• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    • Anmeldelse: How to Blow Up a Pipeline
    • Starten på slutten av en endeløs motorvei: Fast & Furious 10
    • Anmeldelse: R.M.N
    • Anmeldelse: Corsage: Ubeskrivelig hjerteskjærende
  • KINOBRANSJEN
    • Gir seg etter femten år på Ski kino
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 7•2022
    • KINOMAGASINET 6•2022
    • KINOMAGASINET 5•2022
    • KINOMAGASINET 4•2022
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Videvox samlet kinobransjen til minimesse

Salgssjef Mats Klevjer (fremme til venstre) og Key Account Manager Ulf Qvicklund (til høyre) fra Videvox sammen med teamet fra leverandørene (bak fra venstre): Danny Picket fra QSC Audio Products, LCC, David Ong fra Arts Alliance Media, Trond Solvold fra Christie EMEA, Tom Dodgson fra Dolby Europe Limited og Mark Leahy fra Barco. Foto: Per Mork, KINOMAGASINET ©
Videvox samlet kinobransjen til minimesse
John Berge
24. august 2014

HAUGESUND: Seks ledende kinotekniske leverandører var samlet til Videvox’ minimesse under årets filmfestival. – Det har vært veldig positivt og vi hadde mange besøkende begge dagene.

Det forteller Key Account Manager Ulf Qvicklund i Videvox til KINOMAGASINET.

Videvox hadde et fullsatt konferanserom med representanter fra QSC Audio Products, LCC, Arts Alliance Media, Christie EMEA, Dolby Europe Limited og Barco. Figueras hadde også kinostoler utstilt.

– Vi har snakket med mange kinofolk som har vært på festivalen og de har satt pris på dette, forteller Qvicklund.

Det er første gang Videvox har en slik minimesse, og de ser ikke bort fra at de vil gjenta det senere år.

– Hva er kinosjefene mest opptatt av?

– Å få et ansikt på leverandørene og direkte input hva de holder på med. Det kommer hele tiden nye produkter og utvikling av eksisterende produkter. Vi har veldig mye fokus på immersive sound og vi har to leverandører på høytalersiden og tre på lydprosessorer her, sier han videre.

– Sannelig ikke verst å få Barco og Dolby til å sitte side ved side?

– Det samme med Barco og Christie. De har virkelig tatt utfordringen med å komme og sitte her under samme tak, for ute på de store messene så sitter de kanskje vegg i vegg, men aldri sammen. Så det er bra.

– Men Auro fra Barco slår ikke an, kontra Atmos fra Dolby. Ingen bestiller Auro?

– Det er en oppoverbakke og få Auro ut i markedet. Det kommer av at studioene ikke har tatt til seg formatet på samme måte som de har tatt til seg Atmos.

– Selv om Atmos er betraktelig dyrere?

– Det er ikke betraktelig dyrere, men det er dyrere fordi de har flere komponenter, blant annet flere forsterkere og høytalere.

– Dette er første gang dere gjør i Haugesund, for her er alle i bransjen samlet?

– Ja, vi synes det er viktig. Vi viser at videvox har de rette samarbeidspartnere.

– Er noe eksklusive for dere eller har Unique de samme?

– QSC, Barco og Figuereas er eksklusive for oss.

– Hvordan går det i markedet nå som konkurrenten har overtatt alle NOC-kontraktene?

– Vi jobber med samme service, produkter og leveranser som vi har gjort i alle år, men vi tar ikke lengre førstelinjesupporten når kinoene har problemer.

– Da er det viktigere å være på hugget og synlige?

– Ja, det hadde vært positivt å ha NOC-avtalen, men den har vi ikke, så det innretter vi oss. Så sørger vi for å gjøre det bra på andre områder.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
24. august 2014
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Kinoalliansen valgte Videvox 29.01.2014
  • Film & Kino avviste Videvox 16.01.2014
  • Videvox klager på NOC-anbudsrunden 20.12.2013
  • Dolby og Videvox gratulerer Notodden 13.12.2013
  • Videvox leverte til SF Bio 07.12.2013
  • Videvox med ny signageavtale 25.11.2013
  • AAM og Videvox tester ut elektronisk levering 29.10.2013
  • Videvox’ mann i London 26.10.2013
  • Videvox med 4K-system 20.08.2013

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Nye Tolkien-filmer i sikte
    FILMPRODUKSJON6. juni 2023
  • Det lages en ny Gladiator-film
    FILMPRODUKSJON5. juni 2023
  • Alle elsker (fortsatt) Mary
    FILMHISTORIKK2. juni 2023
  • Dypere inn i Spider-verset
    FILMOMTALE2. juni 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama Kinobransjen film action Disney Magasinet skrekk Digitalt abonnement Marvel Fremhevet Netflix thriller spenning Star Wars Skrekkfilm superhelt komedie Festival dc grøsser animasjon

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Trailer: Oppenheimer
    TRAILER9. mai 2023
  • Sommerfilm om norsk-pakistanere i Oslo blir festivalåpnings-film
    FILMOMTALE30. mai 2023
  • Nordmenn har rekord i antall strømmeabonnement
    VOD (KLIKKEFILM)10. mai 2023
  • Dypere inn i Spider-verset
    FILMOMTALE2. juni 2023
  • Nye Tolkien-filmer i sikte
    FILMPRODUKSJON6. juni 2023
  • Det lages en ny Gladiator-film
    FILMPRODUKSJON5. juni 2023
  • Alle elsker (fortsatt) Mary
    FILMHISTORIKK2. juni 2023
  • Dypere inn i Spider-verset
    FILMOMTALE2. juni 2023
  • kathleen says:

    Would you cum to the dark side for me? http://prephe.ro/Phqn

  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Filmweb: Mer web-TV for ungdommen
Nicolai Martens forlater Location