
HAUGESUND: Fra midten av september 2019 lanseres «Original Sandwich Bites» i kinokioskene, et helt nytt, egenutviklet produkt fra Candy People.
Det både ser ut og smaker som en klassisk sandwich-is, med den klassiske italienske kjekssmaken, men det er ikke en is.
– Men det smaker som det og har vaniljefudge i midten, forklarer Candy People-sjef Tommy Wikmark.
Han gir kinobransjens fagblad en sniktitt, men ikke smaksprøve, på det nye produktet. Dagen før presentasjonen for kinobransjen under Den norske filmfestivalen i Haugesund er faktisk ikke vareprøvene ankommet.

Tommy Wikmark er daglig leder i Candy People Norge. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
Candy People sitt svenske morselskap har hatt produktet på markedet i nabolandet noen år, men «isen» som nå lanseres i Norge er annerledes. Den er mindre søt, har ikke palmeolje og ikke minst: norsk emballasje.
– Dette er vår største satsing og Engrospartner tilbyr produktet også til sine salgskanaler. Vi engasjerer 120 influensere til å skrive og fortelle om produktet, og vi håper selvsagt på stor oppmerksomhet, sier Wikmark, som også har mange følgere på Instagram og Facebook.
– Dette gleder vi oss veldig til, sier Wikmark, som medgir at kiosk- og godteribransjen jobber litt i motvind for tiden, grunnet sukkeravgift og endrede forbrukervaner.
– Derfor gir det ekstra inspirasjon å tilby de beste produktene, og ikke minst noe nytt som vi håper slår an.

Tommy Wikmark er daglig leder i Candy People Norge. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
Facebook
RSS