å spille av valgte filmtrailere, egne utvalgte sanger og velge å få lenke til Spotify tilsendt som gratis SMS.
– Ingen andre gjør dette i Europa eller USA, sier Ulrik Prøitz, daglig leder i Fluxloop.
– I alle fall som vi vet om. Vi har solgt FluxBox-enhetene til Capa kinoreklame og er i dialog med andre aktører i kinobransjen og utlandet. Kinoområder er en fin arena, da folk er mottagelig for underholdning. Andre steder boksen passer er bl.a. shoppingsentre og flyplasser, eller andre steder der man slår ihjel tid. Vi har også installert systemet i museer og arenaer, sier Prøitz.

Facebook
RSS