
Den første Rive-Rolf-filmen kom faktisk for hele seks år siden. Nå er Walt Disney Animation klar med oppfølgeren Rive-Rolf krasjer internett.
Norgespremieren er satt til 1. februar, og filmen vises også i 3D, med norsk og engelsk tale.
Rive-Rolf (2013) hadde premiere på nesten samme tid for seks år siden – 8. februar.
I løpet av visningsperioden på kino ble det solgt 232.835 billetter av filmen på norske kinoer, som ga den en niendeplass blant de mest sette filmene i 2013.
Hva forventningene mht. besøkstall er anno 2019 vil ikke Disneys markedssjef, Ludvig Johansen, røpe. Men overfor KINOMAGASINET sier han:
– Vi har store forventninger til Rive-Rolf krasjer internett, og gleder oss veldig til premieren til helgen.
Han hevder at den norske dubbingen «sitter som ei kule og er blitt veldig fin».

Markedssjef Ludvig Andreas Johansen i The Walt Disney Company Nordic. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
Asgeir Borgemoen har her stemmen til Rive-Rolf, mens mye medieomtalte (i disse dager) Silje Bonde Tusvik gir stemmen til Vanilje von Sukkertopp.
Flere kinoer over hele landet hadde førpremiere på filmen helgen før premierehelgen (25 til 27. januar) med stor suksess.

Fra «Barnas superkino» hos ODEON Oslo søndag 27. januar. Foto: ODEON.
Nordisk Film Kino hadde for eksempel besøk av Asgeir Borgemoen på visningen på Colosseum 1. Her signerte han blant annet autografer og snakket til publikum om hvordan det er å dubbe film. Ifølge kinosjef Erik Skjerve hos NF Kino Colosseum var det stor stemning i salen.
Også ODEON OSLO på Storo gjorde mye med filmen i førpremierehelgen. Søndag 27. januar arrangerte de Barnas Superkino med masse gratis aktiviteter for barn.
– Generelt er det alltids gøy å se når kinoene klinker til og gir de besøkende ekstra gode opplevelser. Rive-Rolf krasjer internettble med sine førpremierer mest sette film i Norge forrige helg, noe som lover godt, forteller Ludvig Johansen.
Det ble solgt 13.520 kinobilletter i løpet av førpremierehqelgen.
– I Oslo-området har KINOMAGASINET lagt merke til at filmen vises på mange utendørs reklameplakater. Si litt om lanseringen!
– Lanseringen støttes selvsagt av en større markedskampanje i en rekke nasjonale medier som TV og utendørs. Kampanjen går med stort trykk over hele landet.

ODEON Oslo-utendørsskjerm. Foto: John Berge. ©
Facebook
RSS