
Etter kun to salgsmåneder er den nye digitale norgesbilletten en supersuksess for Filmweb og kinoene.
Siden lanseringen 1. februar har ca. 25% av ordrene vært digitale norgesbilletter, forteller markedsdirektør Frode Soleim i Filmweb til KINOMAGASINET.
I 2013 økte salget av Norgesbilletten med ca. 40 %.
– Vi opplever omtrent like høy vekst i første kvartal, så salget går veldig bra, slår Soleim fast.
Filmweb har i det siste økt satsingen på salg av norgesbilletter.
Filmweb ansatte i fjor en egen produktsjef, som jobber aktivt med salg av Norgesbilletten.
– Ved å sette fokus på kinobilletter i bedriftsmarkedet og gjøre avtaler med store, nasjonale virksomheter vil vi bidra til økt besøk på kinoene, sier Soleim.
Foreløpig er det mange eksisterende kunder som har valgt de nye digitale billettene.
– Norgesbilletten kjøpes av hundrevis av store nasjonale selskaper, alt fra flyselskaper, banker, dagligvarekjeder og telekommselskaper, sier administrende direktør Harald Løbak Sæther til KM.
En ny kunde er mobiltelefonselskapet Chess, som i februar kjøpte 12.000 av de nye digitale norgesbillettene, som de bruker i sitt kundelojalitetsprogram.
Prisen per billett har økt. For å gjenspeile økningen som har vært i generelle billettpriser på kino, er satsen endret. Satsen kinoene nå får for norgesbilletten er 95 kroner, mot 85 kroner tidligere.
Prisen ut til bedriftskunder settes opp umiddelbart. Siden det er svært mange gyldige Norgesbilletter i omløp som er solgt til gammel pris, økes kompensasjonen til kinoene fra og med 1. september 2014, forteller Filmweb.
Facebook
RSS