• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Agent Max
    • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    • Anmeldelse: The Dam
    • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
  • KINOBRANSJEN
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

CAPA, Filmgrail og DX = Sant

Simon Strumse, daglig leder i Filmgrail, under CinemaCon 2018 i Las Vegas i USA. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
CAPA, Filmgrail og DX = Sant
John Berge
4. juni 2018

Tre kinoleverandører inngår et forpliktende samarbeid som skal levere enda mer konkurransedyktige produkter og ambisjonen er hårete: Norske kinoer skal få den beste teknologien i verden for å engasjere kinokunder.

I første omgang jobber CAPA Kinoreklame, Filmgrail og DX med å integrere Filmgrails appløsning med DX’ nye webløsning for kinoer og kulturhus som lanseres høsten 2018.

Kinoer som går for denne «pakkeløsningen» vil få en enhetlig web/app-løsning der blant annet det sosiale aspektet ved Filmgrails apper vil speiles til kinoenes nettsider.

De vil også få nye muligheter til å kommunisere direkte med publikummet sitt gjennom appene.

Første kino ut med dette systemet er Fredrikstad kino, som lanseres i juni 2018. De har tidligere hatt nettside fra Filmweb, og ikke app. Nå får de en totalpakke fra den nye trioen.

Les mer om dette her:

Fredrikstad kino går for ny app og ny nettside

Fra før av har Filmgrail, via samarbeidspartner CAPA, levert kinoapper til Bergen kino (des. 2016), Edda kino (aug. 2017), Trondheim kino (okt. 2017) og Aurora kino IKS (nov. 2017).

Selskapet hadde for halvannet år siden ingen norske kinokunder.

– Vi var heldige som møtte Bergen kino og fikk med de. De er en visjonær kino som tenker to år frem i tid. Hvordan er konkurransebildet deres da og hvordan kan de bygge lojalitet, sier Simon Strumse (31), daglig leder i Filmgrail.

Simon Strumse, daglig leder i Filmgrail, under CinemaCon 2018 i Las Vegas i USA. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©

Hjemmemarkedet er viktig for Strumse – og flere norske kinoer kommer som kunder senere i år og i trolig i 2019.

Strumse bruker i år mye tid i USA, Storbritannia, Danmark og Tyskland.

Det kommer flere kinoer med som kunder senere i 2018, også internasjonalt, kan han fortelle.

– Responsen er kjempegod. Produktet vårt er ledende internasjonalt. Alt handler om å finne en modell med partnere i markedet. Det kommer veldig snart nyheter om hvem som har valgt oss, da det er kunder på vei inn, og kun signeringen gjenstår. Det kommer blant annet et 20-talls kinoer i England ila. 2018, kan Strumse røpe.

– Den store fordelen for norske kinoer her er at de i stedet for forskjellige leverandører får både app og nettside fra et system hvor alt spiller på lag, sier han videre i en samtale med KINOMAGASINET.

– Vi jobber med mange av de mellomstore kinoene, de uavhengige. Det vi gjør nå er at de får tilgang til en plattform som utvikles for alle. Vi regner også med at markedsandelene vokser når vi spiller sammen, oss, DX og CAPA.

– Når vi lager ny spennende funksjonalitet til appen, får alle kinoene tilgang på det.

Strumse ser også fordeler for DX, med at når Filmgrail vokser internasjonalt, så kan partnerne vokse på hverandres suksess.

– DX lager nå et nytt webprodukt, som spiller tett på lag med appen. Vi har sett på hverdandres «veikart» de neste årene, og sammenstilt de. Når vi kan evere mye mer på produktsiden, raskere, kan vi gjøre Norge til et ledende kinomarked. Norske kinoer vil nå ha den beste teknologien i verden for å engasjere kinokunder, til å gå mer på kino, sier Filmgrail-gründeren engasjert.

I en uttalelse sier Jan Tore Kristiansen, adm.dir. i CAPA Kinoreklame, at selskapene har hatt samtaler siden høsten 2017.

– Vi tror det finnes et stort potensiale i å integrere billettsystem, kinoreklame og publikumsløsninger på gode måter, sier han.

I første omgang jobber selskapene med å integrere Filmgrails appløsning med DX’ nye webløsning for kinoer og kulturhus som lanseres til høsten. Kinoer som går for denne «pakkeløsningen» vil få en enhetlig web/app-løsning der blant annet det sosiale aspektet ved Filmgrails apper vil speiles til kinoenes nettsider. De vil også få nye muligheter til å kommunisere direkte med publikummet sitt gjennom appene.

Jan Tore Kristiansen, adm.dir. i CAPA Kinoreklame. Foto: CAPA Kinoreklame.

 

Martin Berg fra DX. Foto: DX.

CAPA vil tilby kinoapp til alle

Flere kinoer velger CAPA og Filmgrails applikasjon

Ny versjon av Filmgrail i samarbeid med Telenor

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
4. juni 2018
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023
  • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    ANMELDELSE25. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival dc animasjon eventyr

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Trailer: Sulis 1907
    TRAILER28. februar 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Disney+ sender Oscar-utdelingen
    PRISUTDELING3. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023
  • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    ANMELDELSE25. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

CinemaCon 2018: Stadige laserforbedringer – og LED-skjermene imponerer fortsatt
Skeie sikret seg muligens ordrer på 4.000 stoler