
Bjørn Erling Ottersen (57) – som har drevet landets ledende kinoreklameselskap i 27 år – gir seg som direktør for Media Direct Norge.
De ansatte fikk beskjed om ledelsesendringen på et møte i Egmont-huset i Nydalen torsdag 7. april 2016.
Ottersen har vært med på hele ferden, fra da MDN var utfordrere – til selskapet nå er landets største innenfor kinoreklame. MDN begynte med kinoreklame i 1996, og da kun med lokal kinoreklame. Det store vendepunktet skjedde i 2010 da daværende Oslo Kino AS kjøpte Media Direct Norge AS.
Selskapet hadde en omsetningsvekst på 17,5 prosent i 2015 og er markedsleder.
(Les historien om selskapet her.)
ARVTAKEREN
Ronny Lieblein, Ottersens høyre hånd som salgs- og markedssjef, trer nå inn som ny administrerende direktør for Media Direct Norge.
Han har har vært ansatt i Media Direct Norge i 20 år. De siste 15 årene har han vært salgs- og markedssjef i selskapet.
De siste månedene har Lieblein vært konstituert i stillingen. Nå har han fått sjefsjobben permanent.
Les mer om den nye sjefen her.
ENDRINGSPROSESS
Så hva skjedde? I en samtale med KINOMAGASINET sier Bjørn Erling Ottersen at påkjenningene har vært litt for tøffe en periode, så han fikk beskjed fra legen om å ta en pause – og det har han gjort.
– Etter det har vi funnet ut at jeg takker av. Jeg har tatt firmaet der vi er i dag. Det er riktig at andre koster trår til med videre utvikling av Media Direct Norge, sier Ottersen til kinobransjens fagblad.
– Er du utbrent?
– Ikke nå! Nå er jeg klar for nye oppgaver.
– Hvordan var det si farvel?
– Det var selvfølgelig litt rart, men alt tar slutt en gang. Det er riktig at jeg gjør det nå.
– Det kommer til å gå kjempefint med Ronny i ledelsen, avslutter Bjørn Erling Ottersen.
KINOMAGASINET ønsker ham lykke til videre i karrieren! Les tidligere saker om Ottersen og selskapet via lenkene nedenfor.

Facebook
RSS