
Juryen i Big Screen Awards består av følgende personer:
Jarle Thalberg, mediedirektør hos GroupM, kreatør Ester Hjellum fra Try, Innovation Strategist Simen Kjær fra Vizeum, Senior prosjektleder Nanna Skipper Grønli fra Per Høj, Head og Audio Visual Marianne Massaiu fra Mediacom, New Business Aleksander Hetland fra DDB Nor, managing director Jon A. Nævestad fra Starcom, Client director Camilla Marstrander fra Carat, salgsdirektør Vegard Kvalvaag fra CAPA og markedssjef Christer Solberg fra Media Direct Norge.
Flytoget, Telenor, Skatteetaten, Norsk Tipping og Telia er nominerte til å vinne 2020-utgaven av Big Screen Awards som arrangeres på Vika Kino i Oslo 30. januar.
Reklamefilmene til de fem er nominerte i kategorien beste riksdekkende reklamefilm i 2019.
Big Screen Awards er den årlige prisutdelingen for beste reklamefilmer vist på kino.
I 2020 er det andre år på rad at utdelingen skjer.
(Artikkelen fortsetter under.)
Les mer om 2019-utdelingen her:
Bak filmen «Det går alltid» fra Flytoget står blant andre reklamebyrået Anorak og mediebyrået Mediacom. Telenors «Nettslett» kommer fra produsenten Einar Film, reklamebyrået POL og mediebyrået Starcom, mens mediebyrået IUM og reklamebyrået TRY står bak «Money back on the skætt» fra Skatteetaten.
Nominert nummer fire i den riksdekkende klassen er «Norsk Tipping» med «Sjetil». Bak står reklamebyrået POL, produsenten Einar Film og mediebyrået Red Media. Femte nominerte er Telia-filmen «Freedom Collage», med bistand fra blant andre reklamebyrået Los & Co samt mediebyrået Carat.

NOMINERT TIL Big Screen Awards 2020: Filmen «Nettslett» fra Telenor.
Mediebyrå-veteranen og mediedirektør Jarle Thalberg i GroupM er juryleder i den andre utgaven av Big Screen Awards.
– Høy kvalitet og stor innholdsmessig bredde. Det er noen av stikkordene her. Ikke bare er det reklamefilmer av svært høy kvalitet. Det er også filmer som kommuniserer godt i kinomiljøet. Det er også veldig viktig i de vurderingene vi gjør, sier juryleder og mediedirektør i GroupM, Jarle Thalberg.
Det skal konkurreres om heder og ære i totalt fem kategorier; det være seg Beste Film Riks, Beste Film Lokal, Årets Nykommer, Beste Kreative Bruk og Kinopublikumets favoritt. I Big Screen Awards 2018 ble Talkmore den store vinneren.
– Stadig flere sterke merkevarer med gode reklamefilmer satser på kino som mediekanal. Og mange filmer passer godt for den intime kino-opplevelsen. Mye solid håndverk, sier Jarle Thalberg.

NOMINERT TIL Big Screen Awards 2020: Filmen «Det går alltid» fra Flytoget
Bak Big Screen Awards står CAPA Kinoreklame og Media Direct Norge. Begge selskaper er også representerte i juryen.
– Stadig flere annonsører velger kinoreklame. Og jeg er stolt over reklamekvaliteten som annonsørene leverer til kino som reklamebærer, sier salgsdirektør Vegard Kvaalheim i CAPA.
– Ikke bare øker reklameomsetningen når det gjelder kino, men kvaliteten på reklamefilmene blir bedre år for år, sier Christer Solberg, markedssjef hos Media Direct Norge.

NOMINERT TIL Big Screen Awards 2020: Filmen «Freedom Collage»» fra Telia.
Juryleder Jarle Thalberg følger kinomarkedet fra dag til dag – og har stor tro på kino som reklamekanal også i tiden fremover.
– Kino har gjort det veldig bra i annonsemarkedet de siste årene og har sterk vekst i motsetning til mange andre mediekanaler. Dette skyldes den unike posisjonen kino har i forhold til å kunne formidle et kreativt budskap i en unik setting. Kinobesøket har vært rimelig stabilt, og kino er en sosial begivenhet og noe en gjør sammen – og er ikke så truet av andre videoplattformer som for eksempel TV er, sier Jarle Thalberg.
For mer informasjon, kontakt salgsdirektør Vegard Kvalvaag på 915 50 489 i og vegard@capa.no i CAPA og/eller markedssjef Christer Solberg i Media Direct Norge på 922 97 780 eller christer.solberg@mdn.no

NOMINERT TIL Big Screen Awards 2020: NOMINERT TIL BIG SCREEN: Filmen «Money back on the skætt» fra Skatteetaten.
Facebook
RSS