
OSLO: CAPA Kinoreklame suser på en medgangsbølge. Den nye kinoappen de tilbyr i samarbeid med Filmgrail er en stadig større suksess, og kinoreklamesalget går så det suser.
– Vi har noen ledige plasser, men det er ikke mange, sier en fornøyd adm. direktør Jan Tore Kristiansen.
Vi møter ham sammen med økonomidirektør Sissel Vatland og markedsdirektør Gareth Williams.
Williams sier på godt engelsk at etter at ODEON etablerte seg i Oslo, så har CAPA fått en «tydeligere stemme».
– De fleste mediebyråene er i Oslo. Det hjelper at de fysisk kan se produktet og at vi kan tilby visninger i Oslo. Det er klart at 14 kinosaler i Oslo gjør deg mer relevant igjen, sier Williams.
CAPA har de siste årene satset på såkalte events i andre byer de er tilstede, som Stavanger, Bergen og Trondheim.
Dette er de nå også i full gang med i Oslo.
– Å ha «events» passer som hånd i hanske med produktene våre, slik at kundene engasjerer seg lengre inn i kinobesøket. Vi hadde masse rundt Skjelvet, med flere arrangement for Wolkswagen og Viken Fiber Altibox.

Adm. direktør Jan Tore Kristiansen har ledet CAPA Kinoreklame. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no
– Hva synes dere om filmrepertoaret høsten 2018?
– Det beste er at det er så mange varierte filmer. Hvis det er en «story» for Q4, så er det at ikke én film dominerer, sier Williams.
Det går altså så det suser med applikasjonen – en app vi har skrevet om mange ganger her på KINOMAGASINET.
Fra før av har Filmgrail, via samarbeidspartner CAPA, levert kinoapper til Bergen kino (des. 2016), Edda kino (aug. 2017), Trondheim kino (okt. 2017) og Aurora kino IKS (nov. 2017).
Nå kommer også Fredrikstad kino og Bryne kino til (september/okober 2018).
De forlater begge samtidig Filmweb som nettsideleverandør.
Nå er DX også med i folden. Sammen gir trioen det de mener er en totalpakke med billett, nett, app og reklameflater.
Les mer om samarbeidet mellom DX, Filmgrail og CAPA her:
– Man kan ha en applikasjon fra Filmgrail og CAPA, og nettside hos f.eks Filmweb, det er ikke noe problem. Dette har Bergen kino. Men fordelene med å ha alt samlet er flere. Det er ikke noe krav om å være kunde hos CAPA for å få appen, understreker Jan Tore Kristiansen.
– Er noen nye kinoer interesserte i den nye totalpakken?
– Det kan jeg ikke si noe om. Men alle er velkomne til å ringe, og det kommer flere kunder etterhvert.
– Hvordan er bruken av applikasjonen hos kinokundene til de kinoene som har lansert den?
– Vi vil selvsagt at det skal gå raskere med hensyn til bruken. Vi vil at forbrukerne skal bruke det mer. Derfor vil vi innføre flere funksjoner som gjør at forbrukerne vil bruke appen mer. Skjønnheten med app er at man kan gjøre mye med den.
Facebook
RSS