
HAUGESUND: Dropp å sjekke mobilen hele tiden og få poeng i appen Hold. Det gir poeng som kan innløses i f.eks. popcorn-meny hos Nordisk Film Kino, gratis barberhøvel, pizza til halv pris osv.
Erling Hjorthaug, digital produktsjef hos CAPA Kinoreklame, kunne under et foredrag for kinobransjen på Den norske filmfestivalen 2019 fortelle at kinoreklameselskapet nå sommeren 2019 undertegnet en avtale med de norske gründerne bak appen Hold.
CAPA er nå blitt den norske salgsorganisasjonen til Hold, som allerede har fått et solid fotfeste f.eks. i Storbritannia, med kinokjeden Vue og store merkevarer som Coca Cola og Disney som kunder.
Det hele startet med at tre unge menn, som studerte på BI, så seg lei på at mobilen forstyrret dem. Den som klarte å la være å sjekke mobilen minst, dvs. lengst uten bruk av telefonen, fikk en gratis kaffe.
Undersøkelser viser at en mobil i snitt blir sjekket 150 (!) ganger pr. dag.

Fra CAPA Kinoreklame sitt foredrag.
Appen Hold belønner med poeng brukeren for at man har fokuset et annet sted enn mobilen og ikke bruker den overhodet.
– Det betyr mer tid sammen, og mer effektiv tid, fortalte Erling Hjorthaug, og viste til at 50 prosent av norske studenter nå burker Hold. Undersøkelser viser at 30 prosent av brukerne forbedret karakterene sine.
– Alle kan laste ned Hold, og jeg anbefaler alle å gjøre det. I sommer kjørte Statens vegvesen en kampanje med Hold. En av de største årsaken til ulykker er bruk av mobil. Å bruke Hold er å ta samfunnsansvar, sa Hjorthaug, som sammen med resten av CAPA-teamet nå ser frem til å få flest mulig kinobedrifter til å ta Hold i bruk for kampanjer overfor sitt publikum.

Nordisk Film Kino er først ute av norske kinoer med å belønne kundene om de «holder» telefonen.
PS! KINOMAGASINET lastet selvsagt ned sporenstreks «Hold» etter foredraget, og er blitt bitt av basillen. Dette har vi tro på kan gi både mer fokus privat og profesjonelt, samt anspore til positive kundeopplevelser.
Facebook
RSS