• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
    • Anmeldelse: La elva leve
    • Anmeldelse: M3GAN
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

NYTT OM NAVN

Elisabeth Brinch leder Kinoklubb Norge

Elisabeth Brinch. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Elisabeth Brinch leder Kinoklubb Norge
John Berge
13. januar 2015

Elisabeth Brinch
Leder Kinoklubb Norge, Filmwebs nye klubb for å øke kinogåingen blant middelaldrende og eldre nordmenn
Alder: 46 år
Elisabeth Brinchs bakgrunn er i første omgang fra platebransjen. Brinch har de siste 18 årene drevet plateselskapet «Barneselskapet», som er Norges desidert største innenfor barnemusikk – med rettigheter/artister som Thorbjørn Egners barneplater, Kaptein Sabeltann, Anne-Cath. Vestly, NRK Super-utgivelser, Walt Disney-produkter og veldig mye mer. Barneselskapethar laget mange plater basert på norske barnefilmer, så hun kjenner godt til filmbransjen gjennom felles prosjekter. Brinch har også siden 2010 jobbet med utvikling og lansering av apper for barn, med kjente merkevarer som bl.a. Donald Duck, Josefine, Knerten og Redningsskøyta Elias. I flere år har Brinch i tillegg hatt ansvar for en stor gruppe publishingprodukter innenfor barnebøker, brettspill, hobbyprodukter m.m. Brinch har de siste 6 årene sittet i styret i FONO – som er interesseorganisasjonen for norske uavhengige plateselskaper.

Filmwebs nye kinoklubbsatsing har fått en leder. Elisabeth Brinch fikk jobben.

Det var under Den norske kinokonferansen den 30. oktober 2014 i Bergen at direktør Harald L. Sæther i Filmweb offentliggjorde planene om en kinoklubb rettet mot folk over 40 år.

Målet er å få de fra 40 og oppover, som sjeldent eller aldri går på kino, til å faktisk gå på kino. Klubben skal bygges opp etter mal fra en dansk klubb.

Målet for Kinoklubb Norge i regi av Filmweb er å ha 100.000 medlemmer innen år 2018 og ha lønnsomhet i selskapet innen 2019.

DRØMTE OM FILMBRANSJEJOBB

Elisabeth Brinch fikk jobben som leder av Kinoklubb. Hun har bakgrunn fra Egmont Kids Media Nordic, hvor hun blant annet bygget opp plateselskapet Barneselskapet.

– Jeg har lenge hatt lyst til å jobbe i filmbransjen, en bransje som vi i platebransjen ofte har sett på som en «storebror». Jeg har fulgt ekstra godt med på utlyste stillinger innenfor filmbransjen den siste tiden, forteller Brinch, som KINOMAGASINET møter inne på Filmwebs kontorer på Grünerløkka i Oslo.

Det var mange runder med jobbintervju og tester før hun endte opp som den utvalgte.

– Hvorfor ble det deg, tror du?

– Jeg tror bakgrunnen min telte mye. Jeg har jobbet mye med å utvikle nye forretningsområder og har bred erfaring innen det digitale. Jeg jobber med både markedsføring og økonomi og har et overblikk over hele forretningsområdet.

– Hva med Filmweb?

– Jeg kjenner godt til Filmweb. Jeg hadde et veldig godt inntrykk av selskapet og menneskene der. Det var noe av det som fikk meg til å søke på stillingen, i tillegg til at jobben så veldig spennende ut.

MYE Å GJØRE FREMOVER

– Det er bare tiden og veien igjen til august når Kinoklubb skal lanseres. Hva gjør du nå?

– Det er veldig mange ting å gripe fatt i, men det er heldigvis gjort mye arbeid allerede. Prosjektet er startet, en god del research er gjort og vi har modellen i Danmark som utgangspunkt. Det er fint å ha noen å sammenligne med og ikke minst å vite at klubben er en suksess i Danmark. Det viktige nå blir filmutvalget og rent teknisk blir det en stor jobb hvor vi skal kommunisere med ulike systemer. Mange avtaler skal på plass. Det er nok å gjøre!

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
NYTT OM NAVN
13. januar 2015
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Skal starte «kinoklubb» for folk over 40 30.10.2014
  • Filmweb: Mer web-TV for ungdommen 22.08.2014
  • Filmweb fornøyde med CineEurope 27.06.2014
  • Eline er Filmwebs kommunikasjonskonsulent 03.04.2014
  • «Filmweb jobber sammen med alle» 05.02.2014
  • Filmweb analyserer filmåret 2013 16.01.2014
  • Bennett slo Filmweb i anbudskonkurranse 09.01.2014
  • Filmweb: Stort potensial for mer billettsalg 06.01.2014

Siste saker fra NYTT OM NAVN

Nå blir det ledig kinosjefjobb i Kristiansand

John Berge30. november 2022
Les mer

Ny kinosjef i Lakselv

admin14. oktober 2022
Les mer

Nærmere 100 søkte på jobben. Svenske Karin fikk den.

John Berge7. oktober 2022
Les mer

«I am no longer your father!» Darth Vader-stemmeskuespilleren takker for seg

Matias Kjølstad26. september 2022
Les mer

Nå er det Robert som skal gi råd

John Berge5. juli 2022
Les mer

Bruce Willis er syk og pensjonerer seg fra skuespillerkarrieren

John Berge30. mars 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023
  • James Cameron om forskjellen på kino vs. hjemmekino
    REGISSØRINTERVJU30. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Festival Skrekkfilm animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • James Cameron om forskjellen på kino vs. hjemmekino
    REGISSØRINTERVJU30. januar 2023
  • Nord-Norges kinogigant slo alle besøksrekorder
    STATISTIKK2. januar 2023
  • Vinnerne av Golden Globe Awards 2022
    PRISUTDELING11. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023
  • James Cameron om forskjellen på kino vs. hjemmekino
    REGISSØRINTERVJU30. januar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Kinodirektør skrev musikkbok om sin store helt
Administrerer Film & Kino i omstillingsfasen