• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
    • Anmeldelse: La elva leve
    • Anmeldelse: M3GAN
    • Anmeldelse: Utama
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Vinmonopolet hadde beste reklamefilm på kino i 2016

Stillbilde fra reklamefilmen «Vær så snill!» fra Vinmonopolet. Den er den beste kinoreklamefilmen i 2016, mener Gullfilmen-juryen.
Vinmonopolet hadde beste reklamefilm på kino i 2016
John Berge
17. februar 2017

Reklamefilmen «Vær så snill!» fra Vinmonopolet er den beste reklamefilmen som ble vist på norske kinoer i 2016, ifølge en fersk kåring.

– Vi opplever at budskap, tone og alvoret i filmen stemte godt. Målgruppen er vanskelig å nå, men vi treffer den på kino. Vi er stolte over vinnerfilmen, sier kommunikasjonsdirektør Halvor Bing Lorentzen i Vinmonopolet i en pressemelding.

I juryens begrunnelse heter det:

«Det er en film som virkelig griper sitt publikum og som er særdeles sterk og effektiv. Budskapet er klokkeklart og den er godt produsert fra A til Å. Samtidig som budskapet er sterkt og alvorlig, så unngår filmen å bruke pekefingeren i sin kommunikasjon med målgruppen. Og ikke minst er vinnerfilmen en troverdig og solid avsender. Dette er en film som passer perfekt på kino. En verdig vinner av Gullfilmen 2016!».

Media Direct Norge (MND) og CAPA Kinoreklame står bak den årlige kåringen.

Prisen ble markert under et arrangement på Vika kino i Oslo torsdag 16. februar 2017.

Representanter fra Vinmonopolet mottar Gullfilmen 2016-prisen fra CAPA og MDN. Foto: MDN

Representanter fra Vinmonopolet mottar Gullfilmen 2016-prisen fra CAPA og MDN. Foto: MDN

Filmen er regissert av Aksel Hennie.

– Vinnerfilmen fra Vinmonopolet gjorde et svært sterkt inntrykk. Det er reklamefilm på sitt aller beste, og med et særdeles viktig budskap. Jeg er trygg på at budskapet i filmen er blitt tatt på alvor av målgruppen. Det er bare å gratulere Vinmonopolet med en viktig og sterk reklamefilm, sier juryleder Lasse Gimnes.

Juryen har, i tillegg til Gimnes, bestått av Thomas Borge, researcher i Media Direct Norge AS, Silje Helen Gundersen, Insights and Research manager i CAPA Kinoreklame, Ingvar Sandvik, Marketing & Associate Director i Kantar TNS, Geir Kjærnes, adm. dir. i mediebyrået In Sight AS, Jannicke Haugen, adm. dir. i Nordisk Film Kino samt tidligere profilsjef i TV 2, nå strategisk rådgiver og partner i Breakfast, Ole Eliassen.

Fire filmer konkurrerte om hovedprisen.

Sølvfilmen for første kvartal 2016 ble vunnet av Kreftforeningen, med sin «Gi for livet». Sølvfilm for andre kvartal 2016 ble vunnet av Telenor Bredbånd og filmen «Frieriet». VGs reklamefilm – «Etterlengtet nederlag» – ble kåret til den beste kinoreklamen i det tredje kvartalet i 2016. Vinmonopolets film «Vær så snill!» ble kåret til den beste kinoreklamen i det fjerde kvartalet i 2016.

GLADE VINNERE:: Fra venstre kampanjeansvarlig Hege Øvshus hos Vinmonopolet, kommunikasjondirektør Halvor Bing Lorentzen hos Vinmonopolet og konsulent Lars Mitlid fra Try. Foto: MDN

GLADE VINNERE:: Fra venstre kampanjeansvarlig Hege Øvshus hos Vinmonopolet, kommunikasjondirektør Halvor Bing Lorentzen hos Vinmonopolet og konsulent Lars Mitlid fra Try. Foto: MDN

Relaterte saker
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
17. februar 2017
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte saker
  • Vinmonopolets reklamefilm vant Sølvfilm-pris 12.01.2017
  • Sølvfilm til VGs fotball-film 17.10.2016
  • Sølvfilm til Telenors bredbåndsfrieri 04.07.2016
  • Årets første reklamefilm til topps 14.04.2016
  • Evergood beste reklamefilm i tredje kvartal 21.10.2015
  • Gilde vant årets andre sølvfilm 07.07.2015
  • Kino-sølvfilmpris til Grandiosa 20.04.2015
  • MDN og CAPA samarbeider om «Gullfilmen» 17.03.2015

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter
    STATISTIKK23. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Festival Skrekkfilm animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • De beste filmene med innslag av casino og pengespill
    FILMHISTORIKK29. desember 2022
  • Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»
    FILMLANSERING10. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter
    STATISTIKK23. januar 2023
  • zelma says:

    Waiting patiently for you to come home and fuck me!…

  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Godterigutta på verdens største godterimesse
Kino-reklame økte med 16,1 % i 2016