Robert Zemeckis og Paramount Pictures fikk et ekte skilsmissedrama i fanget da Allied (Allierte) skulle kinolanseres.
Det er to enigmatiske hovedkarakterer i filmen. Er de to det de utgir seg for å være?
Året er 1942. Vi befinner oss i Nord-Afrika der den canadiske spionen Max Vatan (Brad Pitt) og den franske agenten Marianne Beausejour (Marion Cotillard) er på et farlig oppdrag.
Marianne og Max må late som de er gift under oppdraget, men etter hvert utvikler liksom-forholdet seg til å bli noe mer ekte. De bosetter seg i London, gifter seg og får et barn sammen.
Deretter får Max vite at Marianne er mistenkt for å være en tysk spion, og at hvis dette er tilfelle, er det Max selv som må ta henne av dage.
Dette danner bakteppet for regissør Robert Zemeckis’ nyeste film, Allied, som beskrives som en romantisk thriller.
Regissør Robert Zemeckis under innspillingen av Allied.
Zemeckis er mannen bak Forrest Gump (1994), Tilbake til fremtiden-filmene, og fra de senere år – The Walk (2015) og Polarekspressen (2004) – og mye, mye mer.
Robert Zemeckis har med seg fotograf Don Burgess på laget i Allied.
Disse to har samarbeidet før, blant annet med Forrest Gump som Burgess ble Oscar-nominert for.
Veteranen Alan Silvestri (66) – som har hatt et langt samarbeid med Zemeckis – har komponert filmmusikken.
Brad Pitt (som fyller 53 år 18. desember 2016) er kjent for så godt som alle, og også Marion Cotillard har bygd seg opp et solid navn etter å ha vært med i filmer som Inception (2010) og La vie en rose (2007).
Flere internasjonale medier har beskrevet Cotillard og Pitts samspill som energisk og dampende hett, og midt oppe i Brad Pitt og Angelina Jolie sin skilsmisse vekker dette selvfølgelig oppsikt i sladderpressen.
Men uansett hvilke historier som det spekuleres i rundt omkring vitner filmens trailer om både actionfylte, romantiske, dramatiske og vittige scener som lover godt. Allied utgir seg for å være en film hvor man aldri vet helt hvilken vending en hendelse eller person kan ta. Dette henger godt sammen med hvordan de store spørsmålene i filmen etter hvert skal dreie seg omkring hvem man kan stole på og hva som er sannheten.
Saken er hentet fra KINOMAGASINET 7•2016 SOM DU KAN LESE DIGITALT NEDERST I ARTIKKELEN.