• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Fabelmans
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

CAPA vil at folk skal legge fra seg mobilen oftere

Erling Hjorthaug, digital produktsjef hos CAPA Kinoreklame. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
CAPA vil at folk skal legge fra seg mobilen oftere
John Berge
27. august 2019

HAUGESUND: Dropp å sjekke mobilen hele tiden og få poeng i appen Hold. Det gir poeng som kan innløses i f.eks. popcorn-meny hos Nordisk Film Kino, gratis barberhøvel, pizza til halv pris osv.

Erling Hjorthaug, digital produktsjef hos CAPA Kinoreklame, kunne under et foredrag for kinobransjen på Den norske filmfestivalen 2019 fortelle at kinoreklameselskapet nå sommeren 2019 undertegnet en avtale med de norske gründerne bak appen Hold.

CAPA er nå blitt den norske salgsorganisasjonen til Hold, som allerede har fått et solid fotfeste f.eks. i Storbritannia, med kinokjeden Vue og store merkevarer som Coca Cola og Disney som kunder.

Det hele startet med at tre unge menn, som studerte på BI, så seg lei på at mobilen forstyrret dem. Den som klarte å la være å sjekke mobilen minst, dvs. lengst uten bruk av telefonen, fikk en gratis kaffe.

Undersøkelser viser at en mobil i snitt blir sjekket 150 (!) ganger pr. dag.

Fra CAPA Kinoreklame sitt foredrag.

Appen Hold belønner med poeng brukeren for at man har fokuset et annet sted enn mobilen og ikke bruker den overhodet.

– Det betyr mer tid sammen, og mer effektiv tid, fortalte Erling Hjorthaug, og viste til at 50 prosent av norske studenter nå burker Hold. Undersøkelser viser at 30 prosent av brukerne forbedret karakterene sine.

– Alle kan laste ned Hold, og jeg anbefaler alle å gjøre det. I sommer kjørte Statens vegvesen en kampanje med Hold. En av de største årsaken til ulykker er bruk av mobil. Å bruke Hold er å ta samfunnsansvar, sa Hjorthaug, som sammen med resten av CAPA-teamet nå ser frem til å få flest mulig kinobedrifter til å ta Hold i bruk for kampanjer overfor sitt publikum.

Nordisk Film Kino er først ute av norske kinoer med å belønne kundene om de «holder» telefonen.

PS! KINOMAGASINET lastet selvsagt ned sporenstreks «Hold» etter foredraget, og er blitt bitt av basillen. Dette har vi tro på kan gi både mer fokus privat og profesjonelt, samt anspore til positive kundeopplevelser.

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
27. august 2019
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden
  • CAPA, Filmgrail og DX = Sant 04.06.2018
  • Flere kinoer velger CAPA og Filmgrails applikasjon 21.11.2017
  • MDN og CAPA lover enda mer priser 07.02.2018
  • CAPA Kinoreklame utvider staben med salgsdirektør 19.03.2018

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»
    FILMLANSERING10. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Anmeldelse: Utama
    ANMELDELSE10. januar 2023
  • James Cameron om forskjellen på kino vs. hjemmekino
    REGISSØRINTERVJU30. januar 2023
  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Det «renner inn» medlemmer til Kinoklubben
Stadige forbedringer fra DX. Her er hva de vil satse på videre.