• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Racer
    • Anmeldelse: Sannheten
    • Anmeldelse: Sommeren ’85
    • Anmeldelse: Sound of Metal
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Volvo tar den helt ut med kinoreklame i hele kuppelen på Colosseum kino

Slik ser det ut når «Volvo Car Experience» vises som reklamefilm i kuppelen på Da Colosseum kino i Oslo. Foto: Volvo.
Volvo tar den helt ut med kinoreklame i hele kuppelen på Colosseum kino
admin
admin
8. mars 2018

Da Colosseum kino i Oslo ble relansert med ny lyd, større lerret og bedre seter høsten 2017 introduserte de også et lysshow i taket – kuppelen. Nå er det laget en reklamefilm som skal vises der.

Premieren på Volvo Car Experience skjer fredag 9. mars, i forkant av førpremieren på Tomb Raider (2018).

Valget av filmen er ikke tilfeldig. Volvos nye XC40 blir benyttet av Lara Croft i Tomb Raider slik at Volvo følger kinopublikum gjennom hele opplevelsen.

Og det blir mange visninger. Reklamefilmen på 60 sekunder skal vises før alle filmene som vises i sal 1 på Colosseum – gjennom hele 2018.

Volvo sier de nå er først ute med verdens største kinoreklame. Det er første gang vises det en reklamefilm i kuppelen på Colosseum kino.

Volvo Car Norway benytter seg av hele innsiden av kuppelen på 2512 m2 samt lerretet på 220 m2 for å sette fokus på bilsikkerhet.

Reklamefilmen er spesiallaget av Shortcut i samarbeid med Mindshare, SCP Grey, Media Direct Norge og Nordisk Film.

– Da Mindshare og Media Direct Norge kom til oss med denne unike muligheten til å være først ute med å bruke hele kuppelen i Colosseum med 360o film, slo vi til med en gang, sier Runa Vigdal-Hanssen, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Volvo Car Norway,

– Vi er veldig glade for at Volvo og Mindshare har valgt å utnytte denne muligheten. Et godt budskap kombinert med en enormt stor reklameplass gir inntrykk i kinosalen. Dette vil kinopublikummet virkelig legge merke til. Samtidig er vi i MDN glade for å kunne tilby en slik reklameplass. Dette er noe helt spesielt, som jeg er trygg på vil få stor oppmerksomhet og effekt, sier Ronny Lieblein, administrerende direktør i Media Direct Norge.

Eget lysshow i Colosseum-kuppelen

Slik fikk Colosseum eget vignettshow

Fakta om Colosseum kino
• Kinoen ble bygget i 1928, og gjenoppbygget etter brann i 1964 (dagens kino).
• Innsiden av kuppelen måler 2.512 m2, lerretet 220 m2. Til sammen blir dette verdens største kinoskjerm på 2.732 m2.
• Det er 32 meter høyt under taket på den 40 meter i diameter store kuppelen.
• Ble nyåpnet 29. september 2017.
• Verdens største Auromax-sertifiserte kinosal.
• Kinoen har 50 høyttalere i forskjellige høyder.
• I tillegg til kinoprosjektoren benyttes 16 mindre laserprosjektorer i kuppelen.

Jannicke Haugen om nye Colosseum kino

Dette er AuroMax

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
8. mars 2018
admin
admin kinomagasinet

Relaterte sakerForsiden
  • Han har vært fascinert av Colosseum kino hele livet. Nå har «Moe» laget jubileumsbok. 05.12.2017
  • På besøk i Stjernekiosken på Colosseum kino 03.10.2017
  • Jannicke Haugen om nye Colosseum kino 29.09.2017
  • Slik fikk Colosseum eget vignettshow 28.09.2017
  • Kinoekspert om nye Colosseum kino: «Jeg er imponert over hva de har klart å få til» 28.09.2017
  • Espen Pedersen: «Vi ville finne noe som var unikt og kunne løfte opplevelsen på Colosseum igjen» 28.09.2017
  • På besøk i hjertet av nye Colosseum kino 28.09.2017
  • Eget lysshow i Colosseum-kuppelen 27.09.2017
  • Slik blir nye Colosseum kino etter oppussingen: AuroMax-lyd og 4K-laserprojektor 22.09.2017
  • Lover en ny og storslagen Colosseum 06.09.2017
  • SF Kino har som mål å slå Colosseum kino i antall besøkende i Oslo 17.08.2017

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer

Skeie 2021: «Veldig travelt»



John Berge26. januar 2021
Les mer

Nyttårspraten 2021: Sundling-gründeren tror kinoene vil overleve

John Berge7. januar 2021
Les mer

Flere CAPA-ansatte sluttet i 2020. MDN har beholdt alle ansatte.

John Berge30. desember 2020
Les mer

Bra aktivitetsnivå for Skeie i 2020

John Berge18. november 2020
Les mer

Filmweb: Jo mere vi er sammen!

John Berge5. november 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Disney-sjefen sier det er «ingen vei tilbake»
    KORONAVIRUSET4. mars 2021
  • Stor amerikansk kinokjede har bedt om konkursbeskyttelse
    KORONAVIRUSET3. mars 2021
  • Trailer: Delete Me (TV-serie)
    TRAILER3. mars 2021
  • Fikk bare holde åpent halvannen uke
    KORONAVIRUSET2. mars 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Sound of Metal
    ANMELDELSE4. februar 2021
  • Anmeldelse: Sannheten
    ANMELDELSE10. februar 2021
  • Ny, norsk versjon av «Tre nøtter til Askepott»
    FILMPRODUKSJON18. februar 2021
  • Her er de nye trailerne vist under Super Bowl 2021
    TRAILER8. februar 2021
  • Disney-sjefen sier det er «ingen vei tilbake»
    KORONAVIRUSET4. mars 2021
  • Stor amerikansk kinokjede har bedt om konkursbeskyttelse
    KORONAVIRUSET3. mars 2021
  • Trailer: Delete Me (TV-serie)
    TRAILER3. mars 2021
  • Fikk bare holde åpent halvannen uke
    KORONAVIRUSET2. mars 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Sunt og søtt i skjønn forening fra Candy People
CAPA Kinoreklame utvider staben med salgsdirektør