• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Raya og den siste dragen (KINO & VOD)
    • Anmeldelse: The Racer
    • Anmeldelse: Sannheten
    • Anmeldelse: Sommeren ’85
    • Anmeldelse: Sound of Metal
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Viktigheten av trailerkjøring

Arild Kalkvik fra Trondheim Kino fortalte om hvordan de viser trailere. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.
Viktigheten av trailerkjøring
John Berge
John Berge
10. november 2016

Den norske kinokonferansen 2016

07.11.2016 - 10.11.2016, Hamar Kino
Arrangør: Film & Kino

KINOMAGASINETs dekning er støttet av Skeie.

HAMAR: Uniques Smart Trailering har forenklet trailervisningsprosessene hos mange norske kinoer.

Under Den norske kinokonferansen 2016 holdt direktør Arild Kalkvik fra Trondheim Kino og Anita Kristensen fra Bø Kino en redegjørelse for hvordan de jobber med å vise reklamefilmer for nye filmer – m.a.o. trailere.

– For meg er det en selvfølge å traile, sa Kalkvik.

– Også egne ting. En av de tingene som overrasket meg med Trondheim Kino, da jeg begynte, var hvor lite vi brukte flatene før filmene til egenreklame. Filmfestivalen vår var ikke reklamert der. Det er meningsløst å ikke reklamere foran eget publikum, men å være på bussskurene.

Utsnitt fra Uniques Smart Trailering.

Utsnitt fra Uniques Smart Trailering.

Kalkvik sa at skal man nå de som går på kino, må de presenteres for filmer som kommer.

– En forsmak på godsakene som kommer fremover, er kjempesmart. Man sitter i salen klar for å motta noe og det gjør det lettere.

– Vi vet ofte hvem som er i salen i forhold til filmen som vises. Det er også smart å reklamere for 3D og 3D-lyd (Atmos).

– Uniques Smart Trailering er en mye mer effektiv måte å håndtere trailering på. Det øker kvaliteten på produktet, men du «outsourcer» ikke hele jobben. Du har bare et bedre verktøy og det er kinoen som er ansvarlig for det man presenterer, sa Kalkvik.

Og la til egne personlige preferanser:

– Det er ikke ofte at den siste traileren er best. Noen traier bedre enn andre, det tror jeg selv distributørene er enig i. Gå for den traileren du tror på selv. Og trenden med at hele handlingen skal utbroderes i en trailer er jeg ikke så veldig glad i.

– Men alt i alt er er vi veldig fornøyd med et verktøy som bevisstgjør oss og får kommunisert trailerne.

Erlend Serigstad fra Bryne Kino kom også med et innspill fra salen:

– Vi har lyst på Atmos-trailere. Det gir en helt annen opplevelse for publikum!

Anita Kristensen hos Bø Kino prøver alltid å vise 3D-trailere foran 3D-filmer og kun trailere for filmer de skal vise. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.

Anita Kristensen hos Bø Kino prøver alltid å vise 3D-trailere foran 3D-filmer og kun trailere for filmer de skal vise. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
10. november 2016
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden
  • De viktigste filmtrailerne fra Comic-Con 2016 25.07.2016
  • Uniques trailersystem ble hedret 03.05.2016
  • UCS lanserer Rosetta Live 13.08.2015

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Derfor nekter de fleste norske kinoer å vise den nye Disney-filmen

John Berge6. mars 2021
Les mer

Nesten halvparten av de spurte ønsker nye filmer rett hjemme

John Berge15. desember 2020
Les mer

Nolan tordner mot Warner Bros.

John Berge8. desember 2020
Les mer

KinoNor utvider med et nytt medlem på Sunnmøre

John Berge7. desember 2020
Les mer

Ny avtale krymper kinovinduet

John Berge17. november 2020
Les mer

Slik var DSK hos kinoer landet rundt

John Berge13. november 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Derfor nekter de fleste norske kinoer å vise den nye Disney-filmen
    KINOBRANSJEN6. mars 2021
  • Anmeldelse: Raya og den siste dragen (KINO & VOD)
    ANMELDELSE5. mars 2021
  • Disney-sjefen sier det ikke finnes en «vei tilbake» til hvordan filmdistribusjon var tidligere
    KORONAVIRUSET4. mars 2021
  • Stor amerikansk kinokjede har bedt om konkursbeskyttelse
    KORONAVIRUSET3. mars 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Sannheten
    ANMELDELSE10. februar 2021
  • Ny, norsk versjon av «Tre nøtter til Askepott»
    FILMPRODUKSJON18. februar 2021
  • Her er de nye trailerne vist under Super Bowl 2021
    TRAILER8. februar 2021
  • Nytt kinoteknisk selskap skal jobbe sammen med Kulturmeglerne
    NYTT OM NAVN9. februar 2021
  • Derfor nekter de fleste norske kinoer å vise den nye Disney-filmen
    KINOBRANSJEN6. mars 2021
  • Anmeldelse: Raya og den siste dragen (KINO & VOD)
    ANMELDELSE5. mars 2021
  • Disney-sjefen sier det ikke finnes en «vei tilbake» til hvordan filmdistribusjon var tidligere
    KORONAVIRUSET4. mars 2021
  • Stor amerikansk kinokjede har bedt om konkursbeskyttelse
    KORONAVIRUSET3. mars 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Ærespris til Egil Magne Akselsen
SF Kino vil selge kinogodt så dyrt som mulig