• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Fabelmans
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Videvox’ mann i London

Mats Klevjer er salgs- og partneransvarlig hos Videvox Norge AS. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Videvox’ mann i London
John Berge
26. oktober 2013

LONDON: Kinoleverandøren Videvox Norge har base i Sandvika i Bærum kommune, men salgssjef Mats Klevjer er basert i London.

Mats Klevjer (33, fra Oslo) er utdannet Bachelor i Business Management i Australia og trives som plommen i egget i storbyen på den andre siden av Nordsjøen. KINOMAGASINET møtte ham i London høsten 2013.

– Veldig mye av det forretningsmessige skjer ikke i Norge, men gjennom møter, læring og samtaler med folk i bransjen. Når man bor og er tilstede her i London får man en helt annen nærhet til leverandørene, og hadde jeg vært basert i osloområdet måtte jeg ha flydd mye hit uansett, forteller Mats til KINOMAGASINET. 



– Det er også viktig å understreke at dette ikke går ut over kundene jeg har ansvaret for i Norge, da kommunikasjonen i stor grad går over telefon, e-post eller Skype i utgangspunktet, sier Mats. 

Norges geografi er en utfordring seg selv, og det meste er en flytur unna om nødvendig. Slik er det også fra London.

Videvox Norge AS het tidligere Hjalmar Wilhelmsen AS, et kjent navn for kinobransjens menn og kvinner. Videvox har en partneravtale med Arts Alliance Media (AAM) om salg, installasjon og support av deres software for digitale kinoer i Norge og Sverige.



– Ekspertisen og erfaringene ligger hos de ansatte. Alle nøkkelpersonene er fortsatt i Videvox, og nå er Videvox enda bedre rustet for å tilby kundene den absolutt beste og mest erfarne servicen i markedet, mener Klevjer.

– Parternavtalen mellom Arts Alliance Media og Videvox Norge er viktig. Den gir oss eksklusive salgsrettigheter innen softwarerettigheter, samtidig som vi kan tilby hardware, teknisk utstyr, i en totalpakke, sier Klevjer.

I disse dager er Videvox Norge og Arts Alliance Media opptatte med å ferdigstille et nytt anbud til Film & Kino på NOC-tjenester. NOC-tjenester er monitorering, service og vedlikehold på digitalt utstyr hos kinoene, herunder theatre management system (TMS), som igjen har kontroll over billlettsystemer, integrasjon av automasjon, lys osv.

Denne nye anbudsrunden følger etter den første tildelingen i 2009, hvor Unique Cinema Systems (UCS) vant ni av ti anbudsgrupper, og Nordic Digital Alliance (NDA) fikk en stor region. (NDA ble siden kjøpt opp av Arts Alliance Media og heter dette nå). Videvox Norge (altså tidl. Hjalmar Wilhelmsen) ble da benyttet for å utføre den kinotekniske oppfølgingen av kinoene, hentet inn av NDA, og har således lang erfaring med slik kundehåndtering.

I den nye runden er antall kinoregioner i Norge endret, til færre enn ti, og det er ifølge Film & Kinos Jørgen Stensland flere enn UCS og Videvox som er kvalifiserte til å levere inn anbud.

Mats Klevjer fremhever Videvoxs tekniske ansvarlige, Ole Henrik Kristiansen, som en erfaren nøkkelperson i selskapet.

– I en stadig mer komplisert hverdag er det særdeles viktig for kinoen å ha en kinokompetent service- og support-provider som forstår produktene, utfordringene, hverdagen og ikke minst hvordan de forskjellige produktene påvirker hverandre. Helheten i et kinobygg er mer viktig enn noensinne. Ole Henrik har lang fartstid og er en av Norges desidert dyktigste kinoteknikere, hevder Klevjer.

I London pleier Klevjer tett kontakt med alle ledende kinoleverandører, herunder Dolby, Barco, Christie med flere, samt hovedpartner Arts Alliance Media.

– Vår rolle er å finne de mest hensiksmessige løsningene for kinoene og iverata kvaliteten på det de kjøper, til en best mulig pris. Ved installasjon av Dolby Atmos åpner vi for gjenbruk av deler av utstyret, så langt de godkjennes av Dolby. Vi planlegger og tegner anlegget, og styrer utnyttelsen av rommet med stoler og høytalerplaseriger. Det stilles enormt høye krav til plassering og vinklingen av høytalerne i et Atmos-anlegg.

– Dere hadde en stor stand under filmfestivalen i Haugesund 2013 med fokus på 4K-lobbysystemet deres og selvsagt NOC-tjenestene. Hva ble erfaringene derfra?

– Det var et kjempebra arrangement, hvor vi møtte mange av kundene våre, og folk også fra andre kinoer. Det ble informasjon og idemyldring med kundene, og ikke bare produktpresentasjon. Vi vil vise kundene at vi forstår deres situasjon. Slaget avgjøres på hvem som best forstår kundene, og kan imøtekomme kundenes behov og ønsker. Det handler om en langsiktig ivaretagelse av kinoene og kundene, og det innebærer å samarbeide like mye som man skal selge. På den måten vil kunden alltid bli fornøyd fordi de kjøper utstyr og produkter de faktisk trenger, og vi vil ha en god langvarig relasjon. Dialog er et viktig punkt, og man må lytte for å forstå hva kunden faktisk trenger.

– NOC-runden nå er vel spennende?

– Vi er kjempeglade for å ha blitt kvalifisert til å levere anbud. Vi leverer anbud sammen med Arts Alliance Media. De leverer produktene og vi er er lokal integrator, med ansvaret for første- og andrelinje-support. I tillegg vil vi stå for den direkte kundekontakten med alt det innebærer. Gjennom slike kontakter vil vi selvfølgelig også tilby kundene våre flere unike avtaler for innkjøp av utstyr, ledet av kompetanse og forståelse. Vi har lest gjennom anbudsdokumentene, gjort oss kjent med innholdet, og leverer vårt anbud nå i månedskiftet oktober/november.

17. MARS 2015: Marius Christiansen presenteres som daglig leder i Videvox Norge AS. Foto: John Berge 17. MARS 2015: Marius Christiansen presenteres som daglig leder i Videvox Norge AS. Foto: John Berge, KINOMAGASINET. ©
Relaterte sakerKinoTeknologi
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
26. oktober 2013
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKinoTeknologi
  • Videvox med 4K-system 20.08.2013

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023

John Berge7. januar 2023
Les mer

Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal

John Berge2. desember 2022
Les mer

ODEON slo kinodagrekorden fra 2019

John Berge7. november 2022
Les mer

Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.

John Berge5. november 2022
Les mer

Er over kneika, men fortsatt utfordrende

John Berge31. oktober 2022
Les mer

Etter 28 år som gratisblad legges Filmmagasinet ned

admin29. september 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»
    FILMLANSERING10. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Anmeldelse: Utama
    ANMELDELSE10. januar 2023
  • James Cameron om forskjellen på kino vs. hjemmekino
    REGISSØRINTERVJU30. januar 2023
  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

85 Dolby Atmos-filmer
Oppfordrer til snacksduell