• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    • Anmeldelse: How to Blow Up a Pipeline
    • Starten på slutten av en endeløs motorvei: Fast & Furious 10
    • Anmeldelse: R.M.N
    • Anmeldelse: Corsage: Ubeskrivelig hjerteskjærende
  • KINOBRANSJEN
    • Gir seg etter femten år på Ski kino
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 7•2022
    • KINOMAGASINET 6•2022
    • KINOMAGASINET 5•2022
    • KINOMAGASINET 4•2022
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Sølvfilm til Telenors bredbåndsfrieri

Telenor Bredbånds reklamefilm – «Frieriet» - er kåret til den beste kinoreklamen i det andre kvartalet i 2016.
Sølvfilm til Telenors bredbåndsfrieri
Per Mork
4. juli 2016

Telenor Bredbånds reklamefilm – «Frieriet» – vil være med i kampen om Gullfilmen når status for 2016 skal gjøres opp.

Telenor Bredbånds reklamefilm – «Frieriet» – er nemlig kåret til den beste kinoreklamen i det andre kvartalet i 2016.

Reklamefilmen fikk dermed den andre av i alt fire sølvfilmer i reklamekåringen for kinoreklame som blir vist i Norge i 2016.

Dette betyr at Det er kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame som står bak etableringen av Gullfilmen.

I fjor gikk filmen «Butler» fra Joh. Johannson helt til topps – og vant historiens første Gullfilmen.

Årets første sølvfilm, for første kvartal 2016, ble vunnet av Kreftforeningen, med sin «Gi for livet». Nå er også andre kvartals vinnerfilm klar.

Seks filmer var med i finalekampen om den andre sølvfilmen i 2016. I tillegg til vinner-filmen fra Telenor, ble to filmer fra NSB vurdert, henholdsvis «Bruk begge hender» og «Få fin rumpe». Filmen «Tennis» fra Infinitum, «India» fra Solo og Ringnes og VG Lives «Man Utd-Leeds» ble også vurdert av juryen.

Juryen skriver blant annet følgende om vinneren for andre kvartal 2016: «Nok en kvalitetsfilm fra Telenor. Filmen har en herlig sjarm – og den rører juryen. En reklamefilm som spiller på mange strenger – og som viser følelser, men som også får frem smilet. Det er vanskelig å unngå å like denne filmen. Vi ble sjarmert i senk!».

Bak vinnerfilmen denne gangen står Try Reklamebyrå. Filmen er regissert av Aksel Hennie, med Einar Film som produksjonsbyrå.

Det er kun norskproduserte filmer, eller filmer produsert av utenlandske selskaper målrettet helt og fullt mot det norske markedet, som blir vurdert av jurymedlemmene. Den skal ha blitt vist på norske kinoer, formidlet av CAPA og/eller MDN.

Kino som mediekanal har lagt bak seg et godt 2015 og er i gang med et sterkt 2016. I fjor økte antall solgte kinobilletter fra 11,1 til 12 millioner. Etter drøye 5 måneder i 2016, var kinobesøket i Norge elleve prosent opp sammenlignet med tilsvarende periode i 2015, viser tall fra Film & Kino. Og ifølge Mediebyråforeningen økte reklameomsetningen på kino med hele 59,4 prosent i årets fem første måneder, sammenlignet med samme periode i fjor.

Administrerende direktør Ronny Lieblein i Media Direct Norge sier følgende om vinner-filmen for 2. kvartal 2016:

«En rørende og god historiefortelling fra Telenor. Telenor leverer kvalitet fra reklamefilm til reklamefilm. En verdig vinner av sølvfilmen».

Kommersiell direktør i CAPA, Gareth Williams, mener følgende om vinnerfilmen det andre kvartalet i 2016:

«En herlig reklamefilm med en nær og flott historie som virkelig får frem de gode og sterke følelsene. Man kan ikke unngå å like karakterene, og oppbygningen i filmen er søt og morsom og treffer de fleste. Man husker filmen i lang tid etterpå.»

Juryleder Lasse Gimnes i GimCom er svært fornøyd med vinnerfilmen for andre kvartal i år.

– Telenor har vist god form når det gjelder reklamefilmer de siste årene. Filmen fra Telenor Bredbånd er ikke noe unntak i så måte. Den sjarmerer – og den henvender seg til alle målgrupper, også kinopublikummet. Og filmen er ikke minst svært så relevant for en bredbåndsaktør. Bredbånd kan i høyeste grad gjøres sjarmerende. Det har Telenor vist, sier Lasse Gimnes.

Juryen består av følgende bransjepersoner. Lasse Gimnes, daglig leder i GimCom AS, Thomas Borge, researcher i Media Direct Norge AS, Silje Helen Gundersen, Insights and Research manager i CAPA Kinoreklame, Ingvar Sandvik, Marketing & Associate Director i TNS Gallup, Geir Kjærnes, adm. dir. i mediebyrået In Sight AS, Jannicke Haugen, adm. dir. i Nordisk Film Kino samt tidligere profilsjef i TV 2, nå strategisk rådgiver og partner i Breakfast, Ole Eliassen.

Basert på en pressmelding.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
4. juli 2016
Per Mork https://facebook.com/permork72

Grafisk designer og nettside utvikler.

Relaterte sakerKino
  • MDN og CAPA samarbeider om «Gullfilmen» 17.03.2015
  • Evergood lover ny toppfilm til høsten 2016 08.02.2016
  • Evergoods film var den beste på kino i 2015 08.02.2016
  • Evergood beste reklamefilm i tredje kvartal 21.10.2015
  • Årets første reklamefilm til topps 14.04.2016
  • Gilde vant årets andre sølvfilm 07.07.2015
  • Kino-sølvfilmpris til Grandiosa 20.04.2015
  • Evergood beste reklamefilm i tredje kvartal 21.10.2015

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Sommerfilm om norsk-pakistanere i Oslo blir festivalåpnings-film
    FILMOMTALE30. mai 2023
  • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    ANMELDELSE29. mai 2023
  • En oppsummering av Cannes 2023
    FESTIVAL27. mai 2023
  • En ny havfrue, for en ny tid
    FILMOMTALE24. mai 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama Kinobransjen film action Disney Magasinet skrekk Digitalt abonnement Marvel Fremhevet Netflix thriller spenning Star Wars Skrekkfilm superhelt komedie Festival dc grøsser animasjon

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Full streik i Hollywood – hva blir konsekvensene?
    FILMSTUDIO3. mai 2023
  • Trailer: Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One
    TRAILER19. mai 2023
  • Trailer: Dune: Part Two
    TRAILER3. mai 2023
  • Anmeldelse: How to Blow Up a Pipeline
    ANMELDELSE23. mai 2023
  • Sommerfilm om norsk-pakistanere i Oslo blir festivalåpnings-film
    FILMOMTALE30. mai 2023
  • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    ANMELDELSE29. mai 2023
  • En oppsummering av Cannes 2023
    FESTIVAL27. mai 2023
  • En ny havfrue, for en ny tid
    FILMOMTALE24. mai 2023
  • kathleen says:

    Would you cum to the dark side for me? http://prephe.ro/Phqn

  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Europas største valgte Norges minste
Fora Form på plass i Barcelona