• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
    • Anmeldelse: La elva leve
    • Anmeldelse: M3GAN
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Direktøren sopte gulvet i kinokiosken

Nordisk Film Kino-direktør Jannicke Haugen i aksjon i storkiosken på Colosseum Kino i Oslo onsdag 1. oktober. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Direktøren sopte gulvet i kinokiosken
John Berge
2. oktober 2014

Både administrerende og salgs- og markedsdirektøren trådte til med rydding i kiosken da Oslo Kino og Norsk Kino skiftet navn.

Det var første dag på jobben med nytt navn.

Ikledd de nye skjortene med Nordisk Film Kino-logoen og den klassiske isbjørnen, begynte Jannicke Haugen å sveipe gulvet inne på Colosseum Kinos kiosk. Der lå det litt for mye overspilt popcorn.

Mens salgs- og markedsdirektør Espen L. Pedersen kontrollerte slushmaskinen.

– På en kino må alle kunne gjøre alle oppgaver, sa en smilende Pedersen.

Direktøren på sin side understreket at hun likte å ha det ryddig.

Onsdag 1. oktober var den første dagen hvor Nordisk Film Kino ble markedsført og vist frem. Dørene var merket med navnet, og de ansatte gikk i nye klær med navnet og logoen på.

Skilting over fasadene skjer fortløpende og hovedsaklig på nyåret. Det vil også fortsatt være mange steder det står Oslo Kino eller Norsk Kino, eksempelvis på stoler.

– De byttes først når de slites, og får da ny logo. Her blir det tæring etter næring, sier Jannicke Haugen til KINOMAGASINET.

KM besøkte ledelsen i landets største kinokjede på den historiske dagen, og deres største kino, flaggskipet Colosseum Kino i Oslo.

– I dag har vi spist bløtkake og gitt informasjon til de ansatte. De har fått se tegninger om kommende endringer, og alle fikk nye nøkkelringer, navneskilt og skrivebok med Nordisk Film Kino-logoen på. Alle ansatte har også fått nye uniformer, forteller hun.

– Hvordan er responsen på navneskiftet?

– Jeg kan ikke svare på vegne av alle, men jeg opplever at det er begeistring og en felles entusiasme. At alle har lyst på tøyisbjørnen er et godt tegn.

– Er det viktig med navneskifte i forhold til eiernes navn?

– Ja, det er en ting. Men vi er to selskaper som slås sammen til ett. Alle skal oppleve at det er noe nytt vi starter og at det ikke er en takeover enten den ene eller andre veien. Det er ikke ålreit å hete Oslo Kino i Ålesund, som et eksempel. Så når eieren heter Nordisk Film og det at vi kan få ut stordriftsfordeler ved å være en stor familie, så er det fint. Vi har også sjekket det mot publikum, om de liker navnet.

– Er bedriftskulturen veldig forskjellig i Oslo Kino og Norsk Kino?

– Noen forskjeller er det alltid, det har også med ledelsen å gjøre. Men jeg synes endringsviljen i begge selskapene er stor. Det gleder meg.

– Dere oppgraderte nylig Ringen. Hva skjer videre?

– Colosseum Kino regner vi med er det neste. Det blir også tekniske oppgraderinger på ulike kinoer, som jeg vil komme tilbake til med informasjon om.

KINOMAGASINET © Espen L. Pedersen (salgs- og markedsdirektør), Jawad (kioskansatt), Jannicke Haugen (adm. direktør) og en anonym ansatt med ryggen til. Colosseum Kino i Oslo onsdag 1. oktober. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
2. oktober 2014
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Første dag på jobben for Jannicke Haugen 02.01.2014
  • Jannicke Haugen blir ny Oslo Kino-direktør 10.10.2013
  • Det nye navnet blir Nordisk Film Kino 15.09.2014
  • Markedsfører Nordisk Film Kino 30.09.2014

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023

John Berge7. januar 2023
Les mer

Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal

John Berge2. desember 2022
Les mer

ODEON slo kinodagrekorden fra 2019

John Berge7. november 2022
Les mer

Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.

John Berge5. november 2022
Les mer

Er over kneika, men fortsatt utfordrende

John Berge31. oktober 2022
Les mer

Etter 28 år som gratisblad legges Filmmagasinet ned

admin29. september 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023
  • James Cameron om forskjellen på kino vs. hjemmekino
    REGISSØRINTERVJU30. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Festival Skrekkfilm animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • James Cameron om forskjellen på kino vs. hjemmekino
    REGISSØRINTERVJU30. januar 2023
  • Nord-Norges kinogigant slo alle besøksrekorder
    STATISTIKK2. januar 2023
  • Vinnerne av Golden Globe Awards 2022
    PRISUTDELING11. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023
  • James Cameron om forskjellen på kino vs. hjemmekino
    REGISSØRINTERVJU30. januar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Markedsfører Nordisk Film Kino
Øker filmfestivaltilskuddet