• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
    • Anmeldelse: La elva leve
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

FILMLANSERING

Detaljene om Taken 3-lanseringen

Taken 3-lanseringen. Ill. bilde: Per Mork, KINOMAGASINET
Detaljene om Taken 3-lanseringen
John Berge
8. januar 2015

Taken 3 avrunder actionfranhisen. Vil filmen nå høydene som toeren oppnådde på norske kinoer? – Det er lite annen film i samme sjange ute på kino nå, så vi får håpe at publikum er litt actionhungrige.

Det sier Jarle Namtvedt, markedssjef og presseansvarlig hos Norsk Filmdistribusjon, som med Taken 3 lanserer sin første Scanbox-innkjøpte film på det norske markedet.

Tallenes talle for de to første filmene på norske kinoer er disse:

Taken: 23.975
Taken 2: 152.990

– Den første Taken-filmen er blitt en action-klassiker i ettertid, mener Namtvedt.

– Som man ser på tallene, så femdoblet kinobesøket seg fra første til andre film. Dette er veldig uvanlig. Når det er sagt, så ble nok film nr 2 litt dårligere mottatt enn den første, uten at det lå noen begrensning på kinobesøket.

– Hvordan går det i Norge denne gang?

– Det skal bli spennende å se hva det gjør utslag for Taken 3. Den har allerede gått opp i Hong Kong og Korea og tallene ligger over Taken 2. Så dette blir spennende.

– Hva er forventningene hos bransjen?

– Det er vanskelig å si noe eksakt om forventningene. Men det er stor interesse rundt om og flere kinoer melder om billettsalg allerede, i tillegg til at det er lite annen film i samme sjange ute på kino nå, så vi får håpe at publikum er litt actionhungrige. Uansett så bør vi nok komme oss godt over første Taken-filmen og et godt stykke opp mot Taken 2. Det er stor interesse fra kinoene rundt om. Veldig stor. Så vi går bredt ut og nær sagt alle som har villet ha premiere, har fått. Kinoene merker også stor interesse fra publikum.

– Hva slags kampanje har dere?

– Kampanjen er egentlig ganske så lik den som ble gjort på Taken 2. Vi kjører en del TV, samt internett. Vi vil, som alltid, vise klipp i vår annonsering. I tillegg så er jo taglinen «It ends here» litt vesentlig også. Det er slutten på en triologi, og mange er nok nysgjerrig på hva som skjer med Bryan Mills.

– Hva synes markedssjefen selv om filmen?

– Som actionfilm så koste jeg meg veldig med filmen. Den er kanskje ikke like original som første filmen, men Bryan Mills er blitt en actionhelt å regne med og leverer varene. At man har fått inn Forest Whitaker også, synes jeg er bare et pluss. Katt og mus-lek på kinolerretet har jeg alltid syntes har vært underholdende og jeg tror nok at publikum generelt vil synes dette er moro i januarmørket.

Les KINOMAGASINETs anmeldelse av Taken 3 her.

KINOMAGASINET Jarle Namtvedt, markedssjef og PR-ansvarlig i Norsk Filmdistribusjon. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
FILMLANSERING
8. januar 2015
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Filmanmeldelse: Taken 3 07.01.2015

Siste saker fra FILMLANSERING

Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»

John Berge10. januar 2023
Les mer

Endelig er det duket for Avatar-bonanza

John Berge13. desember 2022
Les mer

«Vi håper at det å fortelle disse historiene på det store kinolerretet bidrar til at Alf Prøysen blir aktuell for nye generasjoner eventyrlystne barn.»

John Berge5. desember 2022
Les mer

Tommys voldsnatt

Iver Neset1. desember 2022
Les mer

Varsler tidenes mest omfattende opplegg for skolekino-visninger

John Berge28. november 2022
Les mer

Dette sier anmelderne om Vikingulven

John Berge18. november 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023
  • Film & Kino-sjefen tror på enda bedre kinotider
    STATISTIKK3. januar 2023
  • Anmeldelse: M3GAN
    ANMELDELSE12. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Presenterer filmvåren 2015
Storkjedene tror på Taken 3