• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    • Anmeldelse: The Dam
    • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    • En trygg og blodig oppfølger: Scream VI
  • KINOBRANSJEN
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Warner-sjefen fortsetter kampen for nytt filmvindu

Warner Bros. Pictures logo
Warner-sjefen fortsetter kampen for nytt filmvindu
John Berge
14. februar 2017

Administrende direktør Kevin Tsujihara i Warner Bros. sier at studioet jobber iherdig videre med å realisere drømmen om at nye filmer skal bli raskere tilgjengelig i folks hjem.

Før jul 2016 meddelte Tsujihara at ambisjonen til Warner Bros. er å tilby ferske kinofilmer til hjemmevideomarkedet kun to uker etter kinopremieren og at selskapet «er i konstruktive samtaler med kinoeiere om et slikt initiativ.»

Warner vil tilby hjemmevideo to uker etter kinolansering

Under en ny investorkonferanse 8. februar 2017 ble Tsujihara spurt om statusen for dette.

Ifølge Home Media Magazine involverer Warner nå kinokjedene i muligheten for splitt, kalt revenue sharing, med tanke på å få økt vekst i hele filmvisningsmarkedet, fremfor å kannibalisere kinoforretningsmodellen.

«Vil ha modeller som vil sørge for at markedet vokser fremfor å kannibalisere markedet.»

Warner-sjefen sier at det de kaller Premium VOD er høyt på agendaen fordi studioet har en variert filmmeny.

«Vi jobber aggresivt med kinoene», sa han videre, ifølge Deadlines rapport.

Spesielt «mellomfilmene» opplever et tøft marked. Hvis en slik mellomfilm svikter på kino, så forsvinner den raskt og markedsføringen har vært nytteløs, da den ofte ikke kommer på digitalt og fysisk video før tre til fire måneder etter kinopremieren.

«Vi tror at ved å ha slike produkter (premium VOD. Red. anm.) som gir forbrukerne mulighet til å se filmene tidligere hjemme, er en stor mulighet,» sa Tsujihara, og indikerte at det er fremskritt i samtalene med kinokjedene.

«Det handler ikke egentlig om businessmodellen som sådan – men det handler om å gi forbrukerne det de vil ha. Fordi hvis ikke vi gir det til dem, så går de til piratutgaven.»

Administrende direktør Kevin Tsujihara i Warner Bros. Foto: Warner Bros.

Administrende direktør Kevin Tsujihara i Warner Bros. Foto: Warner Bros.

Warner er slett ikke det eneste studioet som ønsker å endre vinduspolitikken.

Direktør James Murdoch i 21st Century Fox Inc. sa i september 2016 at «våre forretningsregler er ikke av interesse for familiene som bare vil se filmen» og kalte vinduet for «crazy».

– Disse gærne tilbakeholdelsene som kinoeierne har satt på plass i form av disse sorte periodene, de skaper virkelig mange problemer for filmene.

Fox-sjefen vil endre lanseringsvinduene

Relaterte sakerForsidenVOD
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
14. februar 2017
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsidenVOD

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Filmdistributørene hedret Vega Scene 

admin16. mars 2023
Les mer

Kinoklubben har nådd en stor milepæl

John Berge13. februar 2023
Les mer

Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023

John Berge7. januar 2023
Les mer

Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal

John Berge2. desember 2022
Les mer

ODEON slo kinodagrekorden fra 2019

John Berge7. november 2022
Les mer

Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.

John Berge5. november 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    ANMELDELSE25. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival dc animasjon eventyr

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Nye Lord of the Rings-filmer i sikte
    FILMPRODUKSJON26. februar 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Trailer: Sulis 1907
    TRAILER28. februar 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    ANMELDELSE25. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Alle kinoer er nå med i Film & Kino
51 prosent bruker nå strømmetjenestene