Meget godt fornøyd med Wolf-åpningen

Meld deg på KINOMAGASINETs nyhetsbrev

Vi sender ut nyhetsbrev med jevne mellomrom

– Vi er meget godt fornøyd med denne åpningen, sier Kenneth Jønsson, salgssjef hos United International Pictures (UIP) etter at The Wolf of Wall Street hadde norgespremiere 31. januar.

– 52.002 besøk er en kanonhelg, og som vi spådde er det Martin Scorseses soleklart beste åpning i Norge noensinne, sier Jønsson.

Fra før av har Shutter Island (2010) og The Departed (2006) vært Scorseses beste åpninger i Norge, med hhv. 30.101 og 28.794.

Ingen av filmene nådde 200.000 besøkende totalt, som er UIPs uttalte mål – gitt tidligere her på KINOMAGASINET.no – for The Wolf of Wall Street.

Jønsson har mer statistiske fakta om The Wolf of Wall Street-premierehelgen i Norge:

– Det er den tredje beste åpningshelgen til en film med Leonardo DiCaprio i hovedrollen. Kun Titanic og Inception er bedre. Og det er den nest beste åpningshelgen til en film som har åpnet i januar – kun slått av A Good Day To Die Hard.

UIPs salgssjef sier at resultatet for premierehelgen for The Wolf Of Wall Street i Norge også er bedre enn både Sverige og Danmark sine åpningshelger.

– Vi kan ikke være noe annet enn strålende fornøyd!

The Wolf of Wall Street vant to Golden Globe Awards, og er nominert til fem Academy Awards.

Meld deg på KINOMAGASINETs nyhetsbrev

Vi sender ut nyhetsbrev med jevne mellomrom