• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
    • Anmeldelse: La elva leve
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Viktigheten av trailerkjøring

Arild Kalkvik fra Trondheim Kino fortalte om hvordan de viser trailere. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.
Viktigheten av trailerkjøring
John Berge
10. november 2016

Den norske kinokonferansen 2016

07.11.2016 - 10.11.2016, Hamar Kino
Arrangør: Film & Kino

KINOMAGASINETs dekning er støttet av Skeie.

HAMAR: Uniques Smart Trailering har forenklet trailervisningsprosessene hos mange norske kinoer.

Under Den norske kinokonferansen 2016 holdt direktør Arild Kalkvik fra Trondheim Kino og Anita Kristensen fra Bø Kino en redegjørelse for hvordan de jobber med å vise reklamefilmer for nye filmer – m.a.o. trailere.

– For meg er det en selvfølge å traile, sa Kalkvik.

– Også egne ting. En av de tingene som overrasket meg med Trondheim Kino, da jeg begynte, var hvor lite vi brukte flatene før filmene til egenreklame. Filmfestivalen vår var ikke reklamert der. Det er meningsløst å ikke reklamere foran eget publikum, men å være på bussskurene.

Utsnitt fra Uniques Smart Trailering.

Utsnitt fra Uniques Smart Trailering.

Kalkvik sa at skal man nå de som går på kino, må de presenteres for filmer som kommer.

– En forsmak på godsakene som kommer fremover, er kjempesmart. Man sitter i salen klar for å motta noe og det gjør det lettere.

– Vi vet ofte hvem som er i salen i forhold til filmen som vises. Det er også smart å reklamere for 3D og 3D-lyd (Atmos).

– Uniques Smart Trailering er en mye mer effektiv måte å håndtere trailering på. Det øker kvaliteten på produktet, men du «outsourcer» ikke hele jobben. Du har bare et bedre verktøy og det er kinoen som er ansvarlig for det man presenterer, sa Kalkvik.

Og la til egne personlige preferanser:

– Det er ikke ofte at den siste traileren er best. Noen traier bedre enn andre, det tror jeg selv distributørene er enig i. Gå for den traileren du tror på selv. Og trenden med at hele handlingen skal utbroderes i en trailer er jeg ikke så veldig glad i.

– Men alt i alt er er vi veldig fornøyd med et verktøy som bevisstgjør oss og får kommunisert trailerne.

Erlend Serigstad fra Bryne Kino kom også med et innspill fra salen:

– Vi har lyst på Atmos-trailere. Det gir en helt annen opplevelse for publikum!

Anita Kristensen hos Bø Kino prøver alltid å vise 3D-trailere foran 3D-filmer og kun trailere for filmer de skal vise. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.

Anita Kristensen hos Bø Kino prøver alltid å vise 3D-trailere foran 3D-filmer og kun trailere for filmer de skal vise. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
10. november 2016
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden
  • De viktigste filmtrailerne fra Comic-Con 2016 25.07.2016
  • Uniques trailersystem ble hedret 03.05.2016
  • UCS lanserer Rosetta Live 13.08.2015

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023

John Berge7. januar 2023
Les mer

Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal

John Berge2. desember 2022
Les mer

ODEON slo kinodagrekorden fra 2019

John Berge7. november 2022
Les mer

Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.

John Berge5. november 2022
Les mer

Er over kneika, men fortsatt utfordrende

John Berge31. oktober 2022
Les mer

Etter 28 år som gratisblad legges Filmmagasinet ned

admin29. september 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • KINOMAGASINET 8•2022
    MAGASINET5. januar 2023
  • De lystige skurkene i Sherwood-skogen
    FILMHISTORIKK16. januar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Ærespris til Egil Magne Akselsen
SF Kino vil selge kinogodt så dyrt som mulig